Nákupní středisko v USA kvůli „Pokémon mánii“ otevírá bojovou arénu
Geolokační mobilní hra Pokémon GO si i nadále získává své fanoušky po celém světě. Nejsou to však jen běžní uživatelé chytrých telefonů, ale také obchodní centra, která se snaží poskytnout dokonalé zázemí pro chytače populárních japonských příšerek. Typickým příkladem může být nákupní středisko Colonie Center v americkém státě New York, které se změnilo na arénu, kde mohou trenéři Pokémonů zápasit s ostatními.
Není třeba zdůrazňovat, že Pokémon GO se stala jednou z nejvlivnějších mobilních her vůbec. Miliony lidí napříč celým světem chytají tato kultovní stvoření s cílem „je všechny chytit“ a dosáhnout maximální úrovně. Je tak návyková, že je v denním průměru více využívaná než nejaktivnější sociální síť Facebook.
Na základě výzkumu serveru Sensor Tower ji v průběhu července hrál každý hráč denně průměrně 33 minut a 25 minut, což je o přibližných 11 minut více než jeho aktivita na Facebooku. Nutno však podotknout, že to bylo měřeno jen v rámci operačního systému iOS.
Svá dobrodružství prožívají nejen hráči (přesněji trenéři), ale v jistém slova smyslu i obchodní centra. Konkrétně již zmíněný nákupní dům Colonie Center v newyorském městě Albany. Vedení se totiž rozhodlo, že místo nakupování mohou lidé se svými Pokémony zápasit. V lobby pro ně vybudovalo dočasnou arénu, takzvaný Gym, kde se mohou trenéři se svými želízky v ohni utkat s ostatními.
Uprostřed vyhraněného místa je nakreslen obrovský Poké Ball, který spolu s vylepenými plakáty a vlajkami po stěnách láká příznivce této herní senzace do pomyslného kolosea plného mobilních soubojů.
Nutno podotknout, že Colonie Center není jedinou podobnou lokací. Před nějakou dobou se do této „výstavby“ pustil i manažer pizzerie L’inizio, Sean Benedetti. Pro okolí newyorského Queensu, kde podnik sídlí, nakoupil takzvané Lure moduly, které mají za úkol nalákat Pokémony a poskytnout tak hráči příležitost si je pochytat.
To, co Pokémon GO ve světě způsobuje, je až těžko uvěřitelné. Hráči jsou v euforii pokaždé, co vyjdou ven, a produkční firma Pokémon Company (součást Nintenda) a vývojáři z Nianticu si mnou ruce. Hra jim totiž na platformách iOS a Android denně generuje v průměru přes 10 milionů dolarů.