Mercedes-Benz plánuje do roku 2022 nabízet minimálně jeden elektromobil od každého modelu
I když si Tesla kvůli své nespolehlivosti s dodržováním stanovených termínů produkce elektromobilů uštědřila nejeden šrám na své pověsti, jedná se přesto o jednu z prvních společností, která kompletně změnila trh s automobily – ať už chceme nebo ne. Na tom základě se do elektrifikace svého portfolia automobilů pustily i klasické společnosti jako Porsche, BMW, Audi, Volvo nebo třeba Mercedes-Benz.
Právě Mercedes-Benz, který patří skupině Daimler AG, během předchozích dnů oznámil, že chce do roku 2022 mít u každého ze svých modelů minimálně jeden elektromobil, což by znamenalo, že by Mercedes-Benz nabízel celkem přes 50 různých automobilů s alternativním pohonem, od malých vozidel, přes SUV, až po dodávky. Deset z nich by navíc mělo být plně elektrických.
Celá záležitost by měla automobilku přijít na přibližně 11 miliard dolarů. První plně elektrické SUV s názvem EQC by se pak mělo na trh dostat již v průběhu příštího roku. Výhodou evropských automobilek, které se do elektrických vozidel pouští je i fakt, že jejich design, minimálně co se týče interiéru, hravě předčí zmíněnou konkurenci v podobě Tesly nebo Faraday Future.
Samozřejmě to nelze porovnávat dle objemu, protože Mercedes-Benz jen za rok 2017 doručil zákazníkům více než 2,3 milionů vozidel, kdežto Tesla pouze 100 tisíc. Mercedes tak půjde podobnou cestou jako Tesla a kromě samotných elektromobilů investuje prostředky také do vlastních továren na baterie, které mu dají další konkurenční výhodu.
Foto: Mercedes-Benz / Daimler