Lamborghini vstupuje do světa hybridů s nejvýkonnějším sériovým vozem, jaký byl v jeho dílnách postaven
Lamborghini již nechce nečinně přihlížet tomu, jak se konkurence nechává strhnout vlnou elektromobility, a samo skáče do těchto rozbouřených elektrických vod. A skok je to vskutku impozantní, protože připravovaný hybridní model Sián je doposud nejvýkonnějším vozem, jaký kdy Lamborghini postavilo.
Stádo více než 800 koní začne zdivočele ržát, když majitel Siánu dupne na plyn, čímž dá příkaz kombinovanému pohonnému ústrojí k jízdě vpřed. Tolik koňských sil nemělo doposud žádné sériově vyráběné Lamborghini a Sián tak sesadí z trůnu současného krále modelové nabídky italské automobilky, kterým je model Aventador.
V Aventadoru se nachází ikonický vidlicový dvanáctiválec o výkonu 770 koní, který obdrží i Sián. K němu však přibude ještě 48V mild-hybridní systém. Obě pohonné jednotky poženou vůz kupředu rychlostí až 349 kilometrů v hodině, i když je pravdou, že oněch 34 koní navíc, které Sián díky elektromotoru získá, bude sloužit především pro parkování či jízdě ve velmi pomalých rychlostech a couvání.
Z 0 na 100 kilometrů za hodinu vystřelí vůz za 2,8 sekundy – stejně jako první elektrický sporťák od Porsche – a je tedy celkem pochopitelné, že Lamborghini pojmenovalo vůz právě slovem Sián, které je v boloňském dialektu výrazem pro blesk či záblesk.
Spolu s hybridní technologií, kterou Lamborghini využívá vůbec poprvé, nabídne Sián i několik neotřelých technických řešení. Jedním z nich je například unikátní napojení elektromotoru na převodovku, které zlepšuje reakce a napomáhá k lepším výkonům celého vozu.
„Sián nepřináší jen impozantní hypersportovní design a ukázku inženýrských schopností dneška, ale představuje potenciál automobilky Lamborghini jako výrobce supersportovních automobilů pro příští desetiletí, kdy se hybridizace stane žádoucí a nevyhnutelnou,“ říká k novince od Lamborghini předseda představenstva a generální ředitel společnosti Stefano Domenicali.
Automobil je poctou celé automobilce. Proto na počest založení značky v roce 1963 vznikne pouze 63 exemplářů tohoto jedinečného vozu. Design každého kusu bude vysoce individualizovanou záležitostí, na jejíž tvorbě se bude každý z majitelů osobně podílet prostřednictvím designérských programů, které mu automobilka umožní využívat.
Na živo bude možné spatřit tuto novinku na autosalonu konaném ve Frankfurtu nad Mohanem příští týden.