Nejlepším e-shopem je Knihobot, lidé mají nejraději online Lidl. Heureka vyhlásila ShopRoku

„České e-shopy patří kvalitou poskytovaných služeb mezi evropskou špičku, protože český zákazník je náročný,“ říká šéf Heureky Tomáš Braverman.

Peter BrejčákPeter Brejčák

knihobot3Event

Foto: Knihobot

Hlavní tváře startupu Knihobot: Dominik Gazdoš, Pavel Pekař a David Gazdoš

0Zobrazit komentáře

Najít, vyhlásit a ocenit nejkvalitnější a nejpopulárnější e-shopy na českém internetu. Takový je cíl soutěže ShopRoku, kterou již třináct let organizuje nákupní rádce Heureka. Absolutní Cenu kvality získal e-shop s knihami z druhé ruky Knihobot, Cenu popularity mezi zákazníky obhájil online obchod supermarketu Lidl. Oceněni byli ale i další hráči, a to také v nové kategorii věnované udržitelnosti.

„České internetové obchody patří kvalitou poskytovaných služeb mezi evropskou špičku, protože český zákazník je velmi náročný. Cílem soutěže je tyto projekty ocenit a poděkovat jim. Zároveň chceme vítěze označit i pro zákazníky,“ popisuje myšlenku soutěže Tomáš Braverman, ředitel Heureka Group.

Absolutním vítězem Ceny kvality se stal Knihobot, antikvariát 21. století zaměřený na výkup i prodej knih z druhé ruky. Loni jej v dalším rozvoji podpořil investiční fond Miton částkou 15 milionů korun a celkem vyrostl čtyřnásobně, když utržil 76 milionů korun a prodal přes půl milionu knih.

Cena kvality je udělována na základě zkušeností, recenzí a hodnocení zákazníků v uplynulém roce. „Vloni udělili zákazníci přes 6,5 milionu recenzí,“ doplňuje Braverman. Mezi dalšími letošními oceněnými jsou například i online obchody Reiker-shop.cz, Notino, 4camping a Eva.cz.

Uživatelská zkušenost i obchody s přesahem

V Ceně popularity, v níž rozhodují hlasy internetových uživatelů, kteří je mohou poslat třem svým nejoblíbenějším značkám, se absolutním vítězem podruhé v řadě stal e-shop Lidlu. „V Ceně popularity bylo letos uděleno přes 150 tisíc hlasů,“ říká Braverman. Mezi dalšími vítězi se objevily například e-shopy Cityzenwear, Manboxeo nebo Růžový slon.

Další Cenu Heureky, která oceňuje projekty se zajímavým příběhem, přesahem, neotřelou myšlenkou či originálním počinem, udělila odborná porota e-shopu Econea se zaměřením na šetrnou a ekologickou kosmetiku a drogerii. Jeho šéf Pavel Milan Černý přitom tvrdí, že nejekologičtější je nevyrábět nic.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Na druhé místo porota poslala e-shop Kidtown, jehož sortiment tvoří hračky podporující rozvoj dětí. Na třetím místě skončil obchod Ošetřeno.cz. Ten se zaměřuje výhradně na prostředky ochrany a výživy rostlin na přírodní bázi, které jsou vhodné pro oblast ekologického zemědělství.

Nově vyhlašovanou kategorií byl v letošním roce Udržitelný e-shop. V něm byly oceněny hned tři projekty. A to online obchod Biopekárny Zemanka, zmiňovaná Econea a Nákup na dobro.

„Udržitelnost pro nás znamená komplex všech činností a aktivit e-shopu. Kromě uvědomělého přístupu založeného na udržitelném provozu se jedná také třeba o etické chování k zaměstnancům, zákazníkům, dodavatelům a samozřejmě také o šetrnost k životnímu prostředí,“ dodává Braverman.

Každé všední ráno posíláme nejzásadnější zprávy dne.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Datart pokračuje v růstu. Jeho mateřská skupina HP Tronic utržila téměř 25 miliard korun

„Propad tržeb z prodejen se nám opět podařilo nahradit výkonem internetového obchodu,“ popisuje obchodně-marketingový ředitel HP Tronicu.

Peter BrejčákPeter Brejčák

datart_prodejna_1

Foto: HP Tronic

Prodejna elektroniky Datart

0Zobrazit komentáře

Datart, jeden z největších prodejců elektroniky v republice, nadále posiluje svou pozici na trhu. Jeho mateřská skupina HP Tronic, do níž spadají i značka Euronics, výrobce ETA a e-shopy Kasa.cz a Hej.sk, v loňském roce navýšila svůj obrat o patnáct procent na celkových 24,1 miliardy korun. Za růstem stojí hlavně internetový obchod, který nahradil propad prodejů v kamenných prodejnách.

„V loňském roce byly naše prodejny uzavřeny 129 dní. Propad tržeb z prodejen se nám opět podařilo nahradit zvýšeným výkonem internetového obchodu. Posílili jsme výdejní místa, rozšířili skladové prostory a zrychlili jsme službu Rychlart, výdej objednaného zboží do třiceti minut na prodejně. Průměrná doba pro přípravu zboží k vyzvednutí je deset minut. Naším cílem bylo zjednodušit a zpříjemnit zákazníkům online nakupování,“ popisuje František Mikoška, obchodně-marketingový ředitel skupiny HP Tronic.

Jaký podíl na celkovém obratu skupiny tvoří samotný Datart, firma nekomentuje, stejně tak ani rozdělení příjmů mezi online a offline prodeje. Sdílnější je ve své ziskovosti, ukazatel EBITDA (zisk před úroky, daněmi a odpisy) loni dosáhl 1,29 miliardy korun, což je o 100 milionů víc než rok předtím.

„Loňský rok byl pro naši firmu náročný, stejně jako pro mnoho jiných firem, ale díky nasazení lidí jsme dokázali posílit pozici značky na trhu a dosáhnout historicky nejvyšších tržeb,“ doplňuje Daniel Večeřa, generální ředitel skupiny HP Tronic.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„V tomto roce se zaměříme na excelenci v poskytovaných službách, na spokojenost našich zákazníků, odpovědné podnikání a na důvěru ve vlastní schopnosti,“ dodává Večeřa, mimo jiné držitel ocenění Podnikatel roku 2021 Zlínského kraje.

Datart v Česku provozuje celkem 107 prodejen, dalších 17 má na slovenském trhu. Loni investoval do modernizace svého logistického centra v Jirnech nedaleko Prahy, kde do provozu uvedl automatizovaný stroj Opera. Vypadá jako menší vagon metra, který denně dokáže automatizovaně zabalit dvacet tisíc balíků, a to bez tvorby odpadů.

Značka se navíc prezentuje jako marketingově orientovaná firma, spokojenost a nespokojenost zákazníků s každým realizovaným nákupem proto přímo promítá do mzdy všech zaměstnanců, kteří mají na zákaznickou spokojenost vliv.

Každé všední ráno posíláme nejzásadnější zprávy dne.