Livesport startuje svou televizi. Fanoušci mohou v aplikaci sledovat Nova Sport či Golf Channel, další kanály přibudou

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

livesporttvInsider

Foto: Livesport/CzechCrunch

V aplikaci Livesport lze nově sledovat vybrané televizní kanály

0Zobrazit komentáře

Martin Hájek o svých velkých televizních plánech již delší dobu mluví a nyní jeho Livesport poprvé odhaluje, jak jeho záměry v této oblasti vypadají. Největší poskytovatel rychlých sportovních výsledků na světě prozatím internetovou televizi zabudoval do svých aplikací, odkud mohou fanoušci sledovat sportovní přenosy.

Pro Livesport je to start velkého plánu, jak svůj byznys doplnit o další a potenciálně velmi lukrativní vertikálu. Tradiční výsledkový servis, na němž firma Martina Hájka vyrostla až k dvoumiliardovým tržbám, chce doplnit jednak zpravodajským agregátorem FlashNews a také právě televizí Livesport TV.

„Tento týden jsme uvedli první verzi naší sportovní televize,“ potvrzuje pro CzechCrunch Roman Sterly, který má v Livesportu jako šéf televizních produktů její vývoj na starost. Uživatelé aplikací Livesport tak již mohou u vybraných zápasů najít také jejich živé vysílání.

V nabídce má Livesport TV aktuálně kanály ČT Sport, Nova Sport 1 a 2, Arena Sport 1 a 2, Ginx Esports TV, Sport 5 a Golf Channel. Zatímco první jmenovaný je dostupný zdarma, za ostatní musí uživatel zaplatit. K dispozici pak má daný kanál na 30 dní a sledovat na něm může veškeré přenosy včetně možnosti sedmidenního zpětného přehrání.

roman-sterly-livesport

Roman Sterly, Head of TV Products v Livesportu

„Začali jsme jednoduše a postupně budeme doplňovat další užitečné funkce a kanály,“ vysvětluje Sterly s tím, že minimálně zpočátku bude internetová televize dostupná v této podobě přímo v oblíbených aplikacích, a to jak na iOS a Androidu, tak i na webu. „Do budoucna se může stát, že by dostaly i samostatnou sportovní televizní aplikaci,“ doplňuje.

Livesport

Česká technologická společnost, která patří mezi největší světové poskytovatele výsledků,…

Současná nabídka osmi kanálů je základ, na němž chce Livesport dál stavět, a tak již vyjednává s dalšími poskytovateli. Prozatím fanoušci na zmíněných kanálech najdou vybrané zápasy z české Fortuna ligy, Evropské ligy, francouzské Ligue 1 a některých dalších fotbalových lig, NHL, basketbalu, futsalu, házené, volejbalu nebo golfu.

Mnoho exkluzivních práv v Česku včetně výsadního postavení ve vysílání nejvyšší české fotbalové soutěže drží O2 TV a byť by možná její sportovní kanál chtěli v Livesportu do nabídky zařadit také, podle Sterlyho to zatím příliš reálné není. „Strategií O2 TV je šířit svůj obsah vlastními kanály, takže v naší nabídce není,“ konstatuje.

Nový koncept zpřístupnění sportovního obsahu

Zakladatel Livesportu Martin Hájek sice před rokem koupil firmu Pragosport, která drží televizní právě i právě na českou fotbalovou ligu, ale podle Sterlyho to minimálně v blízké době nebude mít na Livesport TV vliv. „Nákup a prodej vysílacích práv, čímž se zabývá Pragosport, a obsah Livesport TV jsou pro nás v tomto případě dvě oddělené věci. V případě Pragosportu je pro nás podstatné především ekonomické hledisko jeho aktivit,“ vysvětluje Sterly.

livesport-aplikace21

Foto: Livesport

Aplikace Livesport

Celkově však nyní Livesport přichází na trh s úplně novým modelem, a to jak pro televizní stanice, tak zákazníky. Televizní kanály se obvykle prodávají ve větších balíčcích v rámci různých kabelových, satelitních či internetových televizí, ale to chce Livesport změnit.

„Jedná se o nový koncept zpřístupnění sportovního obsahu pro uživatele tím, že se televizní kanály prodávají samostatně. Někteří poskytovatelé se s naším konceptem ztotožnili velice rychle a jsou již ve službě zahrnuti, s dalšími nadále jednáme,“ potvrzuje Roman Sterly, který dříve působil v marketingu FlixBusu či BlaBlaCar a založil portál SportCentral pro rekreační sportování.

petr-bena

Přečtěte si takéAlza letos vyrostla už o tolik co loni. Její vedení po boku Zavorala a Havryluka doplní obchodní ředitel Petr BenaAlza letos vyrostla už o tolik co loni. Její vedení po boku Zavorala a Havryluka doplní obchodní ředitel Petr Bena

Měsíční předplatné každého kanálu (vyjma veřejnoprávního ČT Sport) stojí na Livesport TV 39 korun. Na iOS musí uživatel kvůli poplatkům Applu zaplatit o deset korun víc. Sterly plánuje, že další kanály by měly brzy přibývat, ale v následujících týdnech si chce s kolegy především počkat na to, jak budou fanoušci na novinku reagovat.

„Chystáme se analyzovat chování a reakce našich prvních zákazníků, což nám pomůže s dalším rozvojem služby. Kromě toho už pracujeme na dalším vylepšení tohoto produktu i dalších inovacích aplikace Livesport,“ dodává.

Ve firmě se teď ostatně nenudí ani jeho kolegové. V dubnu Livesport, jehož služeb využívá měsíčně přes 90 milionů uživatelů z celého světa, spustil aplikaci pro rychlé doručování sportovních zpráv a před dvěma týdny jeho šéf Martin Hájek oznámil nákup filmového portálu Kinobox.cz, který by se do budoucna mohl rovněž stát součástí nově vznikající televize.

Livesport

Česká technologická společnost, která patří mezi největší světové poskytovatele výsledků,…

Klíčoví lidé

martin-hajek

Martin Hájek

Partner