Na basket, do ulic a především pro herní nadšence. Nike uvádí nové tenisky inspirované vzhledem PlayStationu 5
PlayStation 5 je v Česku pořád velmi obtížné sehnat, na americkém trhu se ovšem skladové zásoby nové herní konzole od Sony pomalu zvedají a samotná divize PlayStationu se sháňku po tomto gamingovém systému snaží podpořit. Nyní totiž ve spolupráci s Nike a slavným basketbalistou Paulem Georgem uvádí exkluzivní basketbalové boty, které jsou PS5 inspirovány.
Zatímco Sony a Nike zastávají v této spolupráci role „platforem“, díky nimž mohla nová silueta tenisek vzniknout, hlavní slovo měli především dva lidé – hvězda Los Angeles Clippers i celé NBA Paul George a Yujin Morisawa, respektive tým jeho designérů. Právě Morisawa byl tím, jenž vdechl designovou myšlenku PlayStationu 5, který se oproti předchozím generacím značně proměnil a působí futurističtějším dojmem.
Dvorní designér PlayStationu 5 si jako své malířské plátno pro tuto spolupráci zvolil teniskovou edici PG, která byla v roce 2017 stvořena přímo pro herní potřeby Paula George, podporovaného společností Nike. Pak už jen stačilo zvolit ty správné barvy, jež by korespondovaly se vzhledem konzole, a pár tematických doplňků, které by ono speciální vydání dotvářely.
Výsledkem jsou tenisky pod příznačným názvem PG 5 PlayStation 5, jež kombinují bílou, černou a modrou barvu spolu s logem PlayStationu na jazyku, jemnými motivy typických symbolů (trojúhelník, kolečko, křížek, čtverec) po délce boty a visačkou. Po stránce provedení pak jde o známou písničku, kterou všichni fanoušci této siluety znají.
PG 5 kombinují nízký profil s flexibilním tlumením, které Nike marketingově označuje jako Air Dot Weld Strobel. A vzhledem k tomu, že byly původní boty primárně tvořeny pro špičkové hráče basketbalu, slibují lepší odpružení a podrážku ideální pro rychlé přesuny po hřištích. Užití ale najdou i při běžném životě – jen na palubovky rozhodně nepatří.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsAktualizovaný model v motivu PlayStationu dorazí na trh 14. května na vybraných trzích (zda je mezi nimi i Česko, zatím není jisté), přičemž do USA a Kanady zamíří až 27. května. Cena je nasazena na hranici 120 dolarů, tedy v přepočtu 2,6 tisíce korun, a očekává se, že se po nich strhne velká poptávka. Nike neuvádí, kolik modelů do oběhu vypustí.
Zajímavostí ovšem je, že nejde o první spolupráci Nike s divizí PlayStationu a Paulem Georgem. V minulosti se pracovalo i na botách inspirovaných předchozí generací PlayStation 4 a také na modelu, jenž vycházel z barev vůbec prvního „PSka“ z roku 1994.