Nejdražším prodaným vozem online je opět Ferrari. Model 275 GTB z roku 1966 se vyšplhal na více než 83 milionů
Sběratelů unikátních automobilových kousků vybavených mimořádnou technikou a neuvěřitelným příběhem je po celém světě spousta. U většiny těchto vozů platí podobný princip jako u kvalitních vín, tedy čím starší, tím jeho cena stoupá vzhůru. To je případ i Ferrari 275 GTB z roku 1966, které se stalo tím vůbec nejdražším vozem prodaným online.
Sbírání vozů sice může působit jako malicherné hromadění majetku, pro samotné sběratele se ovšem sbírka v mnohém případě stává splněním chlapeckých snů. A ještě častěji se nehybně stojící vozy v dobře zabezpečené garáži stávají předmětem investičních aktivit jejich majitelů, kteří čekají, až uzraje ten správný čas a s ním i cenovka jejich plechové rarity, kterou opět pošlou o dům dál.
Své by o tom mohl vyprávět neznámý majitel unikátního Ferrari 275 GTB Long Nose, který si díky jeho prodeji přišel na 3,8 milionu dolarů, přibližně 83,5 milionu korun. Vzhledem k tomu, že se tento vůz prodával skrze online aukci pořádanou společností Gooding & Company a jeho cena se vyšplhala tak vysoko, stalo se toto velice dobře zachovalé Ferrari tím vůbec nejdražším vozem prodaným přes internet.
Důvodem, proč se cenovka vozu vyšplhala do tak závratných výšin, je hned několik raritních detailů, kterými se vůz vyrobený z druhé poloviny 60. let může pochlubit. Tím prvním je velice dobrý stav. V podstatě okamžitě, co sjel z výrobní linky, se jednalo o vůz vyhledávaný sběrateli vozidel.
První italský majitel se s ním rozloučil již po třech letech od jeho výroby, když jej poslal za dobrodružstvím přes velkou louži, kde až do roku 1995 prošel rukama několika majitelů. Žádný z nich jej přitom nevyužíval k pravidelnému dojíždění do práce, o čem svědčí číslovka 81 000 na počítadle najetých kilometrů.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsV roce 1995 se vůz dostal do rukou sběratele z Nového Mexika a tím výpis z historie tohoto konkrétního vozu končí. Lze tedy předpokládat, že v Novém Mexiku čekalo toto Ferrari na svou příležitost až dosud.
Byť bylo Ferrari 275 GTB vyrobeno v 442 kusech, podobných vozů, jako je vydražený exemplář, vniklo pouhých čtyřicet. 275 GTB bylo totiž vyráběno ve dvou verzích, a to „short nose“ a „long nose“.
Druhá varianta se dočkala jen 206 kusů, přičemž jen 40 z nich bylo vybaveno vylepšenou hnací hřídelí a motorem s šesticí karburátorů. Navíc vůz dostal sportovně laděné víčko palivové nádrže a na jedinečnosti mu přidává i bílý lak Bianco v kombinaci s kůží čalouněným interiérem v béžové barvě.
Hřebcům se daří
Díky tak vysoké prodejní částce se tomuto Ferrari podařilo celkem snadno překonat doposud stanovený rekord v online prodeji vozů, který držel další model od slavného italské značky. Virtuální kladívko na online aukci, pořádané před několika měsíci slavnou aukční síní RM Sotheby’s, naposledy udeřilo během dražby modelu Ferrari Enzo z roku 2003 v momentě, kdy kupující uskutečnil online příhoz na částku 2,64 milionu dolarů (přibližně 52 milionů korun).
Ostatně model Enzo byl jedním z několika dalších vozů, které tento měsíc Gooding & Company v rámci akce nazvané Geared Online, nabízela. Celkem se podařilo na prodejích získat 14,5 milionu dolarů, přibližně 319 milionů korun. Model Derrari Enzo z roku 2003 byl vydražen za 2,35 milionu dolarů (52 milionů korun), Ferrari F50 za 2,13 milionu dolarů (47 milionů korun) a Ferrari F40 za 1,62 milionu dolarů (35,5 milionu korun).
Vozům Ferrari se na aukcích tedy očividně daří. Vzpínající se hřebec totiž navíc zdobí příď i nejdražšího vozu světa, který byl vydražen v roce 2018 na jiné aukci RM Sotheby’s. Konkrétně se jedná o Ferrari 250 GTO, předchůdce 275 GTB, které bylo prodané za 48 milionů dolarů, tedy za víc než 1 miliardu korun.
Nic na tom nezměnila ani loňská dražba Porsche Type 64, o kterém se spekulovalo, že může přepsat rekord držený 250 GTO. Dražba ovšem vůbec neprobíhala podle původních plánů, a proto tyto spekulace zůstaly nepotvrzeny.
Svůj vlastní rekord si v nedávné době připsal další slavný hřebec, konkrétně Ford Mustang. Jeho původním rekordmanem, tedy nejdražším Mustangem vůbec, byl model ze slavného snímku Bullitt, za jehož volant usedal sám Steve McQueen.
Nový rekordman si ovšem svou slávu vydobyl na skutečných závodních tratích. Konkrétně se jedná o Shelby GT350R, se kterým závodil i jezdec Ken Miles, jehož slavnou životní etapu nedávno připomněl povedený snímek Ford v Ferrari.
Milesův „Flying Mustang“, jak se vozu přezdívalo, byl před měsíce vydražen za částku 3,85 milionu dolarů, tedy přibližně 85 milionů korun. Tím byl přepsán rekord z aukce konané na začátku tohoto roku, ve které se vydražil Bullitt za 3,4 miliony dolarů, tedy přibližně 75 milionů korun.