Mercedes ukázal novou generaci třídy C. Nabídne i interiér s velkými displeji z luxusní třídy S
Deset a půl milionu prodaných vozů, takové je skóre třídy C automobilky Mercedes-Benz po téměř čtyřiceti letech působení na trhu. Přestože aktuální trendy hovoří ve prospěch SUV a crossoverů, Mercedes se své klasiky jen tak nevzdává. Stále se jedná o jeho nejprodávanější třídu za posledních deset let. Proto přichází na trh s její nejnovější generací, které nechybí luxus, moderní technologie, ani praktičnost.
Z optického hlediska přináší nová „céčková“ generace spíše evoluci než revoluci. Její design je určitě agresivnější a působí sportovnějším dojmem, který evokuje například SUV GLC či zástupce třídy A. Této změny bylo zapotřebí. Novinka se totiž chce postavit německým rivalům, kterými jsou BWM řady 3 a Audi A4, jež pořádně přiostřili.
Mezigeneračně se vůz Mercedes-Benz třídy C mírně prodloužil, rozšířil a ve jménu sportovnějších výkonů i více přikrčil k vozovce. Prodloužil se také rozvor náprav, což souvisí s použitou platformou MRA, na které stojí i v minulém roce modernizovaná třída S.
Změny proběhly také pod kapotou, kde bychom šestiválce hledali marně. Uplatnění zde našly již jen elektrifikované čtyřválcové pohonné jednotky. Do nabídky se dostanou soustavy nabízející výkon 168 či 201 koňských sil, což platí pro benzínový čtyřválec o objemu 1,5 litru. V případě benzínového dvoulitru se výkon navýší na 254 koní, díky kterým je novinka schopna akcelerovat z 0 na 100 km/h za 6 sekund.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsZa zmínku určitě stojí i varianta C300e, která nabídne plug-in hybridní pohon tvořený zážehovým dvoulitrem a elektromotorem s kombinovaným výkonem 308 koňských sil. Vůz v sobě ukrývá baterii o kapacitě 25,4 kWh, která bude schopna na jedno nabití poskytnout čistě elektrický dojezd až 100 km, alespoň dle cyklu WLTP.
Motorovou paletu uzavírá přeplňovaný naftový agregát o objemu dvou litrů s mild-hybridním systémem, který může poskytovat 197 či 261 koňských sil a akceleraci z klidového stavu na 100 km/h za 5,7 sekundy. Jak naftové, tak i benzínové verze jsou párovány s devítistupňovou automatickou převodovkou.
Cestou minimalismu se Mercedes rozhodl jít i v designu interiéru, který „céčko“ dostává podobný jako v luxusní třídě S. Nebýt multifunkčního volantu a několika málo fyzických tlačítek, byla by většina ovládacích prvků i v nové generaci třídy C koncentrována na dotykovém displeji, který zprostředkovává komunikaci mezi řidičem a druhou generací infotainmentu MBUX.
Směrem k řidiči mírně vykloněný displej doplňuje také 10,25 palce velký digitální přístrojový štít, který nabídne podobné asistenční technologie jako právě třída S. Nechybí hlasový asistent Mercedes, ani technologie Digital Light, která na vozovku pomocí světlometů promítá pokyny a varovné symboly a zároveň se stará o to, aby světlomety neoslňovaly protijedoucí vozidla či chodce.
Prodloužený rozvor umožnil vytvořit ve voze bohaté množství prostoru pro posádku v přední části i vzadu. Bohaté prostory se týkají také zavazadelníku, a to zejména, pokud zákazník sáhne po praktické verzi kombi. Ta nabízí objem zavazadlového prostoru 490 litrů, který po sklopení zadních sedadel naroste na 1 510 litrů.
Novou generaci Mercedesu třídy C ve verzi sedan bude možné objednávat od konce března, do showroomů dorazí během letních měsíců. V příštím roce by měly přibýt také výkonnější AMG varianty. Cena novinky prozatím nebyla prozrazena, lze však předpokládat, že bude startovat na částce kolem 1 milionu korun.