Lidé jsou doma a online hraní začíná nabírat na obrátkách. Na Steam dorazilo naráz přes rekordních 20 milionů lidí
Ačkoliv se jednotlivá vládní nařízení stát od státu liší, prakticky ve všech vyspělých zemích zasažených koronavirem se výrazně doporučuje, aby jejich občané omezili volný pohyb a zůstávali doma. Tato situace pak zcela logicky prospívá internetovým službám, které lidé v posledních dnech aktivněji využívají. Jednou z nich je i herní platforma Steam, jejíž uživatelé se nyní postarali o rekord v návštěvnosti – dohromady jich bylo současně online přes dvacet milionů.
Oblíbená gamingová služba z dílen americké vývojářské společnosti Valve byla vždy velmi aktivní. S tím, jak se hraní her posunulo na internet a lidé si mohou nakupovat hry v digitální formě, podobné platformy nabraly na ohromné síle. Steam je jednou z těch nejsilnějších a dokazuje to poměrně pravidelně.
Od začátku letošního roku počet přihlášených nespadl pod hranici deseti milionů a množství aktivně hrajících hráčů se pohybovalo zpravidla mezi dvěma až pěti miliony. Jakmile se však ve světě rozšířila nákaza koronavirem, počty se rapidně zvýšily.
Hned druhý den v únoru bylo na Steamu v jeden moment 18,8 milionu lidí a trvalo zhruba měsíc a půl, než byl i tento milník pokořen. Během tohoto víkendu se totiž na herní službě naráz objevilo 20 313 451 hráčů, což se za její existenci ještě nikdy nestalo, jak reportovala komunitní služba SteamDB.info.
Hrály se staré dobré klasiky
Množství přesahující 20 milionů přihlášených uživatelů ovšem neznačí to, že stejný počet lidí aktivně hrál. V tomto měřítku jde zhruba o třetinu, respektive 6,4 milionu hráčů. A byť se uvedené číslo zdá jako vysoké, rekord nepokořilo – na Nový rok před dvěma lety jich bylo o 800 tisíc víc.
I tak se ale jedná o nevšední zájem, který gradoval především s hraním starých dobrých titulů jako Counter-Strike: Global Offensive, jenž měl v jeden moment více jako jeden milion aktivních hráčů, Dota 2 (přes 700 tisíc) a PUBG (zhruba 515 tisíc).
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsVzhledem k aktuální situaci ve světě a rostoucím nařízením ze stran vlád se dá očekávat, že stejně jako pornografický průmysl bude i online hraní vykazovat známky zvýšené obliby jak mezi profíky, tak i víkendovými hráči, kteří budou svou karanténu trávit podobě.
Není v tom však pouze Steam. Například takový Xbox Live, který měl ke konci loňského roku v průměru 65 milionů aktivních hráčů, v posledních dnech v důsledku náporu spadl a byl pro uživatele i několik hodin nedostupný. Nehledě na to, že vývojáři jak na běžícím páse zlevňují digitální hry a snaží se tak lidi k obrazovkám a počítačům ještě více přilákat.