Livesport kupuje kultovní Kinobox. S filmovým portálem na palubě se pustí do budování vlastní televize
Dlouhé roky byl Livesport synonymem pro bleskové sportovní zpravodajství a desítkám milionů uživatelů po celém světě servíroval aktuální výsledky ze všemožných sportů jako na zlatém podnose. V tom pokračuje i nadále, ale ukazuje se, že apetit firmy a jejího zakladatele Martina Hájka sahá mnohem dál. Důkazem je nejnovější akvizice filmového portálu Kinobox.cz.
V době své největší slávy byl Kinobox nejsledovanějším pořadem na ČT2. Kultovní filmový magazín, jehož ikonická znělka se poprvé v České televizi ukázala už v roce 1993, se postupně přesunul na internet, ale ani tam se neztratil. Podle dostupných údajů ho navštíví měsíčně přes milion lidí a teď má nového majitele.
Producent a režisér Petr Vachler ho předává do rukou Martina Hájka, který ho zařadí do společnosti Livesport TV. V rámci ní tuzemská technologická firma, jejíž loňské tržby se přiblížily ke dvěma miliardám korun, buduje zcela novou nohu svého podnikání. Na kolik nákup Kinoboxu Livesport vyšel, odmítly obě strany pro CzechCrunch prozradit. Plány už ale čtyřicetiletý Hájek nastínil.
„S televizním Kinoboxem jsem v devadesátých letech vyrůstal. Petr Vachler tehdy dokázal vybudovat značku, kterou milovala velká část českých filmových příznivců, a svou popularitu si Kinobox udržel i jako filmový web. Jsem rád, že teď máme možnost posunout ho dál – nejen obsahově, ale i technologicky,” říká šéf Livesportu Martin Hájek.
Sám Hájek už nějakou dobu o plánech na vlastní televizi mluví a teď díky akvizici Kinoboxu začíná nabírat celý plán i trochu reálnější kontury. Z Kinoboxu chce Livesport udělat bránu do světa videozábavy pro filmové a seriálové fanoušky a do budoucna by měl posloužit i jako součást chystané vlastní televize.
Livesport
„Vytvoříme komplexní databázi audiovizuálních děl, která komukoli na míru usnadní orientaci v nepřeberné nabídce filmů a pořadů. Chceme zúročit zkušenosti se šířením informací a přinést filmovým příznivcům podobný servis, na jaký jsou zvyklí naši sportovní fanoušci. Kinobox v budoucnu obohatíme o streaming televizního vysílání,“ neskrývá velké ambice Hájek.
Byť je Kinobox jedním z prvních veřejně známých střípků do celé multimediální mozaiky, kterou v Livesportu skládají, jak bude nakonec výsledný televizní produkt vypadat, je prozatím ve hvězdách. Navíc to není jediná aktivita, které se Livesport začal nad rámec klasických sportovních výsledků věnovat.
Pod vedením Filipa Horkého buduje globální zpravodajskou službu FlashNews a před časem spustil jakéhosi jejího předskokana v podobě aplikace FlashSport, která na jednom místě předkládá sportovní zprávy. Zmíněná chystaná televizní služba a s ní související nákup Kinoboxu potvrzuje, že se chystá Livesport do budoucna rozkročit i do mnoha dalších oblastí, zejména proto, aby mohl dál růst a zároveň diverzifikoval své příjmy. Za zmínku pak stojí i velká investice do Liftaga.
Přestože dosavadní vlastník Kinoboxu Petr Vachler prodává celou firmu, i nadále zůstane v roli konzultanta. Po třiceti letech s Kinoboxem je známý režisér, producent a scénárista přesvědčen, že díky plánům Martina Hájka poroste ještě rychleji a více.
„Vzdát se něčeho s radostí je dárek, když víte, že vaše dílo poroste a bude v dobrých rukou. Mám radost, že pro Kinobox.cz zůstávám v roli konzultanta,“ říká Vachler. Klíčovým mužem v Kinoboxu nově bude známý filmový kritik a publicista Kamil Fila. Toho Livesport přivádí jako redakční posilu, která pomůže celý projekt nasměrovat tím správným směrem.
„S novým desetiletím musí na český trh přijít databáze, která bude filmovým fanouškům dávat víc, než oni dávají jí svými komentáři. Měla by s vámi umět komunikovat, chápat vás a znát váš vkus, ale přitom vám nenásilnou cestou pořád rozšiřovat obzory a nabízet nové překvapivé filmy k okamžitému zhlédnutí,“ nastiňuje své plány Kamil Fila.