Kávové kapsle Nespresso míří na Rohlik.cz. Online supermarket je bude exkluzivně prodávat a použité také sbírat
Bez kávy si mnoho z nás neumí pracovní den už ani představit. A jak nás letos vyhnala pandemie koronaviru z kanceláří na home office, stoupá také domácí spotřeba tohoto lahodného nápoje. Cítí to o největší tuzemský online supermarket Rohlik.cz, který teď zahajuje exkluzivní spolupráci s Nespressem. Jeho kávové kapsle tak vůbec poprvé půjdou koupit mimo oficiální obchody.
„Spolupráce s Rohlik.cz je pro nás pilotním projektem na území České republiky pro doplnění prodejních kanálů. Chceme totiž, aby si zákazník mohl objednat vybrané kapsle Nespresso s doručením již do 120 minut až domů s přesností doručení 15 minut,“ uvádí spolupráci marketingová manažerka Nespresso Andrea Petrová.
Na Rohlíku během jarních a podzimních měsíců, kdy platila a nadále platí rozsáhlá vládní opatření, rostla kategorie kávy dokonce 1,5krát rychleji než obrat celého online obchodu. K již dostupným druhům kávy, mezi nimiž nechyběly ani kapsle jiných značek, teď k nim Rohlík přidává i populární Nespresso.
Jedná se přitom o exkluzivní spolupráci, protože Nespresso si dosud v Česku drželo prodej hliníkových kapslí ve svých kamenných obchodech a e-shopu. Mimo ně prodávalo jen některé kávovary a doplňky, ale to se nyní mění. Zákazníci Nespressa navíc nepřijdou o servis, na němž značka staví – jednak se jim budou i při nákupu na Rohlíku načítat věrnostní body a online supermarket zajistí také zpětný odběr od zákazníků.
Právě sběr použitých hliníkových kapslí je nedílnou součástí Nespressa, které je následně recykluje a vyrábí z nich jak dárkové předměty, tak postupně stále více i znovu samotné kapsle. Princip zpětného odběru bude fungovat stejně, jak jsou zákazníci u obou firem zvyklí.
„Zákazník si k nákupu může přihodit speciální uzavíratelný recyklační pytel, a když ho naplní, jednoduše ho při dalším nákupu odevzdá našemu kurýrovi. Nespresso si použité kapsle ve skladech pravidelně vyzvedává a může poté vdechnout použitému materiálu nový život,“ popisuje novou spolupráci Olin Novák, komerční ředitel Rohlik Group.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsNespresso nabídne na Rohlik.cz deset oblíbených druhů kávy, přičemž tam nechybí jak kapsle určené pro espresso nebo lungo, tak ani bezkofeinová varianta. Balení jsou tradičně po deseti kusech a cena je stejná jako v oficiálním obchodě, tedy zhruba 10 až 12 korun za kapsli.
Pro Rohlik.cz, který pod vedením Tomáše Čupra pracuje na velké expanzi do Rakouska a Německa, přičemž od loňska funguje i v Maďarsku, se tak jedná o další exkluzivní spolupráci. „Vše začalo úspěšnou spoluprací se společností Marks & Spencer, pokračovalo nejlepšími pekaři a řezníky (Eska, Artic Bakehouse, TRMS, Naše maso a další) a dále prodejem přírodní kosmetiky Manufaktura. A nyní přinášíme Nespresso,“ komentuje Olin Novák.
Online supermarket tím navíc nechce končit. V příštím roce počítá s dalšími novými značkami a využít chce i právě své expanze, díky které bude moci tuzemským zákazníkům nabídnout nové produkty. Příkladem bude německá značka Alnatura nabízející kvalitní organické produkty, kterých Rohlík v Česku ještě do Vánoc nabídne přes tři stovky.
V České republice od léta šéfuje online supermarketu Petr Pavlík, zatímco zakladatel Tomáš Čupr se přesunul do šéfa celé skupiny a řídí zmíněnou zahraniční expanzi. V letošním roce by Rohlík rád dosáhl na tržby ve výši 8 miliard korun, a jelikož letos roste obrat firmy zhruba o 80 procent, bude tuto metu atakovat. Ve Vídni plánuje pod značkou Gurkerl.at (v překladu okurka) začít fungovat již tento měsíc, do Německa se chystá v červnu.