Miliardář Komárek, Havrlant a Galgonek spojují síly. Z Česka chtějí vybudovat mezinárodní konzultační byznys

mind2flo_x

Foto: CzechCrunch

Karel Komárek, Jan Galgonek a Jakub Havrlant

0Zobrazit komentáře

Druhý nejbohatší Čech, zakladatel investiční skupiny s mnohamiliardovým portfoliem a zkušený digitální marketér, který se díky prodeji své firmy před lety postaral o jeden z největších reklamních exitu v Česku. Právě taková sestava se sešla u jednoho stolu, aby dala dohromady své zdroje a zkušenosti a vytvořila novou konzultační skupinu, která nabídne pod jednou střechou marketingové a technologické služby všeho druhu. Vítejte v Mind2Flo Karla Komárka, Jakuba Havrlanta a Jana Galgonka.

Jan Galgonek je zkušeným mediálním matadorem. Ve světě médií se pohybuje přes deset let a v roce 2016 úspěšně prodal reklamní společnost Adexpres, za níž měla londýnská skupina Dentsu Aegis Network zaplatit řádově stovky milionů korun. Nad nově vznikající skupinou proto převezme dohled v roli výkonného ředitele. Pod hlavičkou Mind2Flo bude řídit dvě majetkově oddělené divize, mediální a technologickou. První jmenovanou ovládá KKCG Karla Komárka, druhou většinově vlastní Rockaway Jakuba Havrlanta.

Jde o výsledek fúzí několika již existujících společností. Na jedné straně tak bude stát agentura Mindsquared se zaměřením na sektor médií. Na straně druhé budou k dispozici služby agentury Flo, která nabídne konzultační služby se zaměřením na zákaznickou zkušenost. „Promítáme principy zákaznické zkušenosti do celkového byznysu našich klientů, od interních procesů až do úrovně komunikace se zákazníkem,“ vysvětluje Galgonek.

„Vstupujeme na ‚hřiště‘, kam se posledních několik let snaží dostat globální mediální skupiny skrze zakládání svých nebo akvizice nových technologických divizí. Z opačné strany podobné snahy vynakládají velké konzultační skupiny se snahou obsadit segment médií a marketingových technologií. My spojujeme kompetence z obou světů přirozeně a systematicky skrze sjednocenou, integrovanou nabídku služeb,“ doplňuje šéf nově vzniklé skupiny Mind2Flo.

Síla ve spolupráci

Agentura Mindsquared, ve 100% držení KKCG Karla Komárka, vznikla spojením digitální agentury MediaSentic s mediální agenturou MMC ze skupiny KKCG. „Toto strategické spojení marketingu a technologických služeb znamená významné posílení naší pozice v tomto segmentu. Cílem je vytvořit z Mind2Flo silnou skupinu, která se díky unikátnímu know-how a schopnostem z obou oblastí stane silným mezinárodním hráčem v oboru,“ uvedl Karel Komárek.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Druhá polovina nově vzniklé skupiny, divize Flo, byla stvořena spojením datové agentury Base Consulting se specializovanou brandingovou agenturou Newsjacking, ke kterým se přidala i e-commerce vývojářská společnost NetDirect ve 100% vlastnictví Rockaway Capital. Investiční skupina Jakuba Havrlanta, která nedávno oslavila velký prodej e-commerce skupiny Mall Group, bude v nově vzniklé divizi držet majoritní podíl, zbytek připadá Janu Galgonkovi.

„Dlouhodobým cílem Rockaway Capital je digitalizovat tradiční průmysl, a to se týká i mediální sféry. Naše účast ve skupině Mind2Flo nám tak od začátku dávala perfektní smysl. Jsem přesvědčený, že i díky zařazení společnosti NetDirect do technologické divize Flo vzniká na poli konzultačních služeb unikátní spojení mediální a technologické expertizy, které na regionálním trhu doteď chybělo,“ vysvětluje Jakub Havrlant.

Sám Galgonek si prý spolupráci s Karlem Komárkem vybral pro jeho vizionářský přístup a Rockaway zase pro jejich dravost a hledání prorůstových strategií. „Díky Rockaway a KKCG jsme získali kapitál a obrovské know-how k tomu, abychom vybudovali silnou mezinárodní skupinu. Máme ambici konkurovat těm největším hráčům na poli médií a technologií,“ dodává Galgonek. Jeho ambicí je zařadit Mind2Flo do tří let mezi největší agenturní skupiny v Evropě.

Affiliate síť Dognet společně s e-shopy roste. Klientům loni přinesla 2,3 miliardy, letos se zaměří na větší efektivitu

Peter BrejčákPeter Brejčák

dgnteam2021-boxed-min

Foto: Dognet

Tým affiliate sítě Dognet

Lidé nakupují online stále více, což se na jedné straně podepisuje na růstu jak e-shopů, tak firem, které jim dodávají navazující služby. Jedním z příkladů je společnost Dognet, jež provozuje affiliate síť napříč osmi zeměmi regionu střední a východní Evropy a v hodnocení loňského roku hlásí růst klíčových ukazatelů. Tím ovšem nekončí – letos plánuje další zahraniční expanzi i představení produktových novinek.

„Již ve druhé polovině loňského roku bylo jasné, že strmý růst e-commerce a obratu posledních let se letos zřejmě opakovat nebude. Naši klienti očekávají většinou stagnaci, respektive chtějí udržet kladnou nulu, proto se chceme s e-shopy více zaměřit na ekonomickou optimalizaci kampaní,“ komentuje pro CzechCrunch Roman Dobiáš, Country Manager Dognetu.

Byznys affiliate sítí stojí na propojování inzerentů, ve většině případů hráčů v e-commerce, s takzvanými publishery, kteří publikují obsah a doplňují jej reklamou. Jsou to například online magazíny, recenzní portály, produktové katalogy a srovnávače, blogy nebo takzvané cashback portály. V případě, že právě oni pomohou k získání potenciálního zákazníka a ten dokončí nákup včetně zaplacení, získávají provizi.

Dognet přitom loni meziročně vyrostl o 48 procent v počtu konverzí na celkových 1,28 milionu, o 56 procent ve vyplacených provizích na bezmála 100 milionů korun a o 50 procent v obratu. Svým klientům přinesl objednávky v celkové hodnotě 2,3 miliardy korun. Daří se tak i samotnému byznysu – firma meziročně navýšila svůj vlastní obrat z 87 milionů na 131 milionů korun a zisk z 10 milionů na odhadovaných 17 milionů korun.

dognet-na-konferenci

Foto: Dognet

Csilla Juhász Szabó, Dávid Puha a Štefan Polgári z Dognetu

„Celý tým se věnoval jak aktuálním klientům, tak akvizici nových. Síť Dognet si loni vybraly i značky jako Lidl, Planeo Elektro, Voyo, Sofia, Exisport či Benu Lekáreň. Také jsme spustili několik desítek kampaní s partnery Trade Doubler, Awin a Circlewise. Celkově jsme v síti přivítali 275 kampaní pro více než 150 klientů. Rostli jsme také v Maďarsku, kde nám věří stále větší lokální značky,“ pochvaluje si Štefan Polgári, Managing Director Dognetu, s tím, že nyní má síť ve správě 900 affiliate kampaní.

Polgári nyní očekává, že vzhledem k situaci na trhu i nadále poroste zájem e-shopů o zapojení se do Dognetu, protože i díky fakturaci provizí až po skončení období nabízí téměř nulový dopad na cash flow firem. Navíc inzerent, tedy e-shop, platí provizi jen za skutečně zaplacené objednávky bez ohledu na zobrazení nebo samostatné prokliky.

Pro affiliate síť bylo již loni zřejmé, že letošek bude ve znamení úspor, optimalizace nákladů a hledání efektivnějších cest i v oblasti online reklamy, proto již začala a letos chce dokončit vývoj nového affiliate systému. Ten by měl přinést nové sady report​ů a možnost jejich úpravy, rozšířené nastavení parametrů kampaní pro optimalizaci výkonu dle cílů a strategie inzerenta i možnosti identifikovat potenciál rozvoje až na úroveň jednotlivých partnerů. Zároveň nabídne i nové formy propagace včetně automatizovaného využití prostoru na webech partnerů.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Díky vývoji v posledních dvou letech a očekávané situaci bude konkurence i na affiliate trhu větší a na to jsme připraveni. Rozšiřujeme své týmy a chceme se častěji a detailněji s inzerenty věnovat výkonu, přínosu a optimalizaci kampaní dle aktuální situace a jejich KPI,“ říká Dobiáš.

Jako jeden z trendů zmiňuje i větší důraz na individuální podporu a komunikaci mezi inzerentem a klíčovými publishery. Kvůli tomu již mají partneři Dognetu k dispozici takzvaný Komunikační modul, kde může inzerent s publisherem napřímo řešit konkrétní propagaci a vzájemně si vyměňovat postřehy a nápady.

Obecně se však síť plánuje zaměřit i na zlepšování ekonomických aspektů kampaní – jednak díky novým reportům a pohledům identifikovat potenciál a místa pro zefektivnění, ale také se soustředit na kvalitu návštěvnosti, loajalitu získaných zákazníků a návratnost investic do affiliate marketingu.

box

Přečtěte si takéBoj o výdejní boxy: Vydělají čeští miliardáři i běžní klienti?V byznysu s výdejními boxy se rozhořel pozoruhodný souboj. Vydělají čeští miliardáři i běžní klienti?

To by mělo partnerům detailněji analyzovat dopady na online marketingový mix a roli či reálný přínos affiliate partnerů v nákupní cestě i pro budování samotné značky. V následujících dvou letech chce Dognet nynějších osm trhů rozšířit o Bulharsko, Srbsko, Řecko a Turecko a dále pak i další země mimo Evropskou unii.

Partnerem článku a celého CzechCrunche je affiliate síť Dognet. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.