Největší konkurent Amazonu má obrovský problém s padělky
Alibaba, které se přezdívá “čínský Amazon” prodala za minulé čtvrtletí padělky a jiné zboží mizerné kvality v hodnotě blížící se odhadem neuvěřitelným 45 miliardám dolarů, v přepočtu asi 1,1 bilionů korun. Jedná se tak o 40% celkových tržeb tohoto internetového giganta. Z toho jednoduše vyplývá, že pouze méně než 59% prodávaných produktů bylo originálních nebo alespoň kvalitních. A podobný poměr vládne na celém internetovém trhu v Číně.
Zakladatel Alibaby, Jack Ma, se k tomu problému nedávno vyjadřil slovy, že se jeho obchod stal obětí bujarého obchodování s padělky v Číně. Podle těchto čísel to ale spíše vypadá, že i pro tuto společnost je obchod se zbožím mizerné kvality obrovský byznys. Na druhou stranu e-shop čelí tlaku z americké strany, která by ho chtěla přidat na černou listinu obchodů prodávajících padělané zboží.
Celkový e-commerce sektor loni v Číně povyrostl o 40% a ročně se zde nakoupí zboží za zhruba 442 miliard dolarů. Podle odhadů Reuters tak celých 177 miliard dolarů připadá na zboží špatné kvality nebo rovnou na padělky.