Lidé změní banku, když jim nabídne lepší digitální funkce. Klíčem je dobrá uživatelská zkušenost, říká šéf Bell & Hurry, a Trask Company
Lukáš Zazvonil, zakladatel UX agentury Bell & Hurry
Představte si, že se rozhodujete mezi dvěma podobnými produkty. Oba si vyzkoušíte a na základě svého uživatelského dojmu dáte jednomu z nich přednost. Příště už po něm sáhnete najisto. O svoji zkušenost se navíc podělíte s přáteli. Právě tak funguje uživatelská zkušenost neboli UX (user experience).
Proč je špičková uživatelská zkušenost stále zásadnější a nelze bez ní postavit úspěšný produkt? A na co si dát pozor? O tom píše ve svém komentáři pro CzechCrunch Lukáš Zazvonil, zakladatel agentury Bell & Hurry, která se nedávno propojila s tuzemskou technologickou společností Trask a nově se jmenuje Bell & Hurry, a Trask Company, aby ji pomohla posílit právě uživatelský zážitek například u bankovních produktů.
***
Cílem UX designu je vytvořit digitální službu, která odpovídá potřebám online zákazníků a jejíž ovládání je rychlé, snadné a příjemné. Pojďme se tedy podívat, jak se pomocí uživatelského výzkumu buduje i v oblasti bankovnictví dobrý UX design produktu, který vám pomůže zlepšit komunikaci se zákazníky.
Výzkum společnosti Forrester Research prokázal, že stránky s vynikající uživatelskou zkušeností mají až o 400 % vyšší míru konverze. Pro 84 % zákazníků je uživatelská zkušenost stejně důležitá jako nabízené služby a produkt.
Bez UX designu ani krok
Uživatelská zkušenost zahrnuje všechny interakce, které zákazník v průběhu času uskuteční s vaší bankou, jejími produkty, službami, aplikacemi nebo webovou stránkou. UX řešíme při používání bankovních produktů, zasílání zpráv z banky nebo při optimalizacích marketingových kampaní – a přímo ovlivňuje přilákání, konverzi, udržení, celoživotní hodnotu a doporučení zákazníků.
Dobrá uživatelská zkušenost zajišťuje, že správný obsah a funkce jsou prezentovány v tu pravou chvíli na správném místě a náležitým způsobem. Zaručí tak snadnou interakci a v konečném důsledku obchodní výhody. Jedním z nejdůležitějších podkladů pro kvalitní UX design je uživatelský výzkum, který spočívá v systematickém zkoumání klientů.
Poznejte své zákazníky
Uživatelský výzkum zahrnuje použití vhodného mixu metod ke shromažďování informací o koncových uživatelích. Ideální čas pro jeho realizaci prakticky neexistuje. Nejlepší praxí je vybudovat si zvyk průběžně shromažďovat informace od koncových uživatelů v různých fázích projektu.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.