Německý Pricefx, který vyvíjejí Češi, pomáhá naceňovat produkty a nabírá dalších 600 milionů korun
Startup Pricefx se specializuje na cloudové řešení pro naceňování produktů a byť má oficiální sídlo v německém Mnichově, jeho česká stopa je ale nezanedbatelná. Do startupu již dříve investoval český fond Credo Ventures, podle kterého je jedním z nejžhavějších kandidátů na jednorožce s českou stopou, a navíc více než polovinu firmy včetně vývoje tvoří čeští zaměstnanci.
Teď Pricefx oznámil dokončení investičního kola Series B, ve kterém získal dalších 23 milionů eur, tedy 588 milionů korun. Investici vedl evropský technologický fond Digital+ Partners společně s jednou ze světově největších management consultingových firem Bain & Company. Ke dvojici se přidal také Talis Capital, který do startupu investoval ještě v rámci kola Series A.
Pricefx tak dokončil investiční kolo Series B, ve kterém nejprve koncem loňského roku získal 25 milionů eur také s podílem českého fondu Credo Ventures. Celkově tak investoři do firmy vložili podle portálu Crunchbase už přes 66 milionů dolarů (1,7 miliardy korun).
Podle vyjádření startupu se jeho hodnota během posledních dvanácti měsíců ztrojnásobila, konkrétnější však být nechce. Podle informací CzechCrunche se ale zatím ještě nepřehoupl přes hranici jedné miliardy dolarů, což by z něj udělalo takzvaného jednorožce.
TOP PRACOVNÍ NABÍDKY
Více na CzechCrunch Jobs„Nové financování nám v roce 2020 umožní více než zdvojnásobit naše investice do obchodu a marketingu. S růstem se začínáme ohlížet také na potenciální akvizice, kterými bychom si rozšířili stopu v oblasti optimalizace a umělé inteligence, a nabídli našim zákazníkům vyšší hodnotu,“ uvedl Tom Fencl, CFO a jeden z nejvýše postavených Čechů v Pricefx.
„Investičního kola Series B jsme se účastnili významně, ale jeho posledního doplnění již ne. Jsme nicméně nadále členy boardu a aktivně s Pricefx pracujeme. Většina lidí je stále v Praze, která je vedle Chicaga hlavním provozním střediskem firmy,“ uvedl pro CzechCrunch Ondřej Bartoš, partner Credo Ventures.
Pricefx funguje od roku 2011, kdy začalo vyvíjet modulární SaaS řešení pro cenovou optimalizaci a cenotvorbu produktů. Vše je postaveno na cloudu, v němž software sbírá data o nákupech, zákaznících, cenách či skladových zásobách.
Největší základnu má přitom firma v Česku. Z celkových přibližně dvou stovek lidí je 120 zaměstnanců v Praze, Ostravě a Hradci Králové, zbytek týmu sedí ve Spojených státech, Austrálii, Německu a Švýcarsku. Češi stojí za vývojem platformy, Pricefx má v tuzemsku téměř celý technologický a produktový tým, menší část českých zaměstnanců pak pracuje v týmech zabývajících se HR, právními záležitostmi, financemi, provozem, marketingem a obchodem.
Podle svého vyjádření má Pricefx více než 90 zákazníků ve 37 zemích světa a podle nejaktuálnějších údajů se během léta chlubil 134procentním kvartálním nárůstem tržeb ve srovnání se stejným obdobím letošního roku. Roční opakující se příjmy (ARR) tehdy meziročně stouply o 90 procent. Konkrétní čísla však firma neprozrazuje.