Mall.cz spustil chatbota EVA pro Messenger, který poradí s výběrem kávovaru
Chatboti jsou dnes již poměrně běžným doplňkem komunikačních služeb, především Messengeru od Facebooku, kde se jejich existence rozrůstá. Figurují v různých oblastech, mezi které se řadí i nákupy, respektive pomoc při nakupování. A tam nově směřuje i jedna ze zvučných e-commerce společností na českém trhu.
Na tento trend totiž pomalu naskakuje i Mall.cz, respektive jeho mateřská společnost Mall Group, a to pomocí nové chatové asistentky EVA, fungující na technickém řešení MessageOk. Ta má zákazníkům skrze Messenger odpovídat nejen na nejčastější dotazy, ale především radit s výběrem nejideálnějšího kávovaru na základě specifických parametrů (například typ kávy, průměrný počet šálků za den nebo preference rychlosti, či “rituálu”).
Podle společnosti jsou kávovary jedno z nejprodávanějších zboží a lidé mají od svého kávovaru častokrát velice různé požadavky. Právě v tomto rozhodování by jim měl pomoci chatbot EVA, který byl s externí výpomocí vymyšlen a během tří měsíců naprogramován uvnitř společnosti.
„S nákupem na internetu se dnes pojí řada služeb jako sledování zásilky, pomoc s výběrem vhodného zboží, změna doručovací adresy, výměna zboží nebo například i odvoz starého spotřebiče. EVA zákazníkovi nabídne vhodné řešení tou nejjednodušší a nejpříjemnější formou,“ říká Radko Sekerka, produktový ředitel Mall.cz, který stál v čele vývoje.
U kávovarů to rozhodně nekončí
EVA, která je založena na principu “machine-learningu”, má široké pole působnosti a ambice se promítnout i do dalšího sortimentu, což potvrdil i samotný Mall.cz. Vizí této e-commerce firmy je také vylepšení běžných zákaznických situací, například řešení reklamací (to částečně dokáže i teď) nebo navrhování různých doplňkových služeb v podobě expresního dodání či instalace spotřebiče.
https://www.youtube.com/watch?v=CYjDxagSVB4
Chatová poradkyně je již nyní dostupná na Messengeru, a to konkrétně po vyhledání kontaktu “Mall.cz”. Následně si zákazníci mohou zvolit požadovanou oblast a zjistit, zdali jim je v této věci EVA nápomocná. Pokud nebude, automaticky nabídne číslo na zákaznickou linku.
Foto: Mall.cz