Největší nákup Microsoftu a herní historie je hotov. Za rekordních 1,6 bilionu koupil Activision Blizzard
Microsoft za 48 let na trhu nikdy neutratil víc. Za historickou částku získá Call of Duty, World of Warcraft i Candy Crush.
Historický obchod Microsoftu je hotov. Po překonání posledních překážek v podobě antimonopolních úřadů technologický gigant dokončil dohodu o koupi videoherního vydavatele Activision Blizzard za 69 miliard dolarů. Kromě rekordu pro Microsoft je transakce také nejdražším dealem v dějinách videoherního průmyslu.
Za téměř půl století na trhu Microsoft nezaplatil za žádnou akvizici víc. V přepočtu 1,6 bilionu korun za herní vývojáře a vydavatele ze společnosti Activision Blizzard zajistí redmondské firmě silnější pozici na videoherním trhu. I proto byl dlouho plánovaný obchod předmětem hlasité kritiky konkurence, především pak od japonského Sony, i terčem regulačních orgánů.
Poslední takovou překážkou byl britský Úřad pro hospodářskou soutěž a trhy, který se proti obchodu postavil na jaře. V pátek ale už historický nákup schválil, nově upravená dohoda o převzetí Activisionu zaplašila jeho obavy. Už dříve Microsoft vyřešil námitky evropských orgánů a získal příznivé rozhodnutí amerického soudu.
Spojení obou firem je největším obchodem v dějinách herního průmyslu. Devatenáct měsíců od oznámení loni v lednu se tak pod křídla Microsoftu začne stěhovat nabité herní portfolio Activision Blizzardu. Do něj patří například Call of Duty, World of Warcraft, Overwatch, StarCraft, ale i Candy Crush.