Nejdřív oslnil na Colours of Ostrava, teď Woodkid natočil v Česku hudební klip. Podívejte se na temnou atmosféru Mostu

woodkid-1

Foto: Woodkid/YouTube

V mosteckých dolech

0Zobrazit komentáře

I když se zahraniční filmová produkce v Česku zdržuje poměrně často, je to primárně kvůli seriálům a filmům. Nicméně o něco méně frekventovanou (ale o to možná zajímavější kategorií) jsou také hudební videoklipy, které se v českém prostředí natáčí. Od starší songů jako No Church In the Wild nebo Diamonds od Kanye Westa přes Numb od Linkin Park nebo Baby’s Got A Temper od Prodigy až po Back On Earth od Ozzyho Osbourna.

K nim se teď zařadil také francouzský hudební umělec Woodkid, který je znám především pro velmi propracované vizuály, které jeho hudbu doprovázejí ve videoklipech a které tvořil i pro jiné hudebníky – například pro Mobyho nebo Katy Perry.

V Česku se Woodkid ve velkém blýsknul na hudebním festivalu Colours of Ostrava před sedmi lety, letos v květnu měl vystoupit znovu ve Foru Karlín, ale to bylo kvůli pandemickému stavu odloženo na konec listopadu.

goliath-woodkid

Vizuál z nového videoklipu Woodkida s názvem Goliath

Woodkid, vlastním jménem Yoann Lemoine, kombinuje akustiku s elektronickou hudbou a ve videoklipech často zobrazuje jakýsi mix futurismu a dob dávno minulých. V letošním roce nicméně plánuje vydat nové album, které uvedl prvním videosinglem Goliath natáčeným na severu Čech.

Štáb se vydal do mosteckých uhelných dolů, které disponují notně temnou atmosférou. Ostatně právě místní prostředí využila pro jeden z nejoceňovanějších tuzemských seriálů, Pustina, také produkce HBO. Když se na videoklip Woodkida podíváte, ani byste díky vizuálním efektům nepoznali, že se odehrává v Česku.

V několika minutách ukazuje s impozantním podkresem cestu horníka do práce v podání herce Gregory Givernauda, která se ale promění ve změť netradičních zážitků. Na vizuální stránce videoklipu pracovalo pražské studio Unit Sofa v čele s producentem Filipem Hejdukem. Postprodukci pak dostalo na starost francouzské Firm a režii měl v rukou sám Yoann „Woodkid“ Lemoine.

Skladba Goliath odkazuje podle Woodkida na biblický příběh Davida a Goliáše. „Znázorňuje naši individuální i kolektivní zodpovědnost za vytvoření monstra a hledání cesty, jak ho zničit,“ říká 37letý umělec.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Jak v klipu můžete vidět, ve druhé polovině se vše promění v temné znázornění transformace uhlí v nepopsatelnou hmotu, která má být oním monstrem. Mostecké uhelné doly jsou tak díky množství 3D efektů takřka k nepoznání.

Zatím není jasné, kdy vyjde celé album, kde se Goliath objeví, stejně jako zda budou na albu i další skladby, pro které byly vizuály v Česku natočeny. Čas od času je ale minimálně příjemné vidět, když si zahraniční umělci vyberou pro svou tvorbu právě naši zemi.

Woodkid

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Za lepší usínání u právničiny Facebooku či Zoomu. Nový podcast Ts&Zzz předčítá nudné obchodní podmínky firem

Filip HouskaFilip Houska

tszzz-podcast-1

Foto: Vladislav Muslakov/CzechCrunch

Nový podcast Ts&Zzz, který čte obchodní podmínky firem

0Zobrazit komentáře

Podcasty v posledních letech zažívají nevídaný boom a stávají se stále populárnějším nástrojem pro vstřebávání nových informací. Díky tomu, že jsou založené na mluveném slovu, dokáží posluchačům mimo jiné vytvářet ideální atmosféru při usínání. A právě na to se zaměřuje i nová série Ts&Zzz, jež chce lidem dopřát dobré sny čtením nezáživných a dlouhých obchodních podmínek různých firem.

