Marks & Spencer v Česku přestane prodávat chlazené potraviny. Mraženým zbožím je nahradí i na Rohlíku
Britský řetězec Marks & Spencer se také v Česku stále více prosazuje se svými potravinami, které nabízí vedle oblečení či kuchyňského vybavení. A právě v této nabídce nyní provede několik zásadních změn. Marks & Spencer oznámil, že v reakci na probíhající situaci u nás přestane prodávat chlazené zboží a nahradí ho mraženými produkty. Změna se dotkne i Rohlíku, který jeho produkty prodává.
V Česku aktuálně Marks & Spencer provozuje 16 prodejen, přičemž letos má v plánu otevřít ještě jednu a v těch stávajících zmodernizovat prodejní plochy s potravinami. Na prémiovější zboží z Velké Británie láká stále více Čechů, u nichž podle vyjádření řetězce roste poptávka právě po mražených výrobcích.
„K obměněné nabídce potravin, kterou dnes oznamujeme, nás vedla významná poptávka zákazníků po našem mraženém sortimentu, zaznamenaná od začátku pandemie společně s probíhajícími výzvami, kterým jsme čelili při dodávkách čerstvých potravin,“ uvedl manažer Marks & Spencer pro Českou republiku Stephen Smy.
Nahrazení chlazených potravin mraženými je totiž také reakcí na události spojené s odchodem Velké Británie z Evropské unie, která prý pro Marks & Spencer dodávky produktů do dalších zemí zkomplikovala. „Po opětovném otevření prodejen budeme moci s jistotou nabídnout úroveň služeb, kterou od nás zákazníci očekávají, a expandovat do rychle rostoucí oblasti trhu s potravinami,“ dodal Smy.
Zmíněných šestnáct obchodů měl sice Marks & Spencer značnou část posledních měsíců uzavřených, nicméně velká část jeho zákazníků se prý přesunula na internet. Nakupovat mohou buď přímo v e-shopu Marks & Spencer, přičemž oblečení, kuchyňské vybavení či doplňky do domácnosti má k dispozici Mall.cz a potraviny zase exkluzivně nabízí Rohlik.cz.
Největší tuzemský online supermarket pro CzechCrunch potvrdil, že potraviny značky Marks & Spencer patří k oblíbeným a vyhledávaným produktům. „Bohužel i naší nabídky se dotknou změny, které M&S oznámil pro český trh, takže ani u nás už nadále nebude jejich chlazený sortiment. Ale protože nechceme, aby zákazníci o své oblíbené potraviny přišli, část chlazeného sortimentu nahradíme jejich mraženým,“ říká mluvčí Rohlíku Denisa Morgensteinová.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsNejjednodušší bude v tomto ohledu dle Rohlíku vyměnit za mražená například hotová jídla či některá masa. Naopak z nabídky definitivně zmizí mléčný sortiment, který v Česku Marks & Spencer nabízel. „Zákazníci, kteří jsou zvyklí na tu nejlepší kvalitu od M&S, si například mléčný sortiment vyberou i od jiných značek. Nabízíme delikatesy ve skvělé kvalitě třeba od lokálních dodavatelů,“ dodává Morgensteinová.
Mnozí mají značku Marks & Spencer spojenou hlavně s módou, se kterou ostatně britský řetězec do České republiky před pětadvaceti lety vstoupil. Oblečení dál představuje přes dvě třetiny obratu firmy, přičemž česká pobočka Marks & Spencer za uplynulý fiskální rok končící loni v březnu vykázala tržby dosahující na zhruba 1,7 miliardy korun se ztrátou převyšující 1,9 miliardy korun. Výsledky za uplynulý pandemický rok zatím nejsou známy.