Kia ukázala svůj pohled na moderní elektrické SUV. EV9 přináší otočná sedadla i zlomový design

Nová vlajková loď korejské automobilky, která se rozhodla jít cestou odvážného designu a praktičnosti.

kiaev9_gtl_tz19_-1-min

Foto: Kia

Nová vlajková loď automobilky Kia, SUV EV9

0Zobrazit komentáře

Automobilka Kia se u svých nastupujících modelů zaměřila na neotřelý design, který přináší i nová vlajková loď se jménem EV9. Název napovídá, že se jedná o elektřinou poháněné auto, se kterým by mělo být nabíjení otázkou chvilky. Na první pohled však zaujmou především ostré optické zlomy, které definují celkovou podobu vozu v relativně harmonickém celku.

Zcela nové elektrické SUV značky Kia staví na platformě E-GMP a mohutných rozměrech. Korejská novinka má na délku více než pět metrů, na šířku bezmála dva metry, vysoká je téměř 1,8 metru a rozvor náprav přesahuje tři metry.

Opticky výrazných prvků je na voze celá řada, možná nejvíce pozornosti na sebe však strhává přední maska s minimalisticky pojatými světlomety. Za nimi se táhne téměř vodorovná kapota, na kterou navazuje tvarově podobně ortodoxní zbytek vozu.

V některých momentech dává design vzpomenout na značku Land Rover, v zadní části evokuje také trochu severského minimalismu Volva, což se týká především futuristický zadních lamp.

Ostré tvary definují i interiér novinky, který Kia koncipovala jako luxusní obývací pokoj. Televizor zde nahrazuje 12,3 palce velká obrazovka, která zprostředkovává komunikaci posádky s vozem. Fyzických tlačítek je zde totiž minimum, což interiéru dodává na uhlazenějším vzhledu.

kiaev9_gtl_tz19_-7-1-min

Foto: Kia

Novinka sází na neotřelý design plný zlomů

Uvnitř se může usadit šest až sedm pasažérů ve třech řadách. Zajímavostí je, že druhá řada je otočná o 180 stupňů, což umožňuje snadnější přístup ke všem sedadlům i zcela nové možnosti vzájemné interakce mezi pasažéry v zadní části vozu.

Novinka bude zákazníkům nabídnuta ve třech motorových konfiguracích. Základ Standard bude pracovat s pohonem zadních kol, jedním elektromotorem o výkonu 160 kW a akumulátorem o kapacitě 76,1 kWh. Jedná se o výbavu, se kterou by měl být vůz schopen zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,2 sekundy.

Verze s Long Range nabídne díky akumulátoru o kapacitě 99,8 kWh dojezd 541 kilometrů. Vybavena však bude slabším elektromotorem o výkonu 150 kW. S tím je spojena také schopnost o něco menšího dynamického startu z 0 na 100 km/h, který vůz zvládne za 9,4 sekundy.

Vrcholem je verze AWD s dvojicí elektromotorů o celkovém výkonu 283 kW a akumulátorem o kapacitě 99,8 kWh. V tomto případě by měl být vůz schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h za šest sekund, v nabídce je však i možnost zakoupit balíček s příznačným názvem Boost, který dokáže z této hodnoty ukousnout další 0,7 vteřiny.

Na přesnou cenovku nové EV9 si prozatím musíme počkat. Na domácím trhu otevře Kia předobjednávky až v druhém čtvrtletí tohoto roku – a na ostatních světových trzích bude k dispozici až v jeho druhé polovině. Časem se zákazníci dočkají i verze GT-Line, která by ve vybraných zemích měla nabídnout i autonomní schopnosti třetí úrovně.