Pokud holdujete podcastům, pravděpodobně máte ve své knihovně v telefonu nebo na počítači několik různých žánrů. Může jít jak o několikahodinové rozhovory a neformální debaty mezi zajímavými lidmi, tak o rozebírání nových trendů či recenzování filmů a hudby. V aplikaci Podcasty od Applu nebo Spotify lze najít jejich rozsáhlou zásobu.

Některé z nich pak slouží výhradně pro výuku a čerpání nových znalostí, některé naopak pro uvolnění a zábavu. Existují však také série, které jsou určeny pro lepší usínání, k čemuž se formát mluveného slova ve spojení s například řízenou relaxační meditací nebo čtením knih může hodit. Lze kvalitnější spánek zajistit i pročítáním nudných obchodních podmínek?

tszzz-podcast-1

Foto: CzechCrunch

Podcast Ts&Zzz, který je založen na čtení obchodních podmínek

V tomto subžánru, kterému se dobrovolně většina z nás vyhýbá, viděl potenciál podcaster Scott Elchinson, který po boku svých jiných sérií, kam patří i kulturně-technologický titul Floor 9, rozjel nový seriál pod názvem Ts&Zzz. V něm svým klidným hlasem pročítá obchodní podmínky oblíbených internetových služeb.

Podvědomé pochopení Zuckerbergova světa

Jak asi můžete vydedukovat, nejedná se o žádný atraktivní poslech. Elchinson zkrátka čte stovky nekonečných řádků, jež mají služby povinnost zveřejňovat, a to včetně paragrafů a dalších náležitostí, a my jako zákazníci je obvykle musíme nějakým způsobem schválit, byť je standardně nikdo nečte. První díl trvá 23 minut a týká se sociální sítě Facebook, která se pro své minulé kontroverze s bezpečností a soukromí uživatelů ideálně hodila pro debutový díl.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Vzhledem k tomu, že pilot vyšel 1. dubna, tedy na Apríla, mnozí čekali, zda nejde pouze o tradiční šprým. O týden později však dorazil díl s obchodními podmínkami videokomunikační platformy Zoom, která se v dobách koronavirové pandemie těší velké oblibě. Tam se stopáž o něco zvýšila a posluchači tak mají k dispozici o 180 vteřin nezáživného obsahu více.

V neděli byl navíc zveřejněn i díl s Netflixem a před zhruba 14 dny si posluchači mohli užívat také obchodních podmínek automobilky Tesla, nicméně tvůrce tuto epizodu z neznámých důvodů stáhl.

mark-zuckerberg-facebook2

Foto: Facebook

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg

„Přemýšlel jsem o novém, zajímavém podcastovém formátu, přičemž na mě v žebříčku iTunes vyskočil titul Get Sleepy,vysvětluje svou motivaci Elchinson pro magazín Fast Company a dodává, že původním záměrem bylo předčítání učebnic. Kvůli možným problémům s autorskými právy se ovšem zaměřil na obchodní podmínky firem.

Usínání při pohledu na zaparkovanou Teslu

Aby Elchinson tento formát více zpropagoval, naskočil na TikTok, kde 1. dubna několik hodin četl obchodní podmínky automobilky Tesla, zatímco se lidé mohli dívat na zaparkovanou Teslu. Celý nápad vycházel z netradičního experimentu, kdy se lidé nechávají dobrovolně natáčet během spánku s cílem vysbírat finanční dary. K tomu se spojil s uživatelem Joem Fayem, který se na streamování svého spánku „proslavil“.

Pokud ovšem nechcete jen podcast na usínání, ale máte chuť se dozvědět názory předních jmen českého byznysového a startupového světa, nalaďte si náš CzechCrunch Podcast.