Na Redditu se šikovali malí investoři. Teď sociální síť získává sama obří investici a zvyšuje hodnotu na 10 miliard dolarů
Každý den má sociální síť Reddit využívat v průměru 52 milionů lidí, kteří na ní diskutují doslova o všem možném, čímž vytváří bohaté komunity lidí s různými zálibami. Reddit je zároveň poměrně lákavou službou i pro investory, což se potvrzuje také nyní, kdy získal více než 15 miliard korun a rovnou ztrojnásobil svou tržní hodnotu.
Na investici ve výši 700 milionů dolarů se nejvyšší měrou podílela americká společnost Fidelity Management, která byla vedoucím investorem v posledním investičním kole. I díky ní dokázal Reddit navýšit svou tržní hodnotu už na 10 miliard dolarů, přičemž dohromady získalo populární diskuzní fórum v investicích více než 1,3 miliardy dolarů (28 miliard korun).
Novou finanční injekci plánuje Reddit, který na trhu funguje již šestnáctým rokem, použít na expanzi na nové trhy a vylepšení produktů, jako jsou rozšířené možnosti videa a zrychlení webových stránek. Právě na sdílení videí se chce služba výhledově více zaměřit, což byl i důvod, proč za nespecifikovanou cenu koupila také videoaplikaci Dubsmash.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs-
Ačkoliv byl Reddit dlouhodobě oblíbený ve svých užších komunitách, kterých má být na platformě více než 100 tisíc, do povědomí širší veřejnosti ho dostala až situace spojená s finančním světem na Wall Street. Právě na Redditu totiž vzniklo proslulé fórum WallStreetBets, kde probíhaly souboje mezi velkými hedgeovými fondy a organizovanými drobnými investory.
Terčem se pak staly firmy GameStop, provozující herní obchody, a AMC, největší síť kinosálu na světě. Fondy totiž dlouhodobě sázely na to, že cena jejich akcií bude klesat (používaly k tomu taktiku shortování, respektive krátké pozice), aby na transakcích vydělaly. Díky hromadným nákupům drobných investorů však hodnoty akcií rostly, což vyústilo v miliardové ztráty fondů.
I tato událost, o které pro CzechCrunch podrobně napsal analytik Bronislav Soták, mohla Redditu za druhé čtvrtletí tohoto roku dopomoci k navýšení tržeb z prodejů reklamy, jež činily 100 milionů dolarů (2,2 miliardy korun). To je téměř trojnásobek proti stejnému období loni.
S přispěním ČTK.
Související témata:RedditPřejít do diskuze
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.
Pokud chcete tento komentář nahlásit, přihlaste se.
Přihlásit seVyplňte své jméno
Chceme diskuze pod články otevřené a respektující, komentovat lze pouze pod jménem, ne anonymně.
Pokud chcete změnit vaše jméno a příjmení, přihlaste se.
Přihlásit se
Cookies
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.