Kabriolet pro boomery? Bavorák, který klame tělem, není pro starý. I když vlastně ano
Otestovali jsme základní motorizaci roadsteru BMW Z4 20i. Má výkon 145 kW, takže není tak dravý, jak na první pohled vypadá.
Autotest Luboše Kreče: Pierce Brosnan a Izabella Scorupco, palmy, karibské slunce a prašná kubánská cesta. Rok 1995, film Golden Eye čili Zlaté oko a premiéra roadsteru BMW Z3. Byť se malý kabriolet na plátně objevil jen párkrát a na chvilku, utkvěl mi v hlavě. Ostatně věta geniálního vynálezce smrtonosných zařízení, pana Q, která zněla: „007, máte povolení zabíjet, nikoli porušovat dopravní předpisy“, dobře vystihla komediální charakter Brosnanovských bondovek. Do žádného zetka jsem si ale nikdy nesedl. Až teď.
Německy se budoucnost řekne Zukunft a právě z tohoto slova pochází písmenko Z, jímž automobilka označuje své dvoumístné sporťáky. Není už sice moc jasné, v čem ona budoucnost spočívá, když ji dnes symbolizuje spíš písmeno I u elektricky poháněných modelů, ale zní to cool.
Úplně původní bylo Z1 v roce 1989, pak přišlo Z3 a po něm – s krátkou exkluzivní pauzou v podobě Z8 – už následovala Z4. Vyrábí se od roku 2003 a její nynější podoba je na trhu pátý rok. Jak už to u bavoráků bývá, auto vypadá i po těch letech dobře, nezestárlo, je nadčasově moderní.
Jinak to moje první usednutí bylo… asi typické pro někoho, kdo nemá s útlými roadstery zkušenosti. První, co mi napadlo, bylo: Safra, tady je místa jak v hodinkách! Je to dané hlavně sportovními sedačkami, které vás obepnou jako kazajka, abyste se v zatáčkách nekymáceli, protože auto v nich drží na silnici jako přilepené, takže je třeba přilepit i posádku.