Nejslavnější pokrm nahradili veganským. Po rozruchu se currywurst do jídelny Volkswagenu vrací
Napříč výrobnami německé automobilky se mělo před pár lety prodat prý až sedm milionů párků s kari a kečupem.
Od rána makáte ve fabrice a vyhlížíte obědovou pauzu, během které pošlete něco do žaludku a doplníte síly. Němci často svůj hlad zahání proslulým currywurstem – a zaměstnanci Volkswagenu obzvlášť. Vedení automobilky ale s prodejem nakrájeného párku posypaného kari a politého kečupem přestalo, což vzbudilo rozruch. „Jak si to vůbec mohou dovolit,“ ptali se nejen pracovníci. Teď se ale zdá, že se pochoutka do hlavní jídelny Volkswagenu vrací.
Když předloni německá automobilka oznámila, že v kantýně její centrály ve městě Wolfsburg nahradí veškeré masové pokrmy těmi rostlinnými, nevyvolalo to zrovna nadšené reakce. Pracovníci se totiž museli rozloučit také s oblíbeným currywurstem, opěvovaným německým pouličním jídlem, které je pro Němce něco jako fish and chips pro Brity nebo párek v rohlíku pro Čechy.
Tedy neloučili se úplně doslovně – i když by si něco tak ikonického jako currywurst pořádnou rozlučkovou párty zasloužilo, zaměstnancům továrny zůstal, akorát ve veganské variantě. Nespokojenost s tímto rozhodnutím vyjádřil i bývalý německý kancléř Gerhard Schröder. Zdá se, že nahrazení klasického currywurstu (a dalších masových pokrmů typu klobás a karbanátků) mělo až celonárodní rozměr.
Vedení automobilky přesvědčení, že se má po vzoru moderního, progresivního světa vydat cestou udržitelného, rostlinného stravování a pomoct tak kondici planety, vydrželo zhruba dva roky. Hlavní jídelna wolfsburské továrny totiž maso začne znovu servírovat, jak informuje agentura DPA. A za návrat mohou zaměstnanci děkovat jen sami sobě – currywurstí comeback si totiž odhlasovali.