Livesport slaví historickou akvizici za desítky milionů eur. Pod svá křídla převzal španělský BeSoccer
Dosavadní konkurent Livesportu se zaměřuje na informace a výsledky ze světa fotbalu poskytované nejen fanouškům, ale i týmům, skautům a agentům.
Livesport Martina Hájka nabízí sportovní zpravodajství a výsledky více než stovce milionů uživatelů po celém světě. Nyní se zaměřil na fotbalové fanoušky nejen ze západní Evropy v rámci největší akvizice ve své historii. Získal svého španělského konkurenta BeSoccer, nejpopulárnější čistě fotbalovou aplikaci s živými výsledky na světě.
„Jednalo se o akvizici v řádu desítek milionů eur. Přesnou částku bohužel nemůžeme zveřejnit,“ naznačuje pro CzechCrunch Petr Vavřík, šéf komunikace Livesportu detailnější informace o historické transakci. Livesport díky ní získal 100% podíl ve službě, která každý měsíc přináší 25 milionům uživatelů informace zaměřené výhradně na fotbal.
BeSoccer založený v roce 2008 v Malaze představuje pro Livesport ideální způsob, jak rozšířit služby nabízené skrze vlajkovou loď společnosti jménem Flashscore. Tu měsíčně využívá přes 100 milionů uživatelů a nabízí informace z desítek sportovních odvětví.
„BeSoccer bude z produktového a teritoriálního hlediska skvěle Flashscore doplňovat,“ uvedl Hájek, podle něhož je nákup konkurenční služby výsledkem dlouhodobé snahy o posilování pozice mezi světovými poskytovateli rychlých sportovních informací. V loňském roce Livesport utržil přes 2,5 miliardy korun a letos posílil například i v Indii.
„Díky BeSocceru se výrazně zlepší naše postavení ve španělsky a francouzsky mluvících zemích, kde má náš nový produkt silnou uživatelskou základnu. Zároveň produkuje unikátní datový i zpravodajský obsah, což přináší řadu příležitostí pro synergie mezi ním a naší vlajkovou lodí,“ doplnil Hájek.
Celou transakci vedla společnost Livesport Digital, která má na starosti právě akvizice. Livesport skrze ni v průběhu loňského roku získal například australský fotbalový online magazín Tribal Football. Mimo něj společnost v nedávné době vstoupila v rámci své světové expanze například i do Indie, Thajska, na Filipíny či do Ghany, nebo spustila fotbalový portál FlashFootball.
Nákupem BeSocceru nově pod Livesport spadají celkem tři nové obchodní entity – a to samotný BeSoccer a Resultados de Fútbol, které cílí na fotbalové fanoušky, a pak také BeSoccer Pro. Ten cílí na B2B segment, kdy fotbalovým klubům, skautům a agentům nabízí důležité analytické nástroje, jako jsou výkonnostní indexy hráčů či reportovací nástroje pro skauty.