Konec války, Alza se vrací na Heureku. Obě firmy věří, že je teď třeba víc oslovovat cenami
Spor mezi dvěma největšími hráči začal, když tuzemský e-shop srovnávač osočil z toho, že není nezávislý. S prodejem Mallu prý důvody pominuly.
Trvalo to šest let, zahrnulo i soud a několik mediálních přestřelek. Spor mezi jedničkou české e-commerce Alzou a největším srovnávačem Heureka ukončil až velký internetový obchod – prodej Mall Group polskému Allegru. Tím prý pominul důvod, proč se hádat. Alza se tak vrací do Čechy často používaného cenového srovnávače, což oběma může přinést nové zákazníky.
„Návrat Alzy je jasným potvrzením toho, že pro e-shopy je Heureka významným zdrojem zákazníků a kvalitních konverzí,“ myslí si Jan Mayer, ředitel české a slovenské Heureky. „Chceme zákazníkům usnadnit, aby se o výhodnosti našich cen co nejsnáze přesvědčili. K tomu patří i cenové porovnání mezi různými obchody,“ doplňuje z druhé strany Petr Bena, místopředseda představenstva Alza.cz.
Před lety Alza z Heureky odešla, protože Heureka.cz a Mall Group měly společného majitele, když ji koupila společnost Rockaway. Tím podle Alzy cenový srovnávač přestal být nezávislý. Firma ale současně uvedla, že Heureka není nezávislým cenovým srovnávačem už proto, že se jedná o placené služby.
Alza tehdy zároveň spustila webový projekt bezheureky.cz (dnes už nedostupný), kde o možnosti nebýt na největším tuzemském srovnávači přesvědčovala i ostatní. E-shop ale ani tak nevyhrál – později spor dospěl i k soudu, který řešil tvrzení o tom, že Heureka je pro internetové obchody riziková či nevýhodná služba. Ten rozhodl o tom, že Alza se za takové tvrzení musí omluvit.