Nejprodávanější Porsche bude již brzy plně elektrické. Automobilka začne vyrábět elektrický Macan
Ať už chceme, nebo ne, pro většinu automobilek je vizí budoucnosti jednak samořiditelnost, respektive autonomie, a také postupná elektrifikace vozových parků. Tradiční hráči začínají vsázet na elektrický pohon a díky tomu se tak už letos dočkáme například plně elektrického Audi e-tron, Mercedes-Benz EQC či Porsche Taycan. Právě Porsche tam ale rozhodně nekončí.
Německý výrobce sportovních vozidel má v následujících letech vedle již zmíněného sedanu Taycanu představit také elektrickou verzi svého vůbec nejprodávanějšího SUV s názvem Macan. Elektrický Macan se má podle plánů Porsche objevit v modelové řadě na počátku příští dekády, tedy zhruba v roce 2020 až 2023. A pro Porsche to má být zásadní krok, jelikož se Macan v loňském roce stal nejprodávanějším modelem značky vůbec – 86 tisíc prodaných kusů je zhruba o 15 tisíc více než v případě dalšího SUV Cayenne a více než dvakrát tolik oproti Panameře.
V postupném pořadí tak půjde o třetí plně elektrický model, který půjde do prodeje. Prvním je samozřejmě zmíněný Taycan, poté jeho crossover verze s názvem Cross Turismo a nakonec Macan. Výhodou Porsche například oproti konkurenční Tesle je především kvalita zpracování, ať už interiéru či exteriéru – to je také jedna z mála věcí, na kterou si majitelé Tesel stěžují.
Detaily ohledně elektrického Macanu prozatím nejsou známy a dozvídat se je budeme postupně. Nicméně nové elektrické SUV bude sdílet stejnou technologii nabíjení o kapacitě 800 V, které bude využívat i Taycan a Cross Turismo. Na kompatibilních nabíjecích stanicích tak bude možné dobít elektromobil na další jízdu 400 kilometrů za pouhých 15 minut. Cena klasického Macanu se spalovacím motorem je lehce přes 2 miliony korun, s elektrickým pohonem to může být i o desítky procent více.
Porsche navíc uvedlo, že v budoucnu již nebude k dispozici žádná jiná verze pohonu v Macanu, než je elektřina. Zmizí tedy kompletně spalovací motory, stejně jako hybridní pohon. Koncern Volkswagen, který Porsche vlastní, má do roku 2022 investovat celkem 6 miliard eur do rozvoje technologií a do roku 2025 by dle ní měla být již přibližně polovina aut plně elektrická.
Krok s plnou elektrifikací Macanu je samozřejmě velmi odvážný, vezmeme-li v potaz, že více než každé třetí auto, které Porsche dnes prodá, je právě Macan, na který je tak podstatná část zákazníků zvyklá. Pokud budou najednou koukat po novém modelu a ten bude pouze elektrický, může je to odradit – Porsche přitom srovnatelnou alternativu prozatím nemá a možná do ní bude chtít pozicovat prozatím méně populární Cayenne.