Nejdostupnější Ferrari ještě lépe. Roma vzpomíná na italskou riviéru v 50. letech plátěnou střechou
Roma v provedení Spider si klade za cíl přiblížit řidičům La Nuova Dolce Vita, tedy bezstarostný život plný radosti na italský způsob.
Vozy od Ferrari jsou malým uměleckým dílem, což rozhodně platí i pro základní model Roma, který je k pořízení již od šesti milionů korun. Roma se nyní dočkala i své verze Spider, tedy provedení bez střechy, které vzpomíná na krásu tohoto typu vozů z padesátých a šedesátých let.
Kdo byl pozván tento víkend do soukromé rezidence El Badi Palace v marocké Marakéši, stal se svědkem odhalení úplné novinky od Ferrari. To představilo model Roma Spider, jeden z nejatraktivnějších roadsterů současnosti, který kombinuje klasické linie s moderním přístupem.
Novinka vzpomíná na dávné doby. Ostatně poslední model s látkovou střechou a motorem umístěným vpředu Ferrari představilo v roce 1969, kdy odhalilo 365 GTS4. Následně od této technologie ustoupilo, a to z důvodu bezpečnostních nedostatků takového karosářského provedení i nižšímu komfortu během jízdy, který se týkal především hluku.
Moderní technologie jdou však kupředu, a tak se plátěné střechy do Maranella, kde Ferrari sídlí, opět vrací. Zdá se, že jde o dobré rozhodnutí, protože tyto modely z dílen italské automobilky patřily vždy k nejpovedenějším – a v případě Romy tomu není jinak. Designérům vozu se podařilo perfektně vyvážit funkční a optické prvky vozu v duchu La Nuova Dolce Vita.
Zmíněné heslo evokuje poklidný a radostný život v Itálii a – minimálně v interpretaci Ferrari – také projížďky po klikatých silničkách, které propojují městečka podél italského pobřeží. Stačí si jen stáhnout střechu, pustit sluneční paprsky do interiéru a vychutnávat si bezbřehý klid.
Flavio Manzoni, šéfdesignér Ferrari, dbal na to, aby zakomponování plátěné střechy působilo přirozeně, karoserie byla proto upravena jen velmi lehce. Záď vozu dostala jemný spoiler z uhlíkových vláken, který dokáže upravovat přítlak na základě rychlosti. Nad čelním sklem se také objevil malý výčnělek – i ten podporuje lepší aerodynamiku.
Použitím látky designéři ušetřili velké množství místa, vůz tak může nabídnout i zavazadlový prostor o objemu 255 litrů. Střecha se složí během necelých čtrnácti vteřin, přičemž sklápět ji lze až do rychlosti 60 kilometrů v hodině. Vyrobena přitom může být z látky vybrané na míru.
Po sešlápnutí plynu řidič probouzí výkon 620 koňských sil generovaný vidlicovým osmiválcem o objemu 3,9 litru, který je párovaný s dvouspojkovou automatickou převodovkou s osmi stupni. Ferrari udává zrychlení z 0 na 100 kilometrů za 3,4 sekundy, přičemž maximální rychlost je 320 kilometrů v hodině.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs
Interiér nabízí oproti verzi bez střechy změn jen po málu. Zajímavostí ovšem je, že ve Ferrari vyšli vstříc přání zákazníků a do volantu nainstalovali zapuštěné dotykové ovládání, aby zjednodušili ovládání. Nechybí ani takové vychytávky, jako je ohřívání krku nebo efektní červené podsvícení startování pro správný sportovní dojem.
Přesnou cenu novinky Ferrari prozatím neuvedlo. Je ovšem jasné, že bude vyšší než v případě klasické verze Romy, jejíž cena startuje na částce okolo šesti milionů korun.