Komunity se ptáme na názory a má velký dopad na vývoj naší investiční platformy, říká šéf Portu
Zajímá vás, jak využít komunity ke zlepšení svých produktů nebo celého byznysu? Přijďte 15. května na naši akci, kde promluví komunitní experti.
Radim Krejčí, spoluzakladatel investiční platformy Portu
Početné komunity se v mnoha oblastech stávají nedílnou součástí firem a jejich rozvoje. „Komunitu jsme začali budovat ještě před tím, než jsme vůbec Portu spustili naostro,“ vysvětluje šéf investiční platformy Portu Radim Krejčí. S více než deseti tisíci členy je neustále v kontaktu a bude také jedním z hostů našeho eventu z populární série People First, která se právě na komunity zaměří.
Naše akce se všeříkajícím názvem Komunita jako klíč k úspěchu se koná v pondělí 15. května od 17.30 hodin v pražské Spojka Events Karlín a spolu s Radimem Krejčím na ní vystoupí také Eva Pavlíková z Česko.Digital, Martin Bolek z Purple Technology, Michal Hubík z Aktinu, Jaroslav Vavřina z Harley-Davidson Praha, komunitní expert Daniel Franc a Jakub Macura s Adamem Křenkem z LMC.
Na téma budování komunit se podíváme jak z pohledu podpory náboru, tak zlepšení angažovanosti a spokojenosti lidí ve firmě. Zaměříme se také na to, jak může takzvaný „community building“ pomoci s růstem vaší značky nebo celého byznysu. Vstupenku na akci si můžete koupit přímo na našem webu.
Jak může komunita pomoci už při samotném rozjezdu firmy? To v krátkém rozhovoru nastiňuje Radim Krejčí. Do většího detailu se spolu s dalšími ponoří již v pondělí.
Proč jste se v Portu rozhodli rozjet vlastní komunitu?
Komunitu jsme začali budovat ještě před tím, než jsme vůbec Portu spustili naostro. Chtěli jsme získat zpětnou vazbu a získat cenné poznatky, které nám pomohly platformu budovat. Zároveň jsme si tím získali i první klienty.
Jak svou komunitu řídíte a pracujete s ní?
Hlavním centrem je pro nás samotná platforma Portu, kde máme prostor s lidmi komunikovat, a poté hlavně skupina Investor na Portu na Facebooku, ve které je aktuálně skoro 11 tisíc lidí. Na začátku jsme debatu řídili, ptali se členů na jejich názory k vývoji aplikace nebo jaké funkce by rádi přidali a podobně. Komunita měla velký dopad na samotný vývoj Portu. A má doposud.
Stále ve skupině zveřejňujeme některé informace dříve než jinde, ptáme se na názory nebo hledáme dobrovolníky na testování. Pořádáme i různé online webináře či offline setkání investorů na Portu, kam může kdokoliv přijít, setkat se s námi osobně, zeptat se na cokoliv a užít si hezký čas.
Jak motivujete uživatele, aby byli v rámci komunity aktivní?
Snažíme se reagovat na dotazy, zapojovat se do diskuze, být proaktivní a hlavně naslouchat. Tím má celá komunita velký dopad na to, jakým směrem se bude Portu vyvíjet. A to je dostatečná motivace k tomu, aby byli členové aktivní. Každý jeden názor můžeme vzít a použít. Zároveň se snažíme vzdělávat a posouvat finanční a investiční znalosti každého, kdo s námi investuje. V komunitě také hledáme různě dobrovolníky k testování aplikace nebo třeba do reklam. Díky tomu mají členové možnost nahlédnout pod pokličku Portu nebo se objevit v televizní reklamě.
Využíváte komunitu především jako akviziční nástroj?
Komunita pro nás není primárně akviziční nástroj. Spíš se na ni díváme jako na šiřitele brandu, brand ambasadory. Zjednodušuje nám práci, pomáhá s vývojem, ukazuje nám, jakým směrem se vydat. Komunita také pomáhá nováčkům na Portu nebo vůbec těm, kteří chtějí začít investovat. Každý se může zapojit a zjistit, co ho zajímá.
Osvědčily se vám nějaké nástroje?
Žádné speciální nástroje na řízení komunity nepoužíváme. Snažíme se komunikovat lidsky, a byť jsme digitální platforma, tak se nám osvědčil osobní a lidský přístup bez automatizovaných šablonovitých odpovědí. Každá odpověď, každá interakce s klienty a uživateli je tak unikátní, což je pro nás sice velmi náročné, ale zároveň velmi ceněné ze strany investorů a kontrastující s přístupem velkých bank nebo tradičních konkurentů.
Partnerem události Komunita jako klíč k úspěchu jsou společnosti Welcome to the Jungle, Purple Technology a LMC.