Logistické Zaslat.cz získalo strategickou posilu. V expanzi po Evropě mu pomůže vlastník AAA Auto

Brněnský online vyhledávač dopravců Zaslat.cz ročně rozešle 400 tisíc zásilek. Působí v Česku, na Slovensku a v JAR, plánuje rozšíření.

Peter BrejčákPeter Brejčák

miroslav-michalko-ceo-min

Foto: Zaslat.cz

Miroslav Michalko, ředitel Zaslat.cz

0Zobrazit komentáře

Investiční společnost Abris Capital Partners v Česku vlastní mimo jiné prodejce vozů AAA Auto. Přes další firmu Alsendo, jež poskytuje expediční a poprodejní řešení pro podniky, pak svoje portfolio rozšiřuje o online portál a vyhledávač dopravců Zaslat.cz. Ten se díky získanému kapitálu zaměří především na expanzi do dalších zemí Evropy, ale také na upevnění pozic na českém a slovenském trhu.

„Naším cílem je stát se rychle jednotnou platformou, na které zákazník najde nejlepší dopravní řešení pro svou situaci. Ať už je to individuální zasilatel, malý podnikatel, nebo velká společnost se specifickým požadavkem. Už nyní máme v portfoliu téměř dvacet dopravců a s dalšími o integraci jednáme. Je to otázka příštích měsíců,“ komentuje Miroslav Michalko, ředitel Zaslat.cz.

Platforma funguje jako online vyhledávač dopravců. Nabízí řadu možností doručování zásilek pro firmy i koncové zákazníky, čímž má snižovat náklady na dopravu a zajistit kratší dodací lhůty. Firma působí v Česku, na Slovensku a v Jihoafrické republice, zásilky je ale možné odesílat také do dalších zemí. Ročně jich doručí přes 400 tisíc.

Ani jedna ze stran nechtěla výši investice na dotaz CzechCrunche komentovat. Zaslat.cz však podle vyjádření od začátku pandemie vyrostl 2,5krát s obratem přesahujícím hranici 100 milionů korun. Vstup nového partnera do firmy jí má otevřít také přístup k mnohaletým zkušenostem a znalostem trhu.

„Spojení s Alsendo nám umožní stavět na osvědčených postupech obou společností a dál rozšířit sadu produktů pro naše zákazníky. Jako u každého dobrého startupu je naším cílem vytvořit dospělejší organizaci, ale pořád zachovat neustálou touhu inovovat, která nás dostala až sem,“ komentuje Michalko.

Mimo Česko nabízí Zaslat.cz od května 2020 své služby také na Slovensku. Při poslední investici z konce roku 2019 ve výši 20 milionů korun Michalko mluvil o velkých expanzních plánech po Evropě, k jejichž naplnění zatím nedošlo. Naopak úspěšný byl již tehdy plánovaný pilotní projekt v Jihoafrické republice, kde firma působí pod názvem Parcelspot. Zaslat.cz si tak ověřilo, že jeho přepravní systém je možné využít i na dalších trzích, přičemž země střední a východní Evropy mají přijít na řadu nyní.

banner-do-clanku-2360×1180-samuel-huba

Přečtěte si takéNe vždy e-shopy znají svou cílovku, říká šéf ShoptetuNe vždy e-shopy znají svou cílovku, říká šéf Shoptetu. Tržiště mohou pomoct, nejsou ale pro všechny

„Máme dobrou představu o tamním trhu a můžeme se opřít o schopnosti našich nových zkušených partnerů, kteří nám pomohou navigovat nejen při vstupu na nové trhy, ale i maximalizovat efektivitu na úrovni operativy,“ přibližuje Michalko. Sám nyní ve firmě Zaslat.cz drží podíl na úrovni přibližně 20 procent. 51 procent připadá na Alsendo, dalších 18 procent má produktový manažer firmy Tomáš Volejníček a zbylých deset procent pak technologický ředitel Stanislav Sumbal.

Alsendu pomohl při investici kapitálový investor Abris Capital Partners. „Akvizice společnosti Zaslat.cz pro společnost Alsendo je posledním krokem v naší ambiciózní strategii buy-and-build. Ta nám umožňuje rozšířit podnikání do České republiky a na Slovensko a upevňuje pozici Alsendo jako předního středoevropského hráče v oblasti řešení e-commerce přepravy,“ komentuje Edgar Kolesnik, partner společnosti Abris Capital Partners.