League of Legends jako inspirace pro luxusní módu. Louis Vuitton uvádí „herní“ kolekci s outfity za více než 100 tisíc
Ještě před deseti lety by si jen málokdo dokázal představit, že budou esportové turnaje vyprodávat obří haly a lákat miliony fanoušků ke sledování online. Z hraní počítačových her se stal seriózní byznys, který začíná prosakovat do řady zemí světa včetně Česka, ale také do módního průmyslu. Francouzský Louis Vuitton je toho nejnovějším důkazem.
V září letošního roku vyšel Nicolas Ghesquiere, kreativní ředitel dámského oddělení této luxusní značky, se zprávou, že chystá navrhnout unikátní kolekci skinů pro postavy League of Legends – hry, která patří mezi naprosto zásadní tituly, co se týče profesionální esportu. Dohodl se proto s Riot Games, jejím vydavatelem, a začal pracovat na designech.
Vydání takzvané in-game kolekce bylo načasováno na konec mistrovství světa v League of Legends, které se letos prezentovalo pod názvem Worlds 2019 a hostilo špičkové týmy z celé planety včetně mistrů z FunPlus Phoenix. Jak se ale ukazuje, nešlo o jedinou kolaboraci, kterou Louis Vuitton s Riot Games udělal.
Před pár dny totiž pařížský módní dům představil skutečný sortiment oblečení a doplňků s motivy League of Legends, které bude nabízet exkluzivně na svém e-shopu pod označením LVxLOL. A podle očekávání jde o zboží, pro které bude nutné výrazněji otevřít peněženku – většina kousků bude stát i několik tisíc dolarů.
Směs luxusu a herní tematiky
Louis Vuitton si už dlouhé desítky let drží svůj standard, co se týče designů. Hnědo-zlaté siluety s výraznými symboly včetně ikonického LV drží nespočet zákazníků, kteří pro svůj život vyžadují precizní zpracování oděvů a návazných kožených doplňků. Jinak tomu není ani v rámci nové herní kolekce.
MEWS shání posily na následujících pozicích
Více na CzechCrunch JobsAť už jde o pánskou mikinu, minimalistický dámský křivák, šátek, kabelku nebo batoh, je poznat, že v tom mají ruce lidé z Louis Vuittonu. Některé kusy se inspirují maskáčovými motivy v kombinaci modré, hnědé, bílé a černé barvy, které reflektují boje probíhající přímo ve hře. V podobném stylu nabízí i například kravatu.
Ceny se pochopitelně velmi liší podle toho, o jaký typ zboží se jedná. I když zatím není kolekce oficiálně v prodeji a začne se prodávat během února nebo března příštího roku, částky se předběžně ví. Tak třeba za parku ve zmíněných motivech budou zájemci muset zaplatit 4 450 dolarů, v přepočtu zhruba 102 tisíc korun. Pánský outfit s tričkem, sportovními kalhotami, mikinou a dokonce i teniskami pak bude stát téměř dvakrát tolik.
Nejdražším kusem je však stříbrná motorkářská bunda pro dámy, která vychází v přepočtu na zhruba 130 tisíc korun. Při pohledu na ni navíc není ani patrné, že je inspirována League of Legends – to byl ostatně i směr Louis Vuittonu, který nechtěl, aby jeho nová herní kolekce vyloženě vycházela z herního děje a postav (jako třeba chystané tričko s Qiyanou).
Ve hře je i Nike
Riot Games tvrdí, že spoluráce s Louis Vuittonem přináší vůbec „první kolekci oblečení ve spolupráci s herním vývojářským studiem a luxusní módní značkou“. Rozhodně ale nejde o první kolaboraci tvůrce League of Legends s jakoukoliv jinou značkou oblečení.
Ve hře je totiž již nějakou dobu i Nike, který navrhl sportovní dresy pro profesionální čínské hráče. Ty vychází z klasických fotbalových střihů, což ještě více zdůrazňuje, že i esport má být brán jako regulérní sport.
V zákulisí se navíc hovoří také o speciální herní kolekci od Adidasu, na které má pracovat i Tyler Blevins alias Ninja, jeden z nejvýraznějších hráčů a streamerů populární hry Fortnite, který před nedávnem rozvázal partnerství s Twitchem (Amazon) a přešel na konkurenční streamovací platformu Mixer (Microsoft). Ten s německým gigantem na poli sportovních doplňků již uzavřel spolupráci, byť se zatím přesně neví, o co konkrétního půjde.