Kvůli termosce lidé stáli fronty a kempovali před obchody. Teď virální hit Starbucksu míří do Česka
Starbucks a Stanley se opět spojily a uvádí další limitovanou edici termosky, jejíž předchůdce před zhruba rokem totálně pobláznil Ameriku.
Byla zářivě růžová, vyšla měsíc před Valentýnem a všichni ji chtěli. Kvůli svému oku lahodícímu vzhledu a limitovanému počtu se stala paradoxně velkým hitem na TikToku a Instagramu. To z ní udělalo záležitost, která se později přeprodávala za násobně vyšší částky, než byla její prodejní cena. A přitom šlo celou dobu o… termosku. Teď se hon za virální senzací přesouvá mimo jiné do Česka, kde se kreativní spolupráce mezi Starbucksem a Stanley poprvé objeví na všech pobočkách kavárenské sítě.
Že umí Starbucks velmi dobře nakládat se svým marketingem, není žádnou novinkou. Obzvlášť před příchodem letních a zimních období, kdy tematicky uzpůsobuje svůj sortiment a nabízí chuťově odlišné varianty svých (nejen) kávových nápojů. A reaguje i na velké svátky, typicky třeba na Valentýna, v rámci kterého letos v lednu uvedl záležitost, která se stala nesmírným – a bizarním – hitem sociálních sítích.
Tehdy se spojil se značkou Stanley, která je slavná pro výrobu odolných termosek. Vytvořily speciální růžovou edici, kterou nabídly exkluzivně v americké síti supermarketů Target za necelých padesát dolarů. Zkrátka jako kreativní spolupráci a záležitost, která může sloužit jako vhodný dárek na svátek všech zamilovaných. Navíc byla limitovaná, takže by se rozhodně nedostalo na všechny. A to byl „kámen úrazu“.
Ti, co si ji stihli zakoupit, se s ní hrdě chlubili na Instagramu a TikToku. Někteří koupili několik kusů zároveň a pak je přeprodávali na internetu i za stovky dolarů. Jiní dokonce před obchody přes noc kempovali ve frontách, aby přišli na řadu jako první – a zvýšili své šance na její pořízení. A ano, proběhly i menší spory mezi zákazníky, kteří se o termosky přetahovali. Zkrátka dokonalý marketingový chaos.
Šlo ovšem výhradně o americkou záležitost, konkrétně v Česku tato spolupráce dostupná nebyla. Ačkoliv se povědomí o termoskách značky Stanley, konkrétně pak o model Quencher, zvedl i na tuzemském trhu, oficiální spolupráci mezi ní a Starbucks si čeští fajnšmekři pořídit nemohli. To se ale teď mění – Starbucks oznámil, že nová termoska míří i do kaváren napříč Českem. A opět ve velmi limitovaném počtu.
Speciální edice termosky za 1 690 korun má být nyní dostupná ve všech pobočkách Starbucks a koupit si ji budou moci pouze členové věrnostního programu. Starbucks to uvádí v oficiální e-mailu, který přišel všem zaregistrovaným členům. V každé kavárně bude k dispozici jen pár kusů, na konkrétnější detaily české zastoupení firmy zatím pro CzechCrunch neodpovědělo.
Starbucks na novou spolupráci lákal již ve středu na svém Instagramu, kde nechal lidi hádat, v jaké barvě se bude termoska prodávat. Obě značky nakonec vsadili na červenou, což je s ohledem na blížící se vánoční svátky opět velmi tematické. Ostatně přesně ve stylu, jak to Starbucks roky praktikuje. Jestli se objeví podobné šílenství jako ve Spojených státech, je otázkou. Pokud se ale termoska vyskytne v inzerátu na Vintedu nebo Facebooku, nebude se čemu divit.