Nejkouzelnější česká místa v ohrožení. Petr Kotík z Amazing Places v krizi burcuje k pomoci hoteliérům
Petr Kotík, zakladatel Amazing Places
Se svou manželkou Kateřinou provozuje malý hotýlek v Praze, pro většinu lidí je ovšem známý především coby zakladatel projektu, který hledá a propaguje ta nejkouzelnější ubytování nejen na území České republiky. Ze tmy přišel nápad na Amazing Places a z temnoty způsobené současnou krizí vznikl další projekt, kterým chce Petr Kotík alespoň částečně pomoci provozovatelům ubytovacích zařízení, které spolu s gastronomií aktuální krize zasáhla nejvíce.
Inspirovat cestovatele a představovat jim krásná místa, kde mohou složit hlavu a dát si něco dobrého k jídlu, chtěl Petr Kotík několik let před tím, než vznikl projekt Amazing Places. K tomu, aby se myšlenka změnila ve skutečnost, však bylo zapotřebí tmy. Veškeré nápady a myšlenky se mu totiž podařilo spojit až v momentě, kdy podstoupil dvoutýdenní pobyt ve tmě.
„Lákalo mě to léta, akorát kvůli práci jsem rozhodnutí několikrát odkládal. Nakonec jsem našel skvělé lidi, kteří nejeli vysloveně na módní vlně alternativních byznysů, žili tou myšlenkou, a to mě přesvědčilo jít do toho. Další motivací bylo zkusit vydržet ve tmě a absolutním tichu sám se sebou. Asi jsem i cítil, že potřebuji nějaký impulz ‚zvenčí‘, zastavit se a přemýšlet, co dál v mém životě,“ vysvětluje čtyřiačtyřicetiletý Petr Kotík.
Svého rozhodnutí ponořit se do absolutní tmy a být si sám sobě jediným společníkem nelituje. Když po dvou týdnech vyšel zpět na světlo světa, vyšla spolu s ním i vize projektu Amazing Places. K provozu malého hotýlku v Praze tak přidal i unikátní projekt, ve kterém se snaží osobním, až kurátorským výběrem vyhledávat atraktivní místa, jako jsou penziony, hotely nebo unikátní typy ubytování, a tato místa neformálním způsobem představovat veřejnosti.
„Je to hodně náročné, ale šíleně nás to baví a naplňuje.“
Počátky projektu ale nebyly tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Petr Kotík sice měl k provozovatelům vytipovaných zařízení blíže díky tomu, že byl jedním z nich, jak ale poznamenává, trvalo minimálně tři roky, než si projekt získal od partnerů projektu vysokou důvěru.
„Na začátku nám nesmírně pomohla aktivita lidí, kteří nás začali ve velkém množství sledovat na Facebooku a posílali nám tipy. Dnes nám sami hodně píší i majitelé a provozovatelé jednotlivých ubytovacích zařízení. Když se nám jejich projekt líbí, jedeme se k nim na skok podívat a zjistit, zda je můžeme bez problémů do Amazing Places zařadit, nebo ne,“ říká Petr Kotík.
Stát se součástí „kouzelných míst“ totiž není jen tak. Nutnost plnění tabulkových předpisů zde však nečekejte.
„Náš projekt je od počátku hodně osobní. Je to o lidech, o nápadu a samozřejmě i o kvalitě služeb. Nemáme problém vzít do projektu třeba chatu na samotě bez elektřiny a teplé vody, pokud nám projekt dává smysl a atmosféra daného místa, poloha a lidé, kteří za projektem stojí, jsou pro nás inspirací. Jednoduše musí se nám líbit a musí se líbit i lidem, které denně oslovujeme. Naše kritéria jsou tedy subjektivní,“ přiznává Kotík.
Ve společnosti těch nejlepších
A co partnerství takovému místu vlastně přináší? Petr Kotík rozhodně za Amazing Places nevidí jen PR či mediální agenturu, protože portfolio služeb je daleko širší. Pro partnery jsou mimo jiné pořádány odborné semináře, diskuze a newslettery. Tým Amazing Places vysílá na místa členy svého týmu a influencery, místa fotí a natáčí, propagují je na sociálních sítích. V poslední době se snaží i místa aktivně nabízet a prodávat.
S tím souvisí i tvorba obsahu do médií, cestovatelských recenzí včetně samotného ubytování a snaha být v neustálém kontaktu s partnery. „Je to hodně náročné, ale šíleně nás to baví a naplňuje,“ říká Kotík, který zároveň dbá na to, aby kvalita poskytovaných služeb v rámci jednotlivých zařízení neuvadala. Pokud ano, je takové místo, třeba i jen dočasně, z Amazing Places vyřazeno.
Právě sociální sítě hrají v celém projektu velice důležitou roli. Za stěžejní označuje Kotík Facebook a Instagram, kde dochází k propojování s influencery. „Nás tohle propojování nesmírně baví a dává nám to smysl. Pro ně jsme zajímavý projekt, který jim tzv. neublíží. Ba naopak, to propojení je velmi přirozené. Náš projekt díky nim získává pozornost a nové sledující. Pro nás je ale nejdůležitější kvalita obsahu a rozmanitost, kterou na našich sociálních sítích námi oslovovaní influenceři přinášejí,“ pochvaluje si vzájemnou symbiózu Kotík.