Leo Express poprvé nad miliardou korun. Loni vyrostl o třetinu a přepravil téměř 2,5 milionu cestujících

Peter BrejčákPeter Brejčák

vlak-leo-express2

Foto: Leo Express

Vlak Leo Express

0Zobrazit komentáře

Dopravce Leo Express do nového roku vstoupil po výrazných interních změnách. V prosinci se změnila struktura představenstva, ve kterém jsou nově dva Leošové Novotní, a od začátku roku společnost jako výkonný ředitel vede bývalý šéf Škody Transportation Pavel Spilka.

Jeho novým úkolem je především zvyšování ziskovosti celého podniku a loňské výsledky Leo Expressu ukazují, že má na čem stavět. Obrat firmy poprvé překročil hranici jedné miliardy korun, což je o pětadvacet procent více než rok předtím. Konsolidovaný zisk by se měl pohybovat v řádech desítek milionů korun.

Lepší výsledky jsou samozřejmě způsobeny zejména nárůstem cestujících. Jejich počet meziročně stoupl o více než třetinu a přesáhl 2,4 milionu. Letos Leo Express očekává další růst na úroveň tří milionů, díky čemu se má zvýšit obrat na 1,3 miliardy korun.

leo-express-vlak1

Foto: Leo Express

Jeden z regionálních vlaků Leo Express

 

Výsledek hospodaření Leo Expressu za loňský rok je však částečně ovlivněn také státními dotacemi na jízdenky pro studenty a důchodce. Po kritice, že někteří dopravci na trhu tyto dotace využívají ve svůj prospěch při prodeji jízdenek za výrazně vyšší ceny, než je obvyklé, stanovilo od 1. ledna ministerstvo dopravy maximální limit, který dopravcům za jízdenky proplácí.

Nové vlaky i nová třída

„Leo Express se jednoduše daří a obliba našich pohodlných vlaků roste. Právě na vlakovou a návaznou autobusovou dopravu se budeme letos soustředit,“ říká Spilka s tím, že dopravci k tomu pomohou nové vlaky Sirius.

Jejich schvalování aktuálně probíhá na testovacím okruhu ve Velimi a do provozu by měly nasazeny být ještě letos. Změn se dočkají také vlaky Flirt, ve kterých probíhá přestavba, po které budou mít cestující na výběr novou třídu Economy Plus.

„Naším cílem je nabídnout ještě pohodlnější cestování. Proto na přání cestujících přidáváme další třídu do vlaků Flirt, která se bude vyznačovat větším prostorem. U vlaků Sirius, které celé vycházejí z potřeb našich zákazníků, se pak cestující mohou těšit na úplně novou úroveň cestován a služeb na palubě,“ doplňuje Spilka.

Během loňského roku firma spustila závazkové linky v Pardubickém kraji a Dolnoslezském vojvodství, letos plánuje expanzi například na mezinárodní lince mezi Prahou a Bratislavou.