Mladý projekt naučil stroje hledat problémy v datech, Češi mu teď posílají přes dva miliony
Firmy se běžně rozhodují na základě dat, jenže ta bývají plná chyb. Najít je má hodnotu milionů, věří čeští Depo Ventures, kteří na to právě vsadili.
Data a způsob, jak je využívat, jsou stále častějšími tématy ve firmách. A vůbec ne bezdůvodně. Podle výzkumu poradenské společnosti Gartner stojí špatná data středně velkou organizaci kolem 15 milionů dolarů ročně. Datové týmy stráví skoro polovinu času hledáním těch nepřesných. Přesto – v devíti z deseti případů se takové chyby dostanou až k těm, kdo rozhodují. Najít chyby naučila systémy společnost Masthead, do které právě poslali peníze čeští Depo Ventures.
Masthead využívá strojové učení a zachycuje v reálném čase anomálie ve službě pro analýzu velkých datových souborů. Slibuje, že nepotřebuje přímý přístup k datům klienta a data nikdy neopustí jeho prostředí, takže zůstanou zabezpečená. Zpracovává pouze logovací protokoly a metadata.
Společnost oficiálně založená v kanadském Torontu svůj produkt uvedla teprve na konci loňského roku. Investoři z Depa do projektu vložili sto tisíc eur, tedy v přepočtu 2,3 milionu korun. V pre-seedovém investičním kole chce startup získat celkem milion eur.
„Zvyšující se potřeba přesných a včasných dat pro obchodní rozhodování je jedním z hlavních faktorů, které růst tohoto trhu pohánějí. Současně se po celém světě postupně zpřísňují předpisy, které mají za cíl ochránit citlivá data, případně údaje o uživatelích. Firmy to stojí obrovské množství prostředků,“ vysvětluje zájem Depo Ventures partner fondu Michal Ciffra.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs„Před založením společnosti Masthead Data jsem neustále slýchala otázku: ‚Můžeme věřit datům?‘ Není divu, že lidé mají pochybnosti. I malá chyba v datech může vést k plýtvání zdroji, promarněným příležitostem a ztrátě příjmů,“ popisuje Yuliia Tkachova, spoluzakladatelka a CEO startupu Masthead. Existující nástroje považuje za drahé. „Mnoho organizací přitom běžně spravuje několik petabajtů dat,“ doplňuje.
Tkachova založila projekt spolu se svým manželem Sergejem Tkachem. Oba jsou původem z Ukrajiny, v Kanadě působí zhruba dva roky. Se svým startupem cílí na firmy, které působí ve zdravotnictví či v maloobchodu, dále na finančně-technologické společnosti či na podniky, které poskytují software jako službu.
„Využíváme Google Cloud, což umožnilo rychlý růst našeho podnikání. Úspěch měříme na základě počtu datových tabulek, které pro naše klienty sledujeme, a tato metrika se za pouhé tři měsíce zvýšila o 1 600 procent,“ říká Yuliia Tkachova.