Marks & Spencer v Česku přestane prodávat chlazené potraviny. Mraženým zbožím je nahradí i na Rohlíku

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

marks-spencer

Foto: M&S

Jeden z obchodů britského řetězce Marks & Spencer

0Zobrazit komentáře

Britský řetězec Marks & Spencer se také v Česku stále více prosazuje se svými potravinami, které nabízí vedle oblečení či kuchyňského vybavení. A právě v této nabídce nyní provede několik zásadních změn. Marks & Spencer oznámil, že v reakci na probíhající situaci u nás přestane prodávat chlazené zboží a nahradí ho mraženými produkty. Změna se dotkne i Rohlíku, který jeho produkty prodává.

V Česku aktuálně Marks & Spencer provozuje 16 prodejen, přičemž letos má v plánu otevřít ještě jednu a v těch stávajících zmodernizovat prodejní plochy s potravinami. Na prémiovější zboží z Velké Británie láká stále více Čechů, u nichž podle vyjádření řetězce roste poptávka právě po mražených výrobcích.

„K obměněné nabídce potravin, kterou dnes oznamujeme, nás vedla významná poptávka zákazníků po našem mraženém sortimentu, zaznamenaná od začátku pandemie společně s probíhajícími výzvami, kterým jsme čelili při dodávkách čerstvých potravin,“ uvedl manažer Marks & Spencer pro Českou republiku Stephen Smy.

Nahrazení chlazených potravin mraženými je totiž také reakcí na události spojené s odchodem Velké Británie z Evropské unie, která prý pro Marks & Spencer dodávky produktů do dalších zemí zkomplikovala. „Po opětovném otevření prodejen budeme moci s jistotou nabídnout úroveň služeb, kterou od nás zákazníci očekávají, a expandovat do rychle rostoucí oblasti trhu s potravinami,“ dodal Smy.

marks-spencer2

Marks & Spencer i v Česku nabízí vedle módy také potraviny

Zmíněných šestnáct obchodů měl sice Marks & Spencer značnou část posledních měsíců uzavřených, nicméně velká část jeho zákazníků se prý přesunula na internet. Nakupovat mohou buď přímo v e-shopu Marks & Spencer, přičemž oblečení, kuchyňské vybavení či doplňky do domácnosti má k dispozici Mall.cz a potraviny zase exkluzivně nabízí Rohlik.cz.

Největší tuzemský online supermarket pro CzechCrunch potvrdil, že potraviny značky Marks & Spencer patří k oblíbeným a vyhledávaným produktům. „Bohužel i naší nabídky se dotknou změny, které M&S oznámil pro český trh, takže ani u nás už nadále nebude jejich chlazený sortiment. Ale protože nechceme, aby zákazníci o své oblíbené potraviny přišli, část chlazeného sortimentu nahradíme jejich mraženým,“ říká mluvčí Rohlíku Denisa Morgensteinová.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Nejjednodušší bude v tomto ohledu dle Rohlíku vyměnit za mražená například hotová jídla či některá masa. Naopak z nabídky definitivně zmizí mléčný sortiment, který v Česku Marks & Spencer nabízel. „Zákazníci, kteří jsou zvyklí na tu nejlepší kvalitu od M&S, si například mléčný sortiment vyberou i od jiných značek. Nabízíme delikatesy ve skvělé kvalitě třeba od lokálních dodavatelů,“ dodává Morgensteinová.

Mnozí mají značku Marks & Spencer spojenou hlavně s módou, se kterou ostatně britský řetězec do České republiky před pětadvaceti lety vstoupil. Oblečení dál představuje přes dvě třetiny obratu firmy, přičemž česká pobočka Marks & Spencer za uplynulý fiskální rok končící loni v březnu vykázala tržby dosahující na zhruba 1,7 miliardy korun se ztrátou převyšující 1,9 miliardy korun. Výsledky za uplynulý pandemický rok zatím nejsou známy.

Prestižní designové uznání pro prefabrikované moduly z Vizovic. Koma Modular si odnáší ocenění Red Dot Award

koma-modular-red-dot3

Foto: Koma Modular

Koma Modular získala se svými prefabrikovanými obytnými moduly oceněné Red Dot Award

0Zobrazit komentáře

Již od poloviny minulého století je každoročně těm nejzajímavějším produktům, které jsou nejen pěkné na pohled, ale také praktické, udělována cena Red Dot Award. Podobně jako loni i letos mezi oceněnými nechybí výrobky od českých firem. Jedním z nich jsou i prefabrikované obytné moduly společnosti Koma Modular, které jsou vysoce designovou záležitostí, ale i tak nabízejí širokou škálu možných využití.

„Jelikož je ocenění Red Dot jedno z nejprestižnějších, které se dá v oblasti designu získat, má velký mediální ohlas. Designérovi to tak může přinést rozšíření povědomí o jeho práci i nové projekty. Pro mě osobně je to navíc potvrzení správného směru, kterým jsme se s Koma Modular vydali. Je příjemné, když vaši práci kladně ohodnotí skupina odborníků, zvláště, když jste v začátcích své pracovní dráhy,“ říká designérka Adéla Bačová, která s Komou vítězné moduly navrhla.

Novinka byla vyvíjena od roku 2018 a poprvé si ji veřejnost mohla prohlédnout během minulého roku na tuzemské výstavě Designblok. Řešení bylo navrženo tak, aby bylo moduly pod označením Fashion Line Relax možné kombinovat a vytvářet z nich objekty využívané nejen pro relaxaci, ale také pro podnikatelské či kancelářské účely.

koma-modular-red-dot4

Foto: Koma Modular

Prefabrikovaný modul lze umístit i do divoké přírody

Samostatný modul nabízí užitnou plochu 22,5 čtverečního metru, přičemž do jednoho celku lze spárovat až tři moduly, čímž vznikne prostor o rozloze 54 metrů čtverečních. Interiérové i exteriérové prvky celého přístřeší si může každý zákazník navolit v konfigurátoru, díky němuž je každý z modulů vyroben skutečně na míru.

Vybírat lze z nejrůznějších typů vnitřních obkladů, podlah, světel, zpracování kuchyní, koupelen i mobiliáře. Mezi materiály nechybí přírodní dřevo, vinyl, zrcadlově leštěné vnější obklady a další. Zvolit si lze i způsob vytápění a ventilace a také zda bude součástí modulu terasa, schody či jiné venkovní doplňky.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Každá varianta má základní cenu, která obsahuje samotný modul, fasádu, osvětlení LED páskem, koupelnu, interiérové obklady a terasu. Za příplatek pak je kuchyně a postel na míru, další svítidla nebo některé varianty materiálů,“ vysvětluje Marie Greplová, marketingová ředitelka firmy.

Díky prefabrikaci a centrální produkci je Koma dle svých slov schopna vybraný produkt dodat již do měsíce od objednání. V budoucnu by společnost chtěla nabídnout v rámci Fashion Line i další moduly, které budou určené přímo pro potřeby podnikatelů. Ti v nich budou moci nabízet služby, provozovat kavárny či obchody, popřípadě modul využívat jako kanceláře.

koma-modular-red-dot5

Foto: Koma Modular

Moduly lze vzájemně kombinovat a tím získávat větší množství vnitřního prostoru

koma-modular-red-dot6

Foto: Koma Modular

V interiéru bude možné volit z různých druhů obložení stěn, podlah i osvětlení

„Jednotlivé dílce i celý proces výroby jsme rozebrali od základů a vytvořili nový systém, který je mnohem variabilnější a rychlejší. Je to pro nás vstupní brána do segmentu B2C a znak neustálé inovace a evoluce. Vytvořili jsme stavebnici pro dospělé a chceme, aby se možnosti modularity dostaly k co nejvíce lidem, a dokázat, že moduly nejsou jen ‚krabice‘,“ říká Greplová o modulu, jehož cenovka startuje na bezmála 1,5 milionu korun. V případě kombinace tří modulů pak cena začíná na 2,3 milionu.

Adéla Bačová navíc upozorňuje, že celý projekt si zakládá i na udržitelnosti. „Ta hraje v případě projektu Fashion Line důležitou roli. Jedná se o velkou stavebnici složenou z rámů, panelů a fasádních prvků. Tyto díly je možno mezi sebou kombinovat, měnit nebo je demontovat a používat na jiné objekty ze stejné řady. Modularita obecně funguje na principech cirkulární ekonomiky. Žádné budovy se nedemolují, ale je možné je přemisťovat podle potřeby, zvětšovat nebo měnit jejich účel,“ vysvětluje.

koma

Foto: Koma Modular

Zákazník může volit z řady možných podob exteriéru modulu

Koma na oceněné moduly otevřela předobjednávky začátkem roku a s prvními dodávkami chce začít během léta. Mimo vítězných modulů má společnost se sídlem ve Vizovicích v nabídce řadu dalších modulárních systémů určených pro široké portfolio zákazníků. To startuje u prodejců vozů, pokračuje přes pekárny a čerpací stanice a končí u hotelů i soukromých uživatelů, kteří si z modulárních jednotek mohou vytvořit vlastní bydlení.

cedok-mvp

Přečtěte si takéSingles na cestách přibývá, Čedok má pro ně chytrý automatJednu letenku a jednu postel prosím. Singles na cestách přibývá, Čedok má pro ně chytrý automat

Podobné modulární stavebnice se stávají v poslední době stále populárnějším způsobem, jak v relativně krátkém čase a poměrně jednoduše dosáhnout střechy nad hlavou. V časech pandemie se navíc ukázalo, že podobné jednotky mohou být velice elegantním řešením, jak se i během práce z domova izolovat od okolního dění, kupříkladu na zahradě.

Mimo společnosti Koma Modular v letošním ročníku soutěže Red Dot Award zabodoval také český startup AnyoneGo. Z portfolia jeho výrobků porotu zaujaly konkrétně vozíky z 3D tiskárny určené především pro psy s hendikepem, kteří díky postroji na kolečkách mohou opět žít aktivním životem.