KFC už je největší fastfood v Česku. Otevřením 105. pobočky se předehnalo před konkurenční McDonald’s
Avizovaný plán jedné z největších fastfoodových sítí světa KFC, že chce předběhnout konkurenci a na tuzemském trhu dosáhnout největšího počtu poboček, se stal skutečností. Americká společnost dnes otevřela již svou 105. pobočku, čímž předběhla i dosud vedoucí McDonald’s, který má v Česku aktuálně 101 prodejen.
KFC tak své prvenství naplnilo přesně pětadvacet let poté, co v prosinci 1994 otevřelo svou první českou pobočku v pražské Vodičkově ulici. Pět z posledních šesti poboček KFC otevřelo znovu v Praze, kde jich už provozuje 37. Její hlavní rival McDonald’s však v hlavním městě vítězí s celkovým počtem 43 restaurací.
A odvěký rival vítězí také v tržbách. McDonald’s loni v Česku utržil 5,8 miliardy korun, zatímco AmRest, který v Česku provozuje kromě KFC také značky Burger King a Pizza Hut, dosáhl na tržby ve výši 4,4 miliardy korun.
Jen o rok předtím však AmRest hlásil teprve 3,1 miliardy korun v tržbách a konkrétně KFC očekává další růst. „V loňském roce jsme obsloužili skoro 40 milionů zákazníků, o čtyři miliony více než v roce 2017. A letos jich čekáme 45 milionů, oproti loňsku tedy o 15 procent více,“ uvedl Libor Hubík, prezident KFC pro Česko a Rakousko.
KFC se chce kromě rostoucího počtu poboček spoléhat také na stále více populárnější rozvozy. „Strategické rozmístění nových poboček umožňuje i urychlení a rozšíření KFC Rozvozu, který slaví stále větší úspěch. K začátku prosince jsme v KFC Rozvozu doručili naše legendární kuřecí kousky už 1,7 milionu zákazníků,“ doplňuje Hubík.
MEWS shání posily na následujících pozicích
Více na CzechCrunch JobsNejnovější restaurace sítě se nachází v Praze 6 na Karlovarské ulici, kde na 300 metrech čtverečních nabízí 88 míst k sezení. Řidiči v ní mají k dispozici také drive thru. Všechny nově otevřené pobočky jsou rovněž vybaveny konceptem otevřené kuchyně, kdy mohou zákazníci vidět přípravu svých pokrmů.
Zároveň se KFC čím dál více obrací na automatizaci. Ve 79 pobočkách umožňuje objednat a zaplatit pomocí 240 samoobslužných kiosků, které nahrazují lidskou obsluhu a pro mnoho zákazníků přináší příjemnější zážitek. Podle aktuálních dat firmy projde přes kiosky pětina všech transakcí a jelikož již delší dobu fungují i třeba v konkurenčním McDonald’s, začíná je nyní nasazovat i tuzemský řetězec Bageterie Boulevard.
Nejčerstvější novinkou, kterou chce KFC lákat ještě více zákazníků, je pak nedávno představená služba Objednej&Vyzvedni. Díky ní nemusí zákazníci čekat ve frontách, jídlo si objednají dopředu přes mobilní aplikaci a pak ho jen v určený čas v restauraci vyzvednou. Služba je aktuálně dostupná v 88 pobočkách po celé České republice, ale to, jak je zatím oblíbená, KFC nekomentuje.