Kofola se pouští do piva. Kupuje většinový podíl ve značkách Holba, Zubr a Litovel

„V Kofole jsme se naučili rozvíjet tradiční a lokální značky se silným příběhem,“ říká o vstupu do Pivovary CZ Group šéf nápojářské firmy.

Michal MančařMichal Mančař

kofola

Foto: Kofola

Vyrábí oblíbené sladké nápoje, teď se ale skupina Kofola pouští i do pivovarnictví

0Zobrazit komentáře

Společnost Kofola ČeskoSlovensko posílila svůj nápojářský byznys o další lokálně známé značky. Od limonád se ale vydala k pivu. Za nezveřejněnou částku získala většinový podíl v Pivovary CZ Group, pod niž spadají značky Holba, Zubr a Litovel.

„V Kofole jsme se naučili rozvíjet tradiční a lokální značky se silným příběhem. Když se objevila příležitost investovat do pivovarů, které vyrábějí značky s dlouhou historií, neváhali jsme. Věříme, že zkušenost našich lidí může pomoci k jejich rozvoji,“ okomentoval akvizici skupiny Pivovary CZ generální ředitel Kofoly Jannis Samaras.

Holba, Zubr a Litovel se přes 130 let vaří v Hanušovicích, Přerově a Litovli, tamější pivovary letos uvaří přes 800 tisíc hektolitrů piva. „Záleží nám na tom, aby byla zachována řemeslná tradice vaření piva, stabilní vztahy se zákazníky, dodavateli i zaměstnanci a společenská odpovědnost firmy. To vše byla při jednáních o prodeji důležitá kritéria,“ uvedl Jaromír Dvorský, místopředseda představenstva Pivovary CZ Group.

Pivní prodej podléhá ještě schválení antimonopolním úřadem, jeho dokončení se očekává začátkem příštího roku. Kofola v rámci transakce získá 51 procent v pivovarnické skupině, jež zaměstnává asi pět stovek lidí. Do akvizice se zapojily i dva menší subjekty, menšinové podíly získaly investiční skupina RSJ a akciová společnost Úsovsko.

Pivovary CZ jsou pátou největší českou pivovarnickou skupinou, zhruba třetina jejich produkce míří na zahraniční trh. Právě využití exportního potenciálu zmiňují zástupci Kofoly jako významný faktor jejich rozhodnutí. Pod Kofolou zůstanou Pivovary CZ samostatně řízenou jednotou, do jejíhož čela se postaví René Musila, jeden ze zakladatelů skupiny Kofola.

„Přestože nám primárně nejde o přímé synergie s naším dosavadním nealko byznysem, i pivní průmysl má nějaké společné rysy s nápojovou branží. Naším cílem je podpořit um a kvality českých pivovarů. Byla by škoda, kdyby tradiční české značky přešly do rukou zahraničních investorů,“ zmínil Musila.

Kofola své portfolio od oblíbeného sladkého syceného nápoje rozšiřuje i méně obvyklými směry. Nedávno například investovala do krnovské firmy vyrábějící keramické nádoby určené pro zavlažování rostlin. Spolu se značkou Mattoni také vstoupila do slovenské firmy, jež usnadňuje a činí udržitelnější výrobu a recyklaci plastových lahví.