Nabídli více než moje máma, žertoval Ryan Reynolds. T-Mobile od něj koupil firmu za 30 miliard korun
Představitel filmového Deadpoola si z obchodu odnese necelých sedm miliard. Dříve už prodal i svůj gin – a byznysu se věnuje také na fotbalové úrovni.
Ryan Reynolds je hollywoodskou hvězdou se vším všudy, stále se ale dokáže vžít do každodenních strastí běžných lidí. Když tedy před pár lety zjistil, kolik se platí za mobilní tarify, rozhodl se, že koupí část firmy, která je nabízí levněji, a zviditelní ji minimálně po Spojených státech. Mise se mu evidentně podařila – telekomunikační startup, v němž drží čtvrtinový podíl, teď v transakci za více než třicet miliard korun koupil T-Mobile. A filmový Deadpool si může slavnostně připít ginem. Nebo to oslavit se svými fotbalisty.
Mint Mobile ještě před čtyřmi lety příliš mnoho lidí neznalo, měl však ambice prorazit. Vznikl totiž s cílem nabízet mobilní neomezené tarify na volání a internet s poloviční cenou, než jakou měla silnější konkurence. To zaujalo slavného amerického herce Ryana Reynoldse, který se o tom dozvěděl přímo od šéfa Davida Glickmana, s nímž shodou okolností seděl v radě jedné z nadací na výzkum Parkinsonovy choroby.
„Mám hodně zaměstnanců, kterým platím účty za telefon, takže jsem se rozhodl to vyzkoušet a nějaké peníze ušetřit,“ zmínil Reynolds pro server Fortune poté, co na podzim roku 2019 koupil v Mint Mobile zhruba dvacetipětiprocentní podíl. Ve firmě ovšem nebyl pouhým investorem, ale poměrně aktivním členem týmu, který se věnoval jak marketingu, tak těm – podle jeho slov – neatraktivním záležitostem. Třeba zákaznickému servisu.
Poté, co představitel filmového antihrdiny Deadpoola do společnosti vstoupil, pozoroval Mint Mobile rostoucí zájem zákazníků, který se odrážel v tržbách. V letech mezi 2017 a 2020 měla firma zvýšit tržby o desítky tisíc procent – a důvodem byl právě Reynolds, který vystupoval v reklamách. Šéf marketingu v Mint Mobile tehdy řekl, že Reynolds byl „naprosto zásadním článkem pro úspěch a růst celé firmy“. Rostly i počty stažení jejích aplikací.
Reynolds měl být také tím, kdo firmě vnukl myšlenku, že by bylo cenově efektivnější nabírat nové zákazníky online než v klasických kamenných pobočkách, za které je nutné platit nájem. Proto se z Mint Mobile stal operátor, který své služby nabízel výhradně na internetu. A přístupu si postupem času začaly všímat i konkurenční společnosti, mezi nimiž byl také T-Mobile, s nímž se nakonec vedení dohodlo na velkém prodeji.
Před pár dny T-Mobile oznámil, že skupinu Ka’ena Corporation, pod kterou Mint Mobile spadá, koupí. Hodnota obchodu se má pohybovat okolo 1,35 miliardy dolarů, respektive více než třicet miliard korun, s tím, že Reynolds za svůj podíl obdrží zhruba 300 milionů dolarů, tedy necelých sedm miliard korun. Část dostane v hotovosti, část v akciích. A stále mu bude zachována jeho kreativní role v podobě mluvčího firmy.
„Jsme moc rádi, že T-Mobile na poslední chvíli porazil agresivní nabídku mé matky Tammy, protože věříme, že dokonalost jejich 5G sítě poskytne lepší strategickou výhodu než mírně nadprůměrné schopnosti mé maminky v mahjongu,“ vtipkoval Reynolds v oficiálním oznámení o akvizici, která má být dokončena koncem roku. Mint Mobile má i nadále zůstat samostatnou jednotkou, tím pádem se neočekává, že se nějak výrazně promění jeho nabídka tarifů.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsJak se zdá, Reynolds umí v byznysu chodit – o to víc, že nejde o první jeho úspěšný prodej firmy. Filmová tvář jednoho z nejzábavnějších hrdinů světa Marvelu, jehož další pokračování, kde se objeví i Hugh Jackman, se už natáčí, byla v roce 2020 také u prodeje značky ginu Aviation Gin, kterou Reynolds spoluvlastnil. Za více než 600 milionů dolarů ji tehdy předal do rukou britského alkoholového impéria Diageo.
Ostatně alkoholový byznys je pro celebrity známým rajónem. Například americký herec George Clooney spoluzaložil značku tequily Casamigos – a poté prodal, také do rukou Diagea. Rapper Jay-Z se pro změnu s francouzskou skupinou LVMH dohodl na tom, že od něj odkoupí polovinu jeho značky šampaňského Armand de Brignac. Drake má zase svou whisky, herec Channing Tatum naopak vodku. A takových příkladů je celá řada.
Podnikatelské aktivity Reynoldse nicméně přesahují i to. Vedle toho, že je spoluzakladatelem marketingové a produkční agentury Maximum Effort, je také spolumajitelem malého velšského fotbalového týmu Wrexham AFC, se kterým před nedávnem téměř dosáhl nevídaného úspěchu. A aby toho nebylo málo, velmi rád se objevuje v nejrůznějších televizních reklamách – a samozřejmě také ve filmech.