Německý startup Lilium, vyvíjející létající taxi, najal experty z Tesly, Airbusu a Gettu

Filip HouskaFilip Houska

lilium_082217_1
0Zobrazit komentáře

Mnichovský Lilium je bezesporu jeden z nejambicióznějších hráčů na poli elektrických bezpilotních letounů. Dokazuje to nejen první úspěšný start prototypu, který byl proveden v dubnu nebo investice ve výši 10 milionů dolarů od společnosti Atomico, ale nově také příchod zajímavých posil z předních technologických/dopravních firem.

Dva roky starý startup ohlásil, že do týmu se připojili Dirk Gebser, jenž zastával výkonné výrobní role v Airbusu nebo Rolls Royce (nyní viceprezident produkce), a Remo Gerber, bývalý výkonný ředitel západoevropské pobočky ridesharingové společnosti Gett (nyní komerční ředitel). Za zmínku také stojí únorové najmutí Meggy Sailer, která do Lilium přišla z pozice HR manažerky pro Teslu.

volkswagen_082017_1

Přečtěte si takéVolkswagen oživuje svůj kultovní americký mikrobus, který bude nově pohánět elektřinaVolkswagen oživuje svůj kultovní americký mikrobus, který bude nově pohánět elektřina

„Za pouhé dva roky jsme návrh na papíru dokázali dostat na oblohu nad Bavorskem. Poté, co jsme vybudovali dostatečné technologické zázemí, musíme růst, abychom naši revoluční vizi (letecké, pozn. red.) přepravy umožnili pro každého. K tomu se nehodí lepší lidé než Remo, Meggy a Dirk,“ říká Daniel Wiegand, spoluzakladatel a CEO Lilium.

Zleva: Gebser, Gerber, Sailer

Své nadšení ohledně působení ve startupu, jehož bezpilotní elektrická letadla založená na principu VTOL (Vertical Take Off and Landing) by měla být schopna urazit na jeden zátah v naprosté tichosti a s nulovými emisemi až 300 km s maximální rychlostí 300 km/h, neskrývali ani Gebser s Gerberem, kteří v nich vidí jistý potenciál.

lilium_082217_3

Představy o létající taxi službě

Gerber, jakožto nový člen týmu, se pro server TechCrunch nechal slyšet, že chtějí z Lilia vybudovat unikátní taxi službu, která by podle všeho měla být levnější než běžný taxík. Jako příklad uvádí let mezi londýnským letištěm Heathrow do centra Londýna, kde by důležitou roli hrála vzletová/přistávací rampa přímo na řece Temže. Zároveň však dodává, že celý proces by obnášel pozměnění regulací a vysvětlení městu o tomto druhu přepravy.

https://www.youtube.com/watch?v=ohig71bwRUE

Foto: Lilium

Akcionáři miliardového food delivery startupu Blue Apron žalují vedení za mylné informace při IPO

blueapron2
0Zobrazit komentáře

I vedení malých startupů je pro jejich zakladatele mnohdy velkým problémem – často exekutivní rolí nepolíbení zakladatelé totiž dostanou do ruky obrovskou moc, řídit celý svůj byznys, ale zároveň i zopovědnost, za další vývoj, udržení příjmů či zaměstnance. Ještě větším problémem pak může být řízení takového startupu, který již přeroste v korporaci a chce rapidně růst.

Někdy to může být pochybení jednotlivce, někdy zase skupiny lidí. Podobně se to nyní děje i uvnitř amerického food delivery startupu Blue Apron, který na týdenní bázi dováží lidem ingredience a recepty v přesném poměru tak, aby je zvládli během chvilky připravit. Firma v červnu dokončila svůj vstup na burzu a při úvodní nabídce akcií nabrala 587 milionů dolarů při třímiliardové valuaci.

got3

Přečtěte si takéHBO nechtěně vypustilo na internet zatím neodvysílanou epizodu seriálu Hra o trůnyHBO nechtěně vypustilo na internet zatím neodvysílanou epizodu seriálu Hra o trůny

To jsou na startup, který vznikl teprve před 5 lety, úctyhodná čísla. Několik akcionářů ovšem v posledních týdnech na Blue Apron podalo žalobu za podání mylných informací při IPO, které měly údajně vést k umělému navýšení hodnoty a k ujištění investorů, že je vše zcela v pořádku, i když podle všeho není.

blueapron

Ukázkový obsah balíčku doručovaný zákazníkům.

ticketportal-mvp

Přečtěte si takéEstonci ovládli český ticketingový trh. Od Mafry kupují TicketportalEstonci ovládli český ticketingový trh. Po GoOutu a Ticketstreamu kupují od Mafry také Ticketportal

Jedním z důvodů jejich rozhořčení je podle serveru VentureBeat fakt, že Blue Apron zatajil zpoždění ve fulfillment centru v New Jersey, které vedlo ke zpožděnému doručování objednávek, že firma plánovala v druhé polovině letošního roku rapidně snížit náklady spojené s reklamou, což mohlo vést ke snížení příjmů a zároveň, že Blue Apron věděl o plánech Amazonu na spuštění podobné služby, pro níž si dal patentovat novou ochranou známku.

Tvrdá realita

Akcie Blue Apronu se kolem IPO obchodovaly přibližně za 10 – 10,5 dolaru, nyní po vzešlých problémech spadly až na hranici 5,24 dolarů na akcii, což je přibližně 48% pokles. Firma tak podle měřítek ztratila svůj unicorn status, tedy takzvané místo mezi miliardovými startupy a dokud se situace nevyřeší, nevypadá to, že by se mělo něco změnit.