Nejdostupnější Ferrari ještě lépe. Roma vzpomíná na italskou riviéru v 50. letech plátěnou střechou
Roma v provedení Spider si klade za cíl přiblížit řidičům La Nuova Dolce Vita, tedy bezstarostný život plný radosti na italský způsob.
Vozy od Ferrari jsou malým uměleckým dílem, což rozhodně platí i pro základní model Roma, který je k pořízení již od šesti milionů korun. Roma se nyní dočkala i své verze Spider, tedy provedení bez střechy, které vzpomíná na krásu tohoto typu vozů z padesátých a šedesátých let.
Kdo byl pozván tento víkend do soukromé rezidence El Badi Palace v marocké Marakéši, stal se svědkem odhalení úplné novinky od Ferrari. To představilo model Roma Spider, jeden z nejatraktivnějších roadsterů současnosti, který kombinuje klasické linie s moderním přístupem.
Novinka vzpomíná na dávné doby. Ostatně poslední model s látkovou střechou a motorem umístěným vpředu Ferrari představilo v roce 1969, kdy odhalilo 365 GTS4. Následně od této technologie ustoupilo, a to z důvodu bezpečnostních nedostatků takového karosářského provedení i nižšímu komfortu během jízdy, který se týkal především hluku.
Moderní technologie jdou však kupředu, a tak se plátěné střechy do Maranella, kde Ferrari sídlí, opět vrací. Zdá se, že jde o dobré rozhodnutí, protože tyto modely z dílen italské automobilky patřily vždy k nejpovedenějším – a v případě Romy tomu není jinak. Designérům vozu se podařilo perfektně vyvážit funkční a optické prvky vozu v duchu La Nuova Dolce Vita.
Zmíněné heslo evokuje poklidný a radostný život v Itálii a – minimálně v interpretaci Ferrari – také projížďky po klikatých silničkách, které propojují městečka podél italského pobřeží. Stačí si jen stáhnout střechu, pustit sluneční paprsky do interiéru a vychutnávat si bezbřehý klid.
Flavio Manzoni, šéfdesignér Ferrari, dbal na to, aby zakomponování plátěné střechy působilo přirozeně, karoserie byla proto upravena jen velmi lehce. Záď vozu dostala jemný spoiler z uhlíkových vláken, který dokáže upravovat přítlak na základě rychlosti. Nad čelním sklem se také objevil malý výčnělek – i ten podporuje lepší aerodynamiku.
Použitím látky designéři ušetřili velké množství místa, vůz tak může nabídnout i zavazadlový prostor o objemu 255 litrů. Střecha se složí během necelých čtrnácti vteřin, přičemž sklápět ji lze až do rychlosti 60 kilometrů v hodině. Vyrobena přitom může být z látky vybrané na míru.
Po sešlápnutí plynu řidič probouzí výkon 620 koňských sil generovaný vidlicovým osmiválcem o objemu 3,9 litru, který je párovaný s dvouspojkovou automatickou převodovkou s osmi stupni. Ferrari udává zrychlení z 0 na 100 kilometrů za 3,4 sekundy, přičemž maximální rychlost je 320 kilometrů v hodině.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs