Koncert i pro 100 milionů lidí. Na Super Bowlu vystoupí rapoví bozi, show zakončí Foo Fighters ve virtuálním vesmíru

Hudební sestava pro poločasovou pauzu během Super Bowlu
Když se blíží Super Bowl, jde v Americe vše stranou. Vyvrcholení sezóny v NFL patří každoročně k té největší sportovní události, kterou sleduje klidně přes 100 milionů lidí. Především Američanů, nicméně díky atraktivitě finálového zápasu se dostává do všech koutů planety. Své renomé má Super Bowl i díky poločasové pauze, která je pro svá hudební vystoupení mnohdy sledovanější než samotný zápas. A letos tomu díky zajímavému listu interpretů nemusí být jinak.
Letošní Super Bowl, který se americkou hymnou zahájí v pondělí o půl jedné ráno středoevropského času, slibuje znovu velkolepou show. Po minulém ročníku, kdy se mikrofonu uprostřed hřiště chytil jeden z nejpopulárnějších zpěváků současnosti, The Weeknd, se nyní na své představení chystají legendy globální rapové scény.
Jedním z nich, kdo v ostře sledované poločasové pauze zápasu, ve kterém poměří síly týmy Los Angeles Rams a Cincinnati Bengals, bude uznávaný hiphopový producent Dr. Dre, mimo jiné člen kultovního uskupení N.W.A a spoluzakladatel vydavatelství Death Row Records. Právě jeho vliv a konexe pomohly zásadním způsobem postavit rapovou scénu na západě Spojených států.
Po jeho boku bude stát i rapper Snoop Dogg, o kterém bylo znovu hodně slyšet v uplynulých dne, kdy oznámil, že koupil zmíněné hudební vydavatelství Death Row Records, jež nastartovalo jeho hvězdnou kariéru. Spolu s tím vydal i novou studiovou desku Back on Death Row, o které diváci na letošním Super Bowl také nejspíš uslyší.
Do centra stadionu SoFi v kalifornském městě Inglewood, kde se finálový zápas prestižní soutěže v americkém fotbalu odehraje, zavítá také držitel třinácti cen Grammy Kendrick Lamar, který se pod kůži rapovým fanouškům vryl v roce 2012 deskou good kid, m.A.A.d city. Ta je považovaná za jedno z nejlepších hiphopových alb po roce 2010.
Aby toho nebylo málo, už tak silný line-up doplní všem známý Eminem, který si navíc chystá jednu specialitu – ke stadionu přiveze i svůj relativně nový koncept restaurací Mom’s Spaghetti, pojmenovaný po jedné z jeho nejznámějších skladeb. Ve formě pop-upu by v ní měl personál nabízet různé druhy těstovin, respektive špaget. Ikony rapu doplní zpěvačka Mary J. Blige.
Další hudební vystoupení se chystá i po skončení Super Bowlu. Toho se ujme americká rocková kapela Foo Fighters, nicméně v okolí fyzicky nebude – naopak svůj koncert odehraje v takzvaném metaverzu, virtuálním vesmíru, o kterém v posledních měsících hodně mluví Mark Zuckerberg a jeho společnost Meta. Věří, že se v něm budou lidé střetávat a interagovat jako ve skutečném světě.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsVirtuální koncertní show, kterou bude režírovat veterán v oblasti hudebních videoklipů Mark Romanek (známý pro spolupráce s Nine Inch Nails, Red Hot Chilli Peppers, Madonnou či Taylor Swift), se uskuteční živě a zdarma jak na oficiálních účtech Foo Fighters na Facebooku a Instagramu, tak na VR headsetu Meta Quest (dříve Oculus Quest).
Vedle velkého finálového zápasu a hudebních představení je Super Bowl ale atraktivní také pro inzerenty – firmy, které se nebojí za odvysílání reklamy během Super Bowlu vynaložit miliony dolarů. Stanice NBC, která zápas vysílá, již začátkem února oznámila, že má všechny reklamy na Super Bowl vyprodané. A cena? Několik půlminutových spotů se prodalo za rekordních sedm milionů dolarů za kus. Tedy více než 150 milionů korun.