Majitel Sazky spouští v ČR kopii populárního SMS donáškového startupu Magic

Michal PtáčekMichal Ptáček

dodo
0Zobrazit komentáře

Je tomu přibližně 10 měsíců, co v USA odstartoval dnes už nesmírně oblíbený donáškový startup Magic, který umožňuje komukoliv poslat SMS na konkrétní číslo s takřka libovolným požadavkem a do několika minut si objednat a nechat doručit například chybějící nářadí, pizzu, počítač, sedačku z prodejny nebo třeba nejlevnější letenky.

Protože Magic zaznamenal na americkém trhu obrovský úspěch a hned první den obdržel 10 000 požadavků od zákazníků, bylo pravděpodobně jen otázkou času, kdy se dočkáme alternativ této služby i na jiných trzích. V případě České republiky se o to tak trochu nečekaně postarala investiční skupina KKCG Karla Komárka, která jak informuje magazín Médiář, právě po vzoru Magic spouští na stejném principu fungující projekt s názvem DoDo.

Screen Shot 2015-02-24 at 13.10.54

Přečtěte si takéNový startup Magic dokáže zajistit takřka cokoliv s objednávkou přes SMSNový startup Magic dokáže zajistit takřka cokoliv s objednávkou přes SMS

Jak to bude fungovat?

Na telefonní číslo 222 111 800 totiž bude stačit zaslat klasickou SMS s konkrétním požadavkem, do tří minut poté přijde odpověď s návrhem ceny a pokud budete souhlasit, budete už se moct jen těšit na doručení zboží. Průměrná doba doručení by se pak po Praze měla pohybovat okolo 47 minut, s tím že služba bude v tomto režimu fungovat nonstop 24 hodin denně.

„Chceme využít vlnu moderních služeb, jako je Koloniál, Rohlík nebo Košík, a chceme se posunout ještě o krok dál. DoDo proto funguje tak, že pošlete standardní SMS za standardní tarif, jejímž prostřednictvím si můžete objednat prakticky cokoli, a kurýr to sežene a doveze tam, kam si přejete. Na první SMS vám do tří minut přijde odpověď, jaká bude cena, maximálně ve třech SMS si celou zakázku odsouhlasíte a dispečer služby už najde kurýra, který je nejblíž a schopen zajistit doručení nejrychleji. Na telefon vám pak přijde link s elektronickou fakturou,“ prozradil pro Médiář marketingový manažer Informačních linek, Robert Krestyn.

Logistika

Zajímavé je pak řešení i samotné donášky. Kurýři (prozatím převážně studenti), kteří u sebe mají lokalizační aplikaci napojenou na centrálu, budou používat především MHD, v případě urgentních případů pak ale budou mít i možnost využít automobil.

Pokud se celý koncept, který je v Praze od 29. listopadu v testovacím provozu osvědčí, je následně v plánu rozšíření do ostatních českých měst a to konkrétně do Brna, Ostravy a Plzně.

Screen-Shot-2015-02-24-at-13.10.54
Americký startup magic

dodo

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Díky tomuhle startupu si můžete vytvořit vlastní hudbu pomocí umělé inteligence

jukedeck2
0Zobrazit komentáře

Pokud jste někdy vytvářeli vlastní, rozumně vypadající video, ať už pro propagaci svého produktu nebo něco jiného, víte, že výběr hudby, která by se v něm dala využít je značně omezený a i přes svojí omezenost stojí spoustu peněz. Představa, že si za jednotnou cenu můžete vytvořit neomezeně skladeb, které jsou tvořeny zcela automaticky pomocí umělé inteligence, je bláhová.

A nebo není? Jukedeck, startup, který vyhrál letošní TechCrunch Distrupt v Londýně je totiž jiného názoru. Dokáže díky speciálnímu algoritmu vytvořit hudbu přesně podle nálady a potřeb uživatele – stačí, když si vyberete, jak se u skladby chcete cítit, jaké má mít tempo, styl a délku, a dostanete před sebe něco, co ještě nikdo předtím neslyšel.

cdn77-new-website

Přečtěte si takéČeské CDN77 spouští jako první na světě další novinku, související s SSL certifikátyČeské CDN77 spouští jako první na světě další novinku, související s SSL certifikáty

Prvních 5 skladeb za měsíc je v rámci členství zdarma, poté za každou další platíte 6,99 dolarů – to platí pro firmy, které mají méně než 10 zaměstnanců. Pokud tohle číslo překračují, jsou nuceni za každý download platit 21,99 dolarů pro jakékoliv komerční i nekomerční využití. Koupit si pak skladbu úplně a vlastnit na ní výhradní práva i pro přeprodej apod. je zpoplatněno 199 dolary.

Jukedeck dostal na první rozvoj po realizaci základního konceptu přes 625 tisíc liber, tedy 23,2 milionů korun od Cambridge Innovation Capital a Cambridge Enterprice. Od několika dalších partnerů později 2 miliony liber, přibližně 74,5 milionů korun. Podle mnoha zdrojů, včetně TechCrunch jako takového, jde prý o jeden z nejzajímavějších startupů tohoto roku.

jukedeck3

Protože pokud si představíme trh, na kterém si například tvůrci videí musí lámat hlavu, jakou z milionů skladeb z online knihoven si vyberou, pak jí editovat, aby perfektně seděla délka a styl – je to trh, na kterém leží stovky milionů dolarů ročně a který chce Jukedeck ovládnout. Jejich jediná srovnatelná konkurence je AthTek Digiband, což je program, který je schopný vytvořit podobný výsledek, ale jen za pomoci složitějšího nastavování ze strany uživatele.