Louis Vuitton šlape do formule 1. Jeho logo se objeví na pneumatikách, trofejích i cílové vlajce

Luxusní značka Louis Vuitton už v 19. století vyráběla kožené automobilové kufry. Teď naváže na svou historii a spojí se s F1.

f1_lv

Foto: Formula 1

Logo LV se objeví i na pneumatikách monopostů

0Zobrazit komentáře

Luxusní módní značka Louis Vuitton vstupuje ve velkém do světa formule 1, a to rovnou jako hlavní partner a sponzor Velké ceny Austrálie, která na okruhu v Melbourne proběhne 14. až 16. března pod názvem Formula 1 Louis Vuitton Australian Grand Prix. Samotné logo značky se objeví hned na několika objektech včetně pneumatik Pirelli nebo cílové vlajky.

U Austrálie to ale nekončí. Partnerství značky Louis Vuitton s formulí 1 je součástí desetileté dohody mateřské LVMH s firmou Liberty Media, která F1 vlastní. Je to vůbec poprvé, co se tento sport v tak velké míře spojil se společností zabývající se špičkovou módou. Samotná značka přitom není v motorsportu tak úplně nováčkem – na konci 19. století vytvořil George Vuitton kožené automobilové kufry a módní brand v minulosti organizoval závody klasických automobilů.

Letos se ale jeho logo vůbec poprvé propíše i do zcela zásadních částí formule 1. Objeví se nejen na reklamních panelech kolem závodních okruhů, ale také na pneumatikách monopostů, což je první spolupráce svého druhu v historii F1. Kromě toho budou i samotní mechanici týmů nosit rukavice s monogramem LV a stejný branding značky ponese cílová vlajka, kterou mnohdy mávají světové celebrity.

Louis Vuitton

Foto: Formula 1

Louis Vuitton vyrobí pro F1 trofejní kufry

Je to také poprvé, co se značka zapojí přímo do podoby samotných trofejí. Piloti na stupních vítězů navíc obdrží ceny uložené v ručně vyráběných trofejních kufrech s klasickým hnědým designem a velkým „V“ v barevné kombinaci každého závodu, které už LV vytváří od roku 2021 pravidelně pro Velkou Cenu Monaka. Zároveň tím odkazuje na zmíněné kožené automobilové kufry z 19. století.

Právě s tím má značka už bohaté zkušenosti – podobné kufry vyrobila v posledních patnácti letech i pro mistrovství světa ve fotbale a na míru je zhotovila pro olympijské a paralympijské medaile na loňských hrách v Paříži. Ve své domovině se ale LV ukázal ještě víc a kromě kufrů dodal pro cenné kovy také podnosy. Zároveň spolupracoval na nástupní kolekci pro francouzský tým soutěžící v judu a poskytl vybavení některým sportovcům.

Louis Vuitton se teď zapojí ve formuli 1 i do samotných ceremonií a postará se o podobu pódií pro stupně vítězů. V rámci Velké ceny Austrálie zároveň navrhne vizuální styl startovní rovinky a ve VIP sektoru zřídí speciálně navržené lounge zóny.

Šéf F1 Stefano Domenicali označil novou spolupráci s LV za spojení dvou ikonických světů, značka podle něj přinese do sportu jedinečný prvek luxusu a mistrovského řemesla. Pietro Beccari, ředitel Louise Vuittona, zase vyzdvihl podobnost mezi precizností a inovacemi v haute couture a v automobilovém závodění jako takovém.

LV ale není jediný. Čím dál častější propojování luxusních brandů se sportem a technologiemi se zdá být strategickým krokem pro ty značky, které se snaží oslovit širší publikum. Třeba jako pro Pradu, která se podílela na vývoji skafandrů pro vesmírnou misi Artemis III.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.