Kaufland dobývá internet. Marketplace spustí i v Česku, obchodníkům slibuje snadnou expanzi

Jedna registrace e-shopu na marketplace Kauflandu otevře přístup k českému, slovenskému i německému trhu.

Peter BrejčákPeter Brejčák

kaufland-de

Foto: CzechCrunch

Kaufland své online tržiště spustí i pro české zákazníky

Do Kauflandu chodíte nakupovat většinou pěšky či přijedete autem, své zákazníky chce však vítat také na internetu. Maloobchodní prodejce, který působí v osmi zemích, je aktivní také v oblasti online nákupů, jejichž popularita se neustále zvyšuje. I tuzemským zákazníkům otevře svoje tržiště, které je nyní dostupné pro registraci online prodejcům. Umožňuje jim tak využít sílu značky i přístup k novým cílovým skupinám v dalších zemích.

Německou verzi marketplacu Kaufland.de na svém domácím trhu převzal loni a nyní je jedním z největších hráčů. Zapojených je do něj sedm tisíc online prodejců, kteří nabízí 30 milionů nepotravinářských položek od elektroniky přes nábytek a nářadí po hračky. Na německém online trhu se však obchodní řetězec nezastavuje.

Marketplace plánuje Kaufland v příštím roce otevřít také v České republice a na Slovensku. Expanzi přitom síť supermarketů plánuje od začátku, a tak je na ni připravená i samotná platforma, přes kterou mohou jednotliví prodejci prodávat. Jakmile se Kaufland se svým online tržištěm rozšíří, stačí jim jen novou zemi zakliknout ve svém rozhraní a mohou prodávat v nové zemi.

„Protože víme, že zavedení nového prodejního kanálu si ze strany prodejců vždy vyžaduje nějaký čas, začínáme je na marketplace získávat už teď, aby byli včas připravení. Až v příštím roce spustíme marketplace pro koncové zákazníky u nás, bude již k dispozici široká nabídka produktů,“ popisuje pro CzechCrunch Miroslava Birešová, obchodní manažerka Kaufland e-commerce pro Česko a Slovensko.

kaufland_global_marketplaces_visual_formate_1600x1200px-1

Foto: Kaufland

Kaufland buduje svůj vlastní marketplace

Jednou z prvních tuzemských vlaštovek, jež je od loňského roku připojená na německý marketplace a prodává zboží tamním zákazníkům, je e-shop Yourgames.cz. Původně se specializoval na prodej počítačových her, svoji nabídku však v průběhu let rozšířil také o elektroniku, nářadí či hračky. Rozhodnutí zapojit se do platformy Kaufland.de si pochvaluje.

„V rámci tržeb jsme vyrostli o zhruba 15 procent, navíc stále ještě ladíme z naší strany veškeré potřebné technické záležitosti, abychom mohli naše prodeje v Německu maximalizovat,“ říká Kryštof Čeporan, který je v Yourgames.cz odpovědný za prodej a B2B. „Marketplace v Česku pod silnou značkou, jako je Kaufland, by mohl oslovit širokou veřejnost a přinést nám nové možnosti rozšíření naší cílové skupiny zákazníků,“ doplňuje.

Samotní obchodníci za připojení do platformy platí měsíční poplatek od 40 do 50 eur (zhruba 1 000 až 1 200 korun) v závislosti na tom, zda chtějí ve svém profilu uvést odkaz na vlastní web, a navíc provizi za každý prodaný produkt dle kategorie. Tyto poplatky pokrývají náklady na různé způsoby a zpracování plateb, náklady na listování produktů ve srovnávačích cen, externí marketing i zákaznickou podporu. Spolupráce se uzavírá bez fixního období a obchodník ji může vypovědět kdykoliv.

„Čeští zákazníci si už zvykli nakupovat přes e-shopy, kde se u produktu může objevovat více prodejců, a mohou si tak jednoduše vybrat obchodníka, kterého vyhodnotí jako nejlepší variantu. Pro nás hrají vždy největší roli cena a rychlost dodání a věříme, že jsou to nejdůležitější faktory právě i pro koncového zákazníka na tržišti, jež si zvolí,“ komentuje Čeporan z e-shopu Yourgames.

Obchodní manažerka Kaufland e-commerce doplňuje, že za jednu z největších konkurenčních výhod do budoucna považuje síť mnoha online tržišť napříč zeměmi, která jsou sdružena pod značkou Kaufland Global Marketplace.

„Od příštího roku umožní jedna registrace přístup ke třem trhům. Kromě toho se obchodníci mohou opřít o silnou značku Kaufland, obrovské povědomí a potenciál růstu, obchodní i zákaznickou podporu nebo jednoduchou technickou integraci s více než sedmdesáti softwarovými partnery. A během prvních šesti měsíců nových tržišť si obchodníci mohou prodej na českém a slovenském marketplacu vyzkoušet zdarma,“ dodává Birešová.

Partnerem článku je společnost Kaufland. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.