Lasvit posnídal u Tiffanyho. Česká společnost obohatila legendární klenotnictví originálním lustrem

Světelná instalace má v interiéru vyvolávat pocit denního světla a co nejvíce podpořit krásu vystavených šperků a drahých kovů i kamenů.

tiffany1

Foto: Tiffany & Co.

Pohled na instalaci od Lasvitu

0Zobrazit komentáře

„Je to zásadní projekt, který nás staví na pozici konzultantů, partnerů, ne pouze výrobců,“ tak hodnotí poslední odhalenou zakázku Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel a majitel společnosti, která realizuje světelné instalace po celém světě. Oním zásadním projektem je práce pro slavný butik klenotnictví Tifanny v New Yorku. Zde Lasvit ke stropu vyzdvihnul unikátní lustr, který v interiéru navozuje pocit venkovního světla.

Newyorský obchod společnosti Tifanny & Co. je známý po celém světě i díky oscarovému snímku Snídaně u Tiffanyho s Audrey Hepburnovou v hlavní roli. Butik nedávno oslavil své znovuotevření velkolepou party, které se účastnila řada celebrit, mimo jinými i Zoë Kravitz či Hailey Bieber, a přítomen byl také Leon Jakimič, zakladatel a majitel společnosti Lasvit.

Jeho účast nebyla náhodná. Nad hlavami přítomných se totiž rozzářil unikátní lustr pojmenovaný Diamond Skylight Chandelier, který pro butik navrhnul a vyrobil právě Lasvit. Pro společnost se sídlem v Novém Boru se jednalo o navázání na předchozí spolupráci s Tiffanym, během které pro šperkařství realizoval zakázku Bellavita Store v Tchaj-peji.

Spokojenost s předchozím výsledkem byla jedním z důvodů, proč se klenotnictví rozhodlo Lasvit přizvat i k práci na nové podobě newyorského butiku, na které se česká společnost podílela spolu s architekty pařížského studia Hugh Dutton, a to již od samotného počátku.

tiffany6

Foto: Tiffany & Co.

Světelná instalace dostala za úkol imitovat v interiéru denní světlo

„Mohli jsme ukázat, že jsme rovnocenným partnerem jak v otázce krásy, tak ve smyslu odbornosti a technologie. Tato realizace v sobě má deset různých typů LED čoček. Máme ambice pro LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton, vlastník značky Tiffany & Co., pozn. red.) připravovat další zakázky, a to zejména v oblasti uměleckého skla pro architekturu,“ dodává Jakimič.

Podle zakladatele Lasvitu bylo pro studio zásadní propojení poetičnosti nápadu s lehkostí realizace. „Tím samozřejmě nechci říct, že by to byla snadná práce, naopak. Čím náročnější je vývoj a výroba, tím silnější je dojem lehkosti a přirozenosti,“ vysvětluje Jakimič s tím, že cílem bylo vytvořit příjemné prostředí a světlo, které dává vyniknout drahým kovům a kamenům a které také působí pozitivně na zákazníky.

Lustr je v podstatě jakousi imitací střešního světlíku, který v sobě kombinuje křišťál, komplexní brus skla i inovativní technologie světelných zdrojů. Tvarově se instalace řídila umístěním nad střed prostoru vstupní haly obchodu, již na čtyřech stěnách obklopují umělá okna v podobě LED obrazovek promítajících záběry z New Yorku.

Celý lustr měří 18 x 3 metry a je tvořen světelnými lamelami a zavěšenými litými a rytými křišťálovými střepy směřujícími ke středu. Tyto střepy jsou vyrobeny ze skla v namodralém odstínu, jež má evokovat barvu Tiffany Blue.

„Střepy jsou broušeny a leštěny do geometrických vzorů pro optimalizaci odrazivosti inspirované představou vznášejících se diamantů. Čepele jsou nakloněny v reakci na úhel, pod kterým je instalace vnímána od vchodu a lidmi, kteří se pohybují po podlaze. Třpytí se a leskne a při pohybu diváka pod ní odhaluje náznaky složitých odrazů, které vyjadřují bohatou spektrální složitost světla,“ přibližuje Lasvit podobu lustru, který kompletně celý vznikal v Novém Boru a jehož výroba si vyžádala přes šest tisíc hodin práce.