Na návštěvě u legionářů. Byli jsme se podívat, jak u brněnských Ashborne Games vzniká hra o české historii
Pořádají tu LAN párty, grilují a hrají deskovky. A pod prvoválečnou propagandou tvoří hru o československých legionářích.
Postavu kapitána Langera si v nové české hře Last Train Home zahrál známý herec Karel Dobrý
Když do Brna přijedete vlakem nebo autobusem, stačí přejít ulici a jste u Ashborne Games. A když se z oken kanceláří herního studia podíváte, je to tak trochu pohled do jeho minulosti. Tedy ne na brněnské nádraží, ale protože uvidíte budovu Bohemia Interactive. Velké videoherní firmy, ze které před třemi lety odešla třicítka vývojářů, založila Ashborne a teď se chystá na vydání nesmírně zajímavě vypadající hry o československých legiích Last Train Home. Jak se taková hra tvoří, jsme se byli krátce před jejím odhalením podívat.
Marketingový manažer Dominik Jícha pendluje mezi novinářskými návštěvníky, do toho koordinuje předpremiéru hry pro média, která vypukne jen za pár hodin. Aby snad těch starostí nebylo málo, jen den poté odstartuje na brněnském výstavišti konference Game Access, kde Ashborne Games budou mít jeden z těch větších stánků. A kde si návštěvníci budou moci jejich historickou strategii vyzkoušet. Přesto si brněnští vývojáři našli čas provést nás svou historií, kancelářemi i každodenním fungováním.
Ashborne Games jsou relativně mladé studio, ale jeho členové mají bohaté zkušenosti. „V průměru máme každý tak osm let v herním průmyslu, někteří kolegové hry dělají už přes dvě dekády,“ popisuje v roli průvodce Jícha. Pracoviště, kde vzniká hra o kusu československé historie, mimochodem v době Československa patřilo pojišťovně a bance. Takže žádný studený open space, ale pěkně vysoké stropy a půl tuctu vzdušných kanceláří v jednom celém patře budovy v centru Brna.
Ale páni finančníci by se současné podobě kanceláří divili. Na jednom konci hlavní chodby najdete otevřený prostor s plátnem pro pravidelné porady – anebo společné aktivity („Když je uvolněnější all hands meeting, klidně si k tomu dáme pivo. A třeba kluci, co je baví americký fotbal, tady sledují Super Bowl.“), na druhém místnost plnou deskových her.
„Já na ně moc nejsem, ale šéf studia Petr Kolář je fanoušek,“ říká Jícha. No a na stěnách nepřehlédnete plakáty s videohrami, na kterých členové Ashborne dříve pracovali. Samozřejmě s cedulkami se jmény vývojářů. Ten nejdelší seznam byste našli u výjevu z online střílečky Vigor. Právě na ní jádro dnes asi padesátičlenného týmu pracovalo v Bohemia Interactive.
„Ale když jsme Vigor vydali, začal se tým do jisté míry rozpadat. Ale já jsem nechtěl, aby takhle skončil, protože to jsou skvělí lidé a dobře se s nimi pracuje,“ popisuje historii Ashborne ředitel firmy Petr Kolář, když ho při toulkách kanceláří konečně odchytíme mezi dalšími mediálními povinnostmi.
Zrovna se zde totiž natáčí dokument o zákulisí vývoje, na chodbě se (asi patnáctkrát) míjíme třeba se známým herním novinářem Janem Modrákem, který Koláře a kolegy také zpovídá. A do toho probíhají už zmiňované přípravy předpremiéry Last Train Home i následného Game Accessu. Snad každá druhá přeslechnutá konverzace (samozřejmě omylem!) se točí kolem toho, kdo s kým a s čím a v kolik vyrazí na tu či onu akci. Ale zpátky k Ashborne a Bohemce.