Livesport kupuje kultovní Kinobox. S filmovým portálem na palubě se pustí do budování vlastní televize

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

hajek-vachler

Foto: Livesport

Zakladatel Livesportu Martin Hájek se zakladatelem Kinoboxu Petrem Vachlerem

0Zobrazit komentáře

Dlouhé roky byl Livesport synonymem pro bleskové sportovní zpravodajství a desítkám milionů uživatelů po celém světě servíroval aktuální výsledky ze všemožných sportů jako na zlatém podnose. V tom pokračuje i nadále, ale ukazuje se, že apetit firmy a jejího zakladatele Martina Hájka sahá mnohem dál. Důkazem je nejnovější akvizice filmového portálu Kinobox.cz.

V době své největší slávy byl Kinobox nejsledovanějším pořadem na ČT2. Kultovní filmový magazín, jehož ikonická znělka se poprvé v České televizi ukázala už v roce 1993, se postupně přesunul na internet, ale ani tam se neztratil. Podle dostupných údajů ho navštíví měsíčně přes milion lidí a teď má nového majitele.

Producent a režisér Petr Vachler ho předává do rukou Martina Hájka, který ho zařadí do společnosti Livesport TV. V rámci ní tuzemská technologická firma, jejíž loňské tržby se přiblížily ke dvěma miliardám korun, buduje zcela novou nohu svého podnikání. Na kolik nákup Kinoboxu Livesport vyšel, odmítly obě strany pro CzechCrunch prozradit. Plány už ale čtyřicetiletý Hájek nastínil.

livesport-martin-hajek

Foto: Livesport

Zakladatel Livesportu Martin Hájek

„S televizním Kinoboxem jsem v devadesátých letech vyrůstal. Petr Vachler tehdy dokázal vybudovat značku, kterou milovala velká část českých filmových příznivců, a svou popularitu si Kinobox udržel i jako filmový web. Jsem rád, že teď máme možnost posunout ho dál – nejen obsahově, ale i technologicky,” říká šéf Livesportu Martin Hájek.

Sám Hájek už nějakou dobu o plánech na vlastní televizi mluví a teď díky akvizici Kinoboxu začíná nabírat celý plán i trochu reálnější kontury. Z Kinoboxu chce Livesport udělat bránu do světa videozábavy pro filmové a seriálové fanoušky a do budoucna by měl posloužit i jako součást chystané vlastní televize.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Vytvoříme komplexní databázi audiovizuálních děl, která komukoli na míru usnadní orientaci v nepřeberné nabídce filmů a pořadů. Chceme zúročit zkušenosti se šířením informací a přinést filmovým příznivcům podobný servis, na jaký jsou zvyklí naši sportovní fanoušci. Kinobox v budoucnu obohatíme o streaming televizního vysílání,“ neskrývá velké ambice Hájek.

Byť je Kinobox jedním z prvních veřejně známých střípků do celé multimediální mozaiky, kterou v Livesportu skládají, jak bude nakonec výsledný televizní produkt vypadat, je prozatím ve hvězdách. Navíc to není jediná aktivita, které se Livesport začal nad rámec klasických sportovních výsledků věnovat.

filip-horky3

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Filip Horký, šéf produktu v Livesport News

Pod vedením Filipa Horkého buduje globální zpravodajskou službu FlashNews a před časem spustil jakéhosi jejího předskokana v podobě aplikace FlashSport, která na jednom místě předkládá sportovní zprávy. Zmíněná chystaná televizní služba a s ní související nákup Kinoboxu potvrzuje, že se chystá Livesport do budoucna rozkročit i do mnoha dalších oblastí, zejména proto, aby mohl dál růst a zároveň diverzifikoval své příjmy. Za zmínku pak stojí i velká investice do Liftaga.

Přestože dosavadní vlastník Kinoboxu Petr Vachler prodává celou firmu, i nadále zůstane v roli konzultanta. Po třiceti letech s Kinoboxem je známý režisér, producent a scénárista přesvědčen, že díky plánům Martina Hájka poroste ještě rychleji a více.

nikola-tre2

Přečtěte si takéBez zisků, bez prodejů, a přesto stejně hodnotná jako Ford. Tesle se v Nikole začíná rýsovat soupeř, jaký tu ještě nebylBez zisků, bez prodejů, a přesto stejně hodnotná jako Ford. Tesle se v Nikole začíná rýsovat soupeř, jaký tu ještě nebyl

„Vzdát se něčeho s radostí je dárek, když víte, že vaše dílo poroste a bude v dobrých rukou. Mám radost, že pro Kinobox.cz zůstávám v roli konzultanta,“ říká Vachler. Klíčovým mužem v Kinoboxu nově bude známý filmový kritik a publicista Kamil Fila. Toho Livesport přivádí jako redakční posilu, která pomůže celý projekt nasměrovat tím správným směrem.

„S novým desetiletím musí na český trh přijít databáze, která bude filmovým fanouškům dávat víc, než oni dávají jí svými komentáři. Měla by s vámi umět komunikovat, chápat vás a znát váš vkus, ale přitom vám nenásilnou cestou pořád rozšiřovat obzory a nabízet nové překvapivé filmy k okamžitému zhlédnutí,“ nastiňuje své plány Kamil Fila.

České Foxentry kontroluje miliony údajů měsíčně a eliminuje překlepy. V lékárnách Benu snížilo chyby v e-mailech o 94 %

Peter BrejčákPeter Brejčák

hrdlicka

Foto: Foxentry

Zakladatel a šéf startupu Foxentry Pavel Hrdlička

Určitě nejsem jediný, komu se to stalo. Během vyplňování údajů při objednávce v internetovém obchodu jsem zadal e-mail s překlepem – a samozřejmě jsem si toho nevšiml. Jelikož překlep logicky nepoznal ani e-shop, protože mou e-mailovou adresu nezná, nedal mi vědět a mně až po několika týdnech, kdy se neozýval, napadlo, že je asi někde problém. Data z trhu přitom potvrzují, že se to děje relativně běžně.

„Dle našich statistik vyplní přibližně čtyři procenta návštěvníků svůj e-mail či telefon špatně nebo s překlepem. To znamená, že čtyřem zákazníkům ze sta vůbec nemusí přijít transakční e-mail s informací o objednávce a zvyšuje se tak riziko, že zásilku nevyzvedne,“ přibližuje Pavel Hrdlička, zakladatel společnosti Foxentry, která vyplňování formuláře pro zákazníky výrazně zjednodušuje.

Jednou z firem, která v poslední době fungování nástroje otestovala v praxi, byla online lékárna Benu.cz. Během čtrnáctidenního A/B testu na téměř 50 tisících uživatelů bylo validovaných na 70 tisících informací a objednávkový proces s využitím nástroje se na základě dat z případové studie podařilo zrychlit o 23 procent.

benu

Rychlost vyplnění údajů na webu lékárny se díky Foxentry zkrátil o 34 sekund, tedy o 23 procent, na mobilních telefonech pak o 16 sekund, respektive 13 procent. To vše hlavně díky našeptávání adres a automatickému doplňování – v případě e-mailů (nejčastější chyby jsou gamil, senzam, outlok) šlo o 94 procent méně chyb a Benu tak měsíčně zachrání 1 390 adres, které by jinak skončily v zapomnění. Při vyplňování reálných fyzických adres šlo o 61 procent méně překlepů.

„Nečekala jsem, že to bude takto snadné. Foxentry nám pomohlo s čistotou dat a ušetřilo zákazníkům spoustu času,“ hodnotí testování Pavla Benešová, vedoucí týmu zákaznické podpory v Benu.cz.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Nástroj Foxentry, který Hrdlička zakládal před dvěma lety, tak při vyplňování formulářů dokáže v reálném čase upozornit na překlepy v jménech či e-mailech, automaticky ověřit existenci telefonního čísla, pomocí našeptávače automaticky doplňovat adresy i firemní údaje pro všechny entity registrované v České republice a na Slovensku.

„Mezi naše největší přednosti patří jednoduchost implementace, která e-shopu zabere jen několik minut pomocí Google Tag Manageru, není potřeba žádný zásah IT oddělení. Navíc nabízíme možnost vyzkoušení zdarma a spuštění podobného A/B testu jako na Benu,“ popisuje dále Pavel Hrdlička.

foxentry-screen

Podle devětadvacetiletého podnikatele na e-commerce trhu pořád převládá paradoxní situace – e-shopy vynakládají velké úsilí a prostředky na to, aby získaly nové objednávky, avšak neřeší častý související problém, tedy jak snížit manuální náklady spojené s vyřízením takové objednávky.

Právě při vyplňování formulářů se drtivá většina e-commerce hráčů vůbec nesnaží zákazníkům zjednodušit zadávání údajů. A jak to tak bývá, zákazníci ve velkém dělají chyby, což ztěžuje celý nákupní proces.

S tím, jak se v posledních letech v e-commerce výrazně zvyšují náklady na akvizici nových zákazníků, se na Foxentry obrací stále více e-shopů, které díky automatizaci hledají úspory na jiných místech.

jested

Přečtěte si takéJeštěd čeká proměna alespoň za půl miliardy. Okolí vysílače projde kosmickou úpravou a apartmány se vrátí do 70. letJeštěd čeká proměna alespoň za půl miliardy. Okolí vysílače projde kosmickou úpravou a apartmány se vrátí do 70. let

Foxentry brzy přesáhne hranici 1 000 firem, které jej využívají a patří mezi ně značky jako Zoot, Dr. Max, Urbanstore či Yves Rocher. Měsíčně díky tomu validuje tři miliony údajů z českých i slovenských webů, CRM či aplikací. Firma meziročně roste o 250 až 300 procent a rozhodně se neplánuje zastavovat.

„Máme před spuštěním polské verze a obecně je expanze do dalších zemí naší hlavní prioritou. Hodně našich klientů nás tlačí do Maďarska, Rakouska či Rumunska. Proto bychom tento rok chtěli spustit dvě nové země,“ dodává Hrdlička.