Nejdražší verze elektrického Porsche Taycan se bude jmenovat Turbo. Cena překročí 3 miliony korun

porsche-taycan-back

Porsche Taycan

0Zobrazit komentáře

Původně Mission E, nyní Porsche Taycan – tak se bude jmenovat vůbec první plně elektrický model ikonické německé automobilky, který dorazí ke konci příštího roku. Porsche se v rámci elektrifikace svého vozového parku navíc spojilo s dalšími německými automobilkami na budování sítě nabíjecích stanic po celé Evropě a na vývoji technologií, které by mohly v budoucnu konkurovat americké Tesle.

S blížícím se oficiálním zahájením prodeje Taycanu nyní na povrch vyplouvají další zajímavé informace, i díky tomu, že Porsche již pro zájemce postupně otevírá předobjednávky, v rámci kterých lze předem zaplatit zálohu a vůz si rezervovat. Jednu takovou rezervaci se snažil udělat i Alex Roy, redaktor amerického serveru The Drive, a v odpovědi získal několik zajímavých informací ohledně modelové řady.

Porsche Taycan se bude prodávat v několika variantách, které se budou mírně lišit ve specifikaci a samozřejmě také ceně. Základní varianta Taycan vyjde ve Spojených státech na 90 až 95 tisíc dolarů, v přepočtu tedy 2 až 2,1 milionu korun, verze s označením Taycan 4S pak na 95 až 100 tisíc dolarů, respektive 2,1 až 2,2 milionu korun. A nejvyšší model Taycan Turbo na celých 130 tisíc dolarů, tedy přes 2,9 milionu korun. V Evropě může být cena ještě vyšší, nepočítaje daň. To vše navíc bez příplatků za dodatečné vybavení a vylepšení.

Pro rezervaci je aktuálně třeba složit zálohu ve výši 2 500 dolarů, tedy něco málo přes 56 tisíc korun, s prozatím nepřesným termínem dodání. Označení Turbo pro nejvyšší variantu Taycanu se nicméně mezi potenciálními zákazníky setkalo s úsměvnými reakcemi, jelikož se jedná čistě o elektromobil a turbodmychadla slouží pro přeplňování klasických spalovacích motorů. Turba jako takového se tedy ani v elektromotoru nového Taycanu dočkat nemůžeme, ale v názvu si ho Porsche ponechá.

Zřejmě i proto, že se označení Turbo stalo ikonickým pro většinu vyšších modelů sportovních vozů německé automobilky, a to i přesto, že turbem už pak byla osazena drtivá většina všech jejích vozů. Označení Turbo si tak ponechá punc té nejvyšší modelové řady i nejvyšší cenovky. V souvislosti s názvem Turbo se navíc spekuluje i o tom, že by se tak mohla jmenovat samotná síť rychlonabíjecích stanic, kterou pro nastupující generaci elektrických modelů Porsche chystá. Je tedy možné, že se vedle sítě Superchargerů od Tesly dočkáme Turbo Charging Network od Porsche.

porschetaycan

Vezmeme-li v potaz, jakým způsobem Porsche nacenilo své běžné automobily, dost pravděpodobně se cena nejvyšší konfigurace Taycanu Turbo se všemi možnostmi hravě dostane přes 200 tisíc dolarů, respektive 4,5 milionu korun. To ostatně již dříve naznačil finanční ředitel v Porsche Lutz Meschke, byť to zatím není finální informace.

Foto: Porsche