Největší, nejdesignovější, nejchytřejší. Louda vystavěl u Poděbrad autosalon za miliardu
Tady se o cenách nesmlouvá. Pavel Louda chtěl z nakupování ojetého vozu udělat stejný zážitek jako u nového. Obrovská hala ukrývá tři tisíce aut.
Jednotlivé automobilky se rády chlubí tím, co nabízí. Najímají si tak architekty, aby svoje zboží doprovodily i unikátním designem a nabídly i co možná nejlepší prostředí do míst, kde hrají prim čtyři kola. V případě prodejce, který prodává více značek, navíc nejen nových, ale i ojetých vozů, se to nestává. Louda Auto nyní přesně takový autosalon otevřel u Poděbrad. A zdá se, že je tím největším v republice – dal do něj totiž jednu miliardu korun.
„Naším cílem nebylo postavit největší budovu, ale takovou, aby nám poskytla dostatečné zázemí. Chtěli jsme také, aby zákazníci měli při nákupu ojetého vozu stejný zážitek, jako kdyby kupovali nový,“ říká Pavel Louda, zakladatel značky. Nový autosalon tak dostal za svůj název znaménko plus, aby bylo jasné, že jde o něco víc.
Zážitek je to přeci jen o trochu jiný než v klasickém autosalonu. Snad už jen proto, že auta jsou tady schovaná pod střechou, aby si je mohl zákazník v klidu prohlížet, ať už je venku čtyřicet stupňů ve stínu, právě probíhá ta největší bouřka, nebo přišla sněhová vánice. Při příchodu do budovy, která má čtyřicet tisíc metrů čtverečních, dostane člověk do ruky tablet. S ním může už od soboty vyrazit na cestu.
Tablet člověku pomůže se vším, co je potřeba. Ať už je to orientace v budově, nebo informace o jednotlivých autech. Každé z nich tu má QR kód, po jehož sejmutí se na mobilním telefonu zobrazí informace o daném voze, tedy cena, typ vozidla, základní výbava i možnosti způsobu financování. Přes tablet může člověk rovněž přivolat obsluhu, která s čímkoli poradí.
Pod střechou jsou tady ve třech patrech asi tři tisícovky aut od předváděcích přes zánovní až po ta ojetá. Na výběr je benzin, nafta i elektřina. „Málokdo by si tady nevybral. Dokážeme uspokojit každého v Česku,“ říká Louda s tím, že nejlevnější auto na skladě je momentálně za 250 tisíc, nejdražší za pět a půl milionu. Nejsilnější stránkou Loudy Auto jsou ale právě zánovní vozy. Těch, kterým jsou maximálně tři roky, jsou tady dvě třetiny. „Nechceme konkurovat velkým autobazarům. Vyplňujeme díru na trhu. Jiné místo, kde by bylo pod jednou střechou takové množství aut stáří do tří let, v Česku není,“ říká Louda.
Pokud si člověk auto vybere, může v podstatě všechno ostatní vyřídit na místě. To znamená, že tu rovnou může prodat svoje původní auto, může si tady domluvit financování či pojištění, a dokonce i zajet na registr vozidel a rovnou nechat auto přepsat. Státní úřad má v Poděbradech hned vedle nového salonu pobočku, což šetří čas, a tedy i peníze. Kdo auto zatím nemá, může sem přijet díky carsharingové společnosti Car4Way, se kterou má Louda domluvu.