Majitel Sazky spouští v ČR kopii populárního SMS donáškového startupu Magic

Michal PtáčekMichal Ptáček

dodo
0Zobrazit komentáře

Je tomu přibližně 10 měsíců, co v USA odstartoval dnes už nesmírně oblíbený donáškový startup Magic, který umožňuje komukoliv poslat SMS na konkrétní číslo s takřka libovolným požadavkem a do několika minut si objednat a nechat doručit například chybějící nářadí, pizzu, počítač, sedačku z prodejny nebo třeba nejlevnější letenky.

Protože Magic zaznamenal na americkém trhu obrovský úspěch a hned první den obdržel 10 000 požadavků od zákazníků, bylo pravděpodobně jen otázkou času, kdy se dočkáme alternativ této služby i na jiných trzích. V případě České republiky se o to tak trochu nečekaně postarala investiční skupina KKCG Karla Komárka, která jak informuje magazín Médiář, právě po vzoru Magic spouští na stejném principu fungující projekt s názvem DoDo.

Screen Shot 2015-02-24 at 13.10.54

Přečtěte si takéNový startup Magic dokáže zajistit takřka cokoliv s objednávkou přes SMSNový startup Magic dokáže zajistit takřka cokoliv s objednávkou přes SMS

Jak to bude fungovat?

Na telefonní číslo 222 111 800 totiž bude stačit zaslat klasickou SMS s konkrétním požadavkem, do tří minut poté přijde odpověď s návrhem ceny a pokud budete souhlasit, budete už se moct jen těšit na doručení zboží. Průměrná doba doručení by se pak po Praze měla pohybovat okolo 47 minut, s tím že služba bude v tomto režimu fungovat nonstop 24 hodin denně.

„Chceme využít vlnu moderních služeb, jako je Koloniál, Rohlík nebo Košík, a chceme se posunout ještě o krok dál. DoDo proto funguje tak, že pošlete standardní SMS za standardní tarif, jejímž prostřednictvím si můžete objednat prakticky cokoli, a kurýr to sežene a doveze tam, kam si přejete. Na první SMS vám do tří minut přijde odpověď, jaká bude cena, maximálně ve třech SMS si celou zakázku odsouhlasíte a dispečer služby už najde kurýra, který je nejblíž a schopen zajistit doručení nejrychleji. Na telefon vám pak přijde link s elektronickou fakturou,“ prozradil pro Médiář marketingový manažer Informačních linek, Robert Krestyn.

Logistika

Zajímavé je pak řešení i samotné donášky. Kurýři (prozatím převážně studenti), kteří u sebe mají lokalizační aplikaci napojenou na centrálu, budou používat především MHD, v případě urgentních případů pak ale budou mít i možnost využít automobil.

Pokud se celý koncept, který je v Praze od 29. listopadu v testovacím provozu osvědčí, je následně v plánu rozšíření do ostatních českých měst a to konkrétně do Brna, Ostravy a Plzně.

Screen-Shot-2015-02-24-at-13.10.54
Americký startup magic

dodo