Kultovní Porsche 911 má novou edici. Představuje esenci toho, proč se značka stala legendou

Sběratelský kousek odkazuje na styl z 60. a 70. let, který se objevuje i ve vydařeném videu. To oslavuje kult značky 911 i život jako takový.

porsche

Foto: Porsche

Esence charakteru automobilky Porsche, to je 911 v limitované edici Sport Classic

0Zobrazit komentáře

I o exkluzivních vozech platí rčení, kolik lidí, tolik chutí. Někomu imponují vozy od Lamborghini, jiní mohou oči nechat na těch značky Ferrari a někteří preferují eleganci britských gentlemanů, jako jsou Rolls-Royce či Bentley. Ovšem limitovaná edice Porsche 911 Sport Classic je natolik atraktivní, že po ní musí toužit snad každý. Německá legenda do něj vložila vše, pro co je uctívána. A navrch přidala spot, který je esencí lásky k automobilům i životu. Zvláště pokud máte to štěstí, že vás v něm doprovází Porsche.

911 je číslo, které vyvolává toužebná vzdechnutí, zvyšuje hladinu adrenalinu v krvi a symbolizuje technologickou i designovou dokonalost. Náleží totiž tomu nejikoničtějšímu modelu, jaký kdy Porsche vyrobilo. Nyní se 911 představuje v dokonale zpracované limitce Sport Classic, která je poctou stylu 60. a 70. let minulého století.

Vůz je postaven na základu verze Turbo, od které si bere plochý šestiválec o objemu 3,7 litru. Ten je naladěn na 550 koňských sil a spárován s manuální sedmistupňovou převodovkou. Díky tomu se jedná o vůbec nejsilnější 911 v manuálu, jaká je aktuálně k dispozici.

Porsche o dalších technických parametrech vozu mnoho neřeklo, víme jen to, že si úpravami prošel výfukový systém, na míru dělané je zavěšení a přítomny jsou i keramické brzdy či natáčecí zadní náprava. To všechno je však podružné, podíváme-li se na design vozu hlásající slávu své pokrevní linie.

porsche2

Foto: Porsche

Bočním liniím vozu je více než padesát let. Přesto jsou stále nadčasové

Přítomen je klasický kachní ocas odkazující na Carreru RS ze 70. let, zadní vstupy vzduchu či 21palcová pětipaprsková kola, která jsou vzpomínkou na model 911S z 60. let. Vintage prvky doplňuje něco málo ze současnosti, konkrétně karbonová střecha a přední kapota, která využívá kombinace plastu a uhlíkových vláken.

To vše se halí do metalicky šedivého laku, jenž je dynamicky půlen dvojicí pruhů ve světlejším odstínu šedé. Celkový efekt dotváří detaily v podobě nápisů a samozřejmě i velká závodní čísla, která si může majitel zvolit dle svých preferencí.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Okouzlení z exteriéru pokračuje i v interiéru, kde se kombinuje černé čalounění s krémovou kůží Classic Cognac. Tu doplňují látkové středy sedadel a výplně dveří. Přítomno je i dřevěné obložení a některé další detaily, jako jsou nápisy Sport Classic na prazích, vyražené emblémy automobilky v opěrkách hlavy a nechybí ani plaketa se sériovým číslem.

Ta je důležitá, jelikož mnoho exemplářů tohoto vozu z výrobních linek automobilky nesjede. Poslední instalovaná plaketa ponese číslovku 1 250, což z novinky dělá velice atraktivní sběratelský kousek. Tomu odpovídá i cena ve výši 274 714 eur, v přepočtu přibližně 6,8 milionu korun. Za ně však dostanete vůz, který rozhodně bude nabírat na hodnotě. Je ale dost pravděpodobné, že vedle finanční půjde i o tu citovou. A ta bude případnému prodeji bránit.

Každé všední ráno posíláme nejzásadnější zprávy dne.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Sdílená kola Nextbike míří do menších měst. Ve Vrchlabí a Dvoře Králové budou čtvrt hodiny zdarma

Ve Dvoře Králové bude službu dotovat tamní radnice, ve Vrchlabí zase automobilka Škoda Auto, která zde má svou výrobu.

nxtbk

Foto: Nextbike

České zastoupení bikesharingové společnosti Nextbike má za sebou úspěšný rok

0Zobrazit komentáře

Sdílená mobilita je vnímána jako dominanta velkých měst. Ty jednodušší dopravní prostředky jako koloběžky či kola si ale začínají nacházet cestu i do měst, jejichž populace čítá i méně obyvatel. Nejnovějším příkladem jsou Dvůr Králové a Vrchlabí, ve kterých bude nově možné sedlat kola společnosti Nextbike. A to díky podpoře magistrátu a automobilky Škoda za zvýhodněných podmínek.

Jízdu na sdílených kolech bude podporovat radnice šestnáctitisícového Dvora Králové nad Labem, kde je od pondělí na 15 místech dostupných 50 sdílených bicyklů Nextbike. Díky dotaci je první čtvrthodina jízdy zdarma. Od května do června zde bude provoz sdílených kol ve zkušebním režimu a podle výsledku se radnice rozhodne, zda bude sdílenou službu podporovat i nadále.

„Věřím, že sdílená kola budou ve městě využívána. A pokud ne, projekt ukončíme,“ říká Jan Jarolím, starosta města, které za první dva měsíce půjčování kol zaplatí částku ve výši 100 tisíc korun. Podobný systém dotací chce zavést například i radnice v Hradci Králové.

nextbike-cz3

Foto: Nextbike

Celá výpůjčka je odbavována skrze mobilní aplikaci

Po vypršení dotovaných 15 minut je dalších 45 minut zpoplatněných částkou 18 korun. Ta je účtována i za každých 30 minut najetých po úvodní hodině užívání kola. Maximální účtovaná částka za zápůjčku na celý den je 150 korun.

Kola společnosti Nextbike budou nově k dispozici také v přibližně dvanáctitisícovém Vrchlabí, a to díky podpory Škody Auto, která tuto službu již dříve zavedla v lokalitách svých závodů v Mladé Boleslavi a Kvasinách na Rychnovsku.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Podobně jako ve Dvoře i vrchlabští zájemci budou moci prvních 15 minut využívat kolo zcela zdarma právě díky podpoře nadačního fondu automobilky, která zde má výrobu převodovek. Každá dalších půlhodina zapůjčení jednoho ze 40 kol bude následně zpoplatněna částkou 16 korun.

Nextbike patří mezi nejprogresivnější bikesharingové společnosti v České republice. Jeho kola jsou dostupná ve 24 českých městech a za minulý rok zaznamenala 2,1 milionu výpůjček, což představuje nejvyšší číslo od roku 2017, kdy firma vstoupila do České republiky. Mezi další města, kde lze její služby využívat, patří například Mnichovo Hradiště, Kuřim či Hlučín.

S přispěním ČTK.

Každé všední ráno posíláme nejzásadnější zprávy dne.