Maybach se s érou spalovacích motorů loučí dvanáctiválcem. 612 koní a přemíru luxusu koupíte i v Česku za 5,5 milionu
Na prstech jedné ruky byste jen stěží spočítali značky aut, které mají v nabídce model, jenž může se ctí konkurovat Mercedesu třídy S v provedení Maybach. Už standardní třída S je pojem známý všem fanouškům aut, verze Maybach to ovšem posouvá ještě o luxusní schod výše. Léta navíc platilo, že co se představilo ve třídě S, se následující léta objevovalo všude jinde. A u příležitosti stého výročí prvního vozu značky nyní Mercedes-Maybach S vjíždí i na český trh.
Důvodů, proč se na tento koráb, ze kterého je ze všech úhlů cítit úspěch i peníze, podívat, je hned několik. Tím prvním je počet válců, které můžete mít pod kapotou. V této době, kdy je elektrifikace novým standardem, se přidání několika válců možná na první pohled nejeví jako nejlepší nápad, který němečtí inženýři mohli mít. Avšak opak je pravdou.
Už ve chvíli, kdy Mercedes oznámil, že jeho Mercedes C 63 AMG z předchozí generace bude poslední řadou s osmiválcovým motorem, se auto vyprodalo během několika týdnů. S dvanáctiválcovým Maybachem to patrně bude podobný příběh. A to navzdory tomu, že Maybach spadá do kategorie, kdy půl milionu na ceně nemá velký význam, protože si za něj koupíte například jen hezčí, kožený interiér.
Potenciální majitelé totiž vyrůstali v době, kdy emise nikdo neřešil, velké motory byly populární a Mercedes vlastně tak trochu řekl, že poslední dvanáctiválec se jednoduše nedostane na každého. A věřte, že problém nebude v ceně. Zjednodušeně řečeno – určitá skupina lidí si chce koupit něco, co za pár let už s velkou pravděpodobností nebude možné.
Druhým důvodem, proč se na Maybach zaměřit, je sté výročí od představení prvního modelu této značky, která už tehdy chtěla prezentovat to nejlepší z nejlepšího. Toto poslání s sebou Maybach nese i v dnešních dnech, kdy k oslavám kulatin naděluje nejen sobě, ale především zákazníkům luxusní dvanáctiválec Mercedes-Maybach S.