Krvelačné polštáře jdou do akce. Noví Bulánci ukazují první záběry ze hry a dorazí už v létě

Tvůrci z herního studia SleepTeam nabrali mírné zpoždění, do léta ale chtějí spustit předběžný přístup pro podporovatele.

Filip HouskaFilip Houska

bulanci_1

Foto: SleepTeam

Mapa Pohádka v nové verzi hry Bulánci

0Zobrazit komentáře

Éra Bulánků, kteří patřili mezi oblíbenou součást každého školního počítače, se zdála být pryč. Loni v květnu se ovšem tvůrci oblíbené animované herní střílečky rozhodli, že se slávu těchto krvelačných polštářů pokusí obnovit. Na vývoj hry vysbírali od lidí miliony korun a postupně lákali na příchod modernizované verze. A teď se noví Bulánci ukazují v první herní ukázce.

Jakmile původní tvůrci z českého studia SleepTeam oznámili, že po dvaceti letech chystají takzvané Bulánky 2.0, slibovali, že nová verze bude graficky propracovanější, ale zároveň si ponechá svůj kultovní herní mechanismus. Vsadili na 3D pojetí a také několik nových herních módů, map a drobnějších vylepšení. Spolu s tím lákali i na takzvaný crossplatformní multiplayer, tedy možnost soupeřit na různých zařízeních.

S tímto plánem vyrazili na crowdfundingový portál Startovač, kde chtěli vybrat alespoň půl milionu korun na rozjez. Jak ale potvrdili pro CzechCrunch, vůbec nečekali, že se o nové Bulánky strhne tak obrovský zájem. Jen za jednu noc pokořili cíl více než trojnásobně, za zhruba deset dní od spuštění kampaně překonali hranici pěti milionů korun a celou jízdu uzavřeli s částkou 7,3 milionu korun.

Bylo jasné, že nová verze jedné z nejzábavnějších českých her, kterou bylo možné si zahrát jak na počítačích (včetně Maců), tak na mobilních zařízeních i konzolích, vznikne. Jen se čekalo, kdy se tak stane. Tvůrci totiž nabrali zpoždění a původně slibovaný jarní termín nestihli, proto předběžný přístup do hry pro podporovatele na Startovači odsouvají na léto. Bez konkrétnějšího data.

Alespoň drobnější záplatou pro všechny, kteří na nové Bulánky čekají, je zpřístupnění první oficiální herní ukázky, kde je možné vidět posun v grafice i pohyblivosti jednotlivých polštářů. Hra hned na první pohled působí propracovaněji, byť se rojí názory, zda s tím neztratí svůj kultovní punc a zda nejde jen o „rychlou předělávku jedničky“. To je ovšem na posouzení každého hráče, zda tuto změnu přivítá.

„Začátkem roku už byli Bulánci hratelní na jednom zařízení a přibližně v půli března jsme hru zprovoznili online. Teď na začátku května vydáváme první ingame video z mapy Pohádka. Počítáme s tím, že hra vstoupí do předběžného přístupu během léta – nechceme nic uspěchat,“ zmiňují autoři hry na svém webu a doplňují, že na mobilní zařízení a konzole dorazí po vydání plné verze na PC.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Obecně má ono postupné vydávání nových Bulánků několik háčků. Pokud tvůrci doopravdy zpřístupní hru během léta, půjde pouze o osekanější verzi pro podporovatele, kteří na Startovači přispěli alespoň 600 korunami. V této variantě sice bude dostupný multiplayer (lokální i online až pro osm hráčů), ale bude v ní chybět kampaň, která dorazí až do plné hry.

„Kampaň jsme se rozhodli zařadit až v plné verzi. Během práce na hře budeme vydávat různé opravné balíčky a hrozilo by, že by hráči museli kampaň neustále začínat znovu a znovu od začátku. Příběh kampaně už máme kompletní a jsme si jisti, že se u ní hráči dobře pobaví. Už jen proto, že nabídne řadu herních módů, které v multiplayeru nebudou,“ doplňují tvůrci.

Otázkou jsou také nejrůznější odměny, které SleepTeam dával podporovatelům do jednotlivých balíčků. Ať už jde o cínové figurky Bulánků, polštáře, karetní hry, sbírku poezie, nebo třeba trička. Jak tvůrci uvádí, většinu slíbených odměn už lidem předali, ale potýkají se s výrobními problémy cínových figurek i karetní hry. I proto, že se vše vyrábí v Česku.

Každé všední ráno posíláme nejzásadnější zprávy dne.

Tomb Raider a Deus Ex po boku Kingdom Come. Majitelé Warhorse kupují tři slavná herní studia

Severská skupina Embracer Group, do které patří i čeští vývojáři z Warhorse Studios, přivítá ve svém objetí autory Thiefa i Legacy of Kain.

Michal MančařMichal Mančař

shadow-of-tomb-raider

Foto: Square Enix

Záběr z dobrodružné akce Shadow of the Tomb Raider

0Zobrazit komentáře

Slovo embrace znamená objetí. A švédská videoherní skupina Embracer Group má náruč doširoka otevřenou. Už v ní přivítala třeba české vývojáře z Warhorse Studios nebo Ashborne Games, nyní spolu s nimi obejme trojici herních společností, které stojí za některými z nejznámějších titulů minulosti i současnosti. Nově se v portfoliu bude moci pyšnit třeba slavnou značkou Tomb Raider.

Nákup studií Crystal Dynamics, Eidos-Montréal a Square Enix Montréal skupinou Embracer Group bude znamenat velice přátelské objetí. Hodnota transakce totiž dosahuje 300 milionů dolarů (sedm miliard korun). Za ty se do severského uskupení dostane více než tisícovka vývojářů, ale především přes padesát her včetně známých jmen jako Deus Ex, Hitman, Legacy of Kain, Thief nebo již zmíněný Tomb Raider.

Právě posledně jmenovaná série dobře ilustruje význam nákupu. Série Tomb Raider má za sebou téměř 90 milionů prodaných kopií několika velepopulárních dílů. Embracer navíc potvrzuje, že chystané pokračování dobrodružství akční archeoložky Lary Croft vyjde už pod novým majitelem. Obchod ještě podléhá schválení regulatorními orgány, jeho finalizace se však očekává do letošního září.

„Jsme nadšení, že můžeme v Embracer Group přivítat studia, která v uplynulých dekádách stvořila skvělé značky, dokázala svůj tvůrčí talent a schopnost dosáhnout vynikajících výsledků,“ prohlásil spoluzakladatel a CEO Embracer Group (dříve známé jako THQ Nordic) Lars Wingefors na adresu trojice firem, které dosud patřily vydavatelství Square Enix.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Skupina také uvádí, že nákup bude financovat půjčkou, k této informaci nicméně dodává i zajímavější skutečnost, že získané peníze poslouží „pro tuto i další plánované transakce“. Tři nové přírůstky by tak nemusely být v dohledné budoucnosti posledním rozšířením rozvětvené rodiny, do které kromě videoherních firem patří i významný vydavatel deskových her Asmodee nebo americké komiksové nakladatelství Dark Horse Comics.

Po dokončení nákupu bude Embracer sdružovat 124 vývojářských studií, která připravují přes 230 nových her. A to včetně tří desítek „tříáčkových“, tedy prvotřídních titulů s vysokými rozpočty. Mezi chystané hry, jež pod křídly Embraceru vznikají, kromě historické strategie od v úvodu zmiňovaných Ashborne Games patří například i nedávno ohlášený lovecký simulátor Way of the Hunter od slovenských Nine Rocks Games.

Nákup trojice studií skupinou Embracer je jen potvrzením trendu konsolidace moci v rukou silných hráčů herního průmyslu. Zdaleka nejvýznamnějším příkladem z posledních týdnů je rekordní prodej Activision Blizzardu do rukou Microsoftu. Technologická společnost za vydavatele známých značek jako Call of Duty, Diablo nebo Warcraft zaplatila téměř 70 miliard dolarů, v přepočtu zhruba 1,6 bilionu korun.

Nezahálelo ani Sony, které si taktéž za miliardy dolarů pořídilo tvůrce stříleček Destiny a Halo. A autoři oblíbené herní série Grand Theft Auto z Take-Two Interactive si zase koupili Zyngu, významnou společnost na poli mobilních titulů, která má na svědomí fenomén FarmVille.

Každé všední ráno posíláme nejzásadnější zprávy dne.