Livesport se po 15 letech mění. Nový kabát mu ušilo studio, které stojí za podobou Ligy mistrů či Premier League

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

new-livesport

Foto: Livesport

Česká služba Livesport se oblékla do nového grafického kabátu

0Zobrazit komentáře

Sto milionů lidí z téměř padesáti zemí využívá tuzemskou službu Livesport, aby se informovali o tom, jak se právě hrají sportovní klání po celém světě. Ať už jde o fotbal, hokej, tenis či desítky dalších menších či větších sportů, Livesport o výsledcích z nich informuje prakticky v reálném čase a postupně se vypracoval mezi největší globální hráče. Teď své síti webů a aplikací dopřeje největší vizuální změnu od svého startu. Nový grafický kabátek ušilo uznávané londýnské DesignStudio, které je autorem vizuální identity fotbalové Ligy mistrů nebo anglické Premier League.

Fanoušci, kteří mají ve svých telefonech nainstalovanou aplikaci Livesport, to znají. Jakmile se při zápase jejich oblíbeného klubu cokoliv stane, okamžitě jim přijde notifikace. Ve světě se tuzemská sportovně-zpravodajská služba jmenuje Flashscore a právě celá tato síť teď dostává novou podobu. Podle společnosti Livesport, kterou založil Martin Hájek a sídlí v Praze v Nových Butovicích, jde o největší změnu v její patnáctileté historii. Oslaví tím mimo jiné i rekordní rok 2021.

„Loni jsme překonali hranici sto milionů uživatelů měsíčně a přes stomilionovou hranici jsme se dostali i v počtu stažených mobilních aplikací,“ vypočítává marketingový ředitel české technologické firmy Jan Hortík. Ve všech 47 zemích, kde Livesport působí, se dnes spustila nová vizuální podoba. Pracovalo se na ní přes dva roky a cílem bylo jednak celou službu zmodernizovat a zároveň ji připravit na implementaci dalšího digitálního obsahu. Martin Hájek se dlouhodobě netají tím, že by rád přidal například televizní vysílání. Ostatně koncem loňského roku do svých řad zlákal bývalého kreativního ředitele Novy.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

K tvorbě nové vizuální podoby sítě Flashscore si Livesport přizval londýnské DesignStudio, s nímž již spolupracoval na loňském firemním rebrandingu. I jeho prvky se ukazují na nových webech a v aplikacích. „DesignStudiu není svět sportu cizí – u nich vznikla například vizuální podoba Ligy mistrů a Premier League, které patří mezi nejcennější sportovní značky světa. Ve spolupráci s nimi jsme vytvořili kompletně nový positioning značky a znovu definovali hlavní hodnoty, na kterých stojí,“ říká Pavel Hacker, který se stará o značky Livesportu.

Vedle nového loga a pozměněných barev si fanoušci budou nejvíce všímat i nové podoby číslic, které ukazují výsledky, protože právě o ně jde nejvíce. Při jejich tvorbě se Livesport inspiroval podobou starých výsledkových tabulí na stadionech. Aktuální výsledky, statistiky a další informace, které postupně rozšiřuje, poskytuje tuzemská společnost ve více než třiceti jazycích. Předloni díky tomu utržila 2,5 miliardy korun. Výsledky za loňský rok bude teprve oznamovat.

livesport_cz_new_app_web-021

Foto: Livesport

Livesport mění svůj grafický kabát

Livesport

Česká technologická společnost, která patří mezi největší světové poskytovatele výsledků,…

Klíčoví lidé

martin-hajek

Martin Hájek

Partner

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Reklamní byznys se mateřské firmě Googlu vyplácí stále víc. Vyrostla o třetinu a bude dělit své akcie

Jiří SvobodaJiří Svoboda

google-pichai

Foto: Google/CzechCrunch

Sundar Pichai, šéf Googlu a jeho mateřské firmy Alphabet

0Zobrazit komentáře

Ačkoliv se akciové trhy v posledních týdnech zmítají v nejistotě, čtvrtletní výsledky velkých technologických firem jsou naopak přesně takové, na jaké jsme si v uplynulých letech zvykli – ve znamení hesla sky is the limit a stále většího růstu. Důkazem je i mateřská firma Googlu Alphabet, která za loňské poslední čtvrtletí meziročně vyrostla o 32 procent. Oznámila to ve své účetní závěrce.

Zatímco za čtvrtletí končící v prosinci 2020 utržil Alphabet 56,9 miliardy dolarů (1,2 bilionu korun), v roce 2021 už toto číslo činilo 75,2 miliardy dolarů (1,6 bilionu korun). V takových cifrách je lehké zapomenout, o jak masivní částky se jedná. Pro srovnání – celý státní rozpočet Česka si za celý loňský rok připsal příjmy 1,48 bilionu korun. Kalifornská firma celkem za rok 2021 utržila 257,6 miliardy dolarů (5,5 bilionu korun), o 41 procent víc než předloni.

„Naše tržby odrážely sílu inzerentů a silnou aktivitu spotřebitelů na internetu – stejně tak i značný pokračující růst tržeb ze služby Google Cloud. K tomuto růstu nám pomohly naše investice, díky nimž jsme dosáhli služeb, které lidé, naši partneři a podniky potřebují,“ uvedla finanční ředitelka Alphabetu Ruth Poratová.

Ze všech segmentů, v nichž Alphabet figuruje, je stále nejzásadnější reklamní byznys Googlu. Z něho za uplynulé čtvrtletí plynulo 61,2 miliardy dolarů ze zmíněných 75,2 miliardy dolarů celkového obratu. Také v rámci této metriky se jedná o třiatřicetiprocentní nárůst oproti poslednímu čtvrtletí roku 2020.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Růst reklamního byznysu Googlu jde ruku v ruce s růstem celého reklamního trhu. Jak uvedla agentura Reuters, globální útraty na reklamách byly loni větší, než analytici čekali, a explozivní růst má pokračovat i letos. Celkově by měl trh s reklamou vyrůst o devět procent, přičemž jen trojice Alphabet, Meta (respektive Facebook) a Amazon si z něj v globálu – vyjma Číny – uzurpuje polovinu.

V případě Alphabetu jsou ovšem zásadní nejen obraty, ale i masivní čisté zisky, které je schopný vygenerovat. Za loňské poslední čtvrtletí dokázal na obratu 75 miliard dolarů získat 20,6 miliardy dolarů (443,1 miliardy korun). Provozní marži tak zvýšil o jedno procento na 29 procent. V celoroční marži dokonce navýšil tuto metriku z 23 na 31 procent.

google-st-johns-terminal-office-new-york-manhattan-1

Foto: COOKFOX Architects

Plánovaná podoba obří kancelářské budovy Googlu na Manhattanu

V neposlední řadě Alphabet sází stále více na cloudový byznys. Ten sice musí firma pořád dotovat, ale výrazně v něm roste a snižuje ztráty. Meziročně ji cloudový segment narostl o 45 procent na tržby 5,54 miliardy dolarů (107,6 miliardy korun) s celkovou ztrátou 890 milionů dolarů, tedy méně než za stejné období v roce 2020.

Kosmetická změna čeká i investory, kteří s akciemi Alphabetu obchodují na burzách. Společnost totiž současně se čtvrtletními výsledky oznámila, že rozdělí své akcie v poměru dvaceti ku jedné. Znamená to, že každý akcionář Googlu dostane za jednu akcii dvacet nových, jejich celková cena se ale nijak nezmění.

Firmy typicky tento krok podnikají ve chvíli, kdy jejich akcie stojí několik tisíc dolarů a stávají se tak méně přístupné pro menší investory. To je i případ Alphabetu, jehož akcie se blíží cenovce tři tisíce dolarů. Před časem udělal podobný krok například automobilka Tesla